Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric11 mei 2021, 13:00

 2834  Uma
Hoe meer je aan opdrachten terug denkt, hoe meer je beseft hoe fantastisch Lennart het gedaan heeft.

In deze opdracht had hij een opdracht met Annelotte.. Ze konden voor het geld gaan of voor pasvragen. Annelotte wilde de pasvragen, dus Lennart had daar als Mol perfect in mee kunnen gaan. Maar neen, hij overtuigde haar om voor het geld te gaan (een deel van het sympathiek opwekken bij de anderen natuurlijk). Om dan wel in zijn uitleg over het origamihondje vaag genoeg te blijven zodat dat niet mooi gevouwen werd (staart in de verkeerde richting). Op zich niets fouts gezegd over het hondje (nooit letterlijk gezegd dat de staart naar boven moet terwijl het omgekeerd moest, dus niet gelogen), maar wel voldoende verzwegen om het toch te doen mislukken.

Meer vertrouwen van anderen gewonnen, toch geld mislopen. Schitterend gedaan. (Uiteraard ook met dank aan Philip en Isidoor en anderen.)
Gebruikersavatar

martin.janssen11 mei 2021, 15:18

 178
Jay-Lo schreef: 16 apr 2021, 14:35 @martin.janssen Hier dus iedereen. 😃
Klopt helemaal. Maar ik bedoelde dit eigenlijk in algemene zin, dus ook voor andere opdrachten, maar dat was misschien al duidelijk.
Gebruikersavatar

masterveecee12 mei 2021, 10:41

 3547  Sven
Cedric schreef: 11 mei 2021, 13:00 Hoe meer je aan opdrachten terug denkt, hoe meer je beseft hoe fantastisch Lennart het gedaan heeft.

In deze opdracht had hij een opdracht met Annelotte.. Ze konden voor het geld gaan of voor pasvragen. Annelotte wilde de pasvragen, dus Lennart had daar als Mol perfect in mee kunnen gaan. Maar neen, hij overtuigde haar om voor het geld te gaan (een deel van het sympathiek opwekken bij de anderen natuurlijk). Om dan wel in zijn uitleg over het origamihondje vaag genoeg te blijven zodat dat niet mooi gevouwen werd (staart in de verkeerde richting). Op zich niets fouts gezegd over het hondje (nooit letterlijk gezegd dat de staart naar boven moet terwijl het omgekeerd moest, dus niet gelogen), maar wel voldoende verzwegen om het toch te doen mislukken.

Meer vertrouwen van anderen gewonnen, toch geld mislopen. Schitterend gedaan. (Uiteraard ook met dank aan Philip en Isidoor en anderen.)
Ja juist! Goed gezien. Het voordeel was ook dat hij de koppels kon samenstellen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2021, 10:57

 8153
chicawah.janssen schreef: 06 apr 2021, 10:58 En is het niet sluw om jezelf samen te zetten met Annelotte die waarschijnlijk wel voor de pasvragen zal gaan? En zelfs mocht ze voor het geld kiezen: het is gemakkelijk om de origami-opdracht te doen mislukken, toch? En hoe dan ook stond of viel alles letterlijk en figuurlijk met de dominostenen zelf.
Quod erat demonstrandum! 😇
Gebruikersavatar

Cadfael17 mei 2021, 11:57

 229  Uma
Ik vind het ook grappig dat niemand hem na deze opdracht doorhad.
En dat iedereen zijn steentjes "testte" als Lennart dat vroeg. 😂
Gebruikersavatar

Jansen17 mei 2021, 12:46

 3423  Yens
Dat vond ik nu eens het meest hilarische stukje uit de reveal aflevering 😂😂.
Man, man, zo in iedereens gezicht zitten te mollen en niemand die het doorhad 😂.
Gebruikersavatar

mjohlan19 mei 2021, 21:32

 328  Yens
Jansen schreef: 17 mei 2021, 12:46 Dat vond ik nu eens het meest hilarische stukje uit de reveal aflevering 😂😂.
Man, man, zo in iedereens gezicht zitten te mollen en niemand die het doorhad 😂.
Ja, alleen spijtig dat wij ook op de betrokken beelden moesten wachten tot de reveal-aflevering. Ik denk dat er dan hier wel mensen het door zouden hebben gehad. 🙂En die "voornamen-switch-code" afgesproken met GDC is ons ook ontgaan. Verdomme.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mei 2021, 23:03

 3483  Uma
fffffffffff schreef: 17 mei 2021, 14:05 Sowieso was de steentjes 'testen' een absurd concept 😃 Is alsof je een pakje lucifers eerst uittest.
I beg to differ:
Ten eerste moet je tijdens het bouwen, gaten laten en die pas opvullen vlak voor de cascade in gang gezet wordt.
Ten tweede zijn de bochten het lastigst om goed op te stellen, zeker wanneer het korte bochten zijn omdat elk vallend blokje een duwtje naar buiten geeft en een proefondervindelijke opstelling is nodig om zeker te gaan dat de cascade niet uit de bocht vliegt.
Het is wel een feit dat er serieuze overdaad was met het testen.
Gebruikersavatar

martin.janssen20 mei 2021, 00:05

 178
mjohlan schreef: 19 mei 2021, 21:32 Ja, alleen spijtig dat wij ook op de betrokken beelden moesten wachten tot de reveal-aflevering. Ik denk dat er dan hier wel mensen het door zouden hebben gehad. 🙂
Dat ben ik niet helemaal met je eens. In de reguliere uitzending zagen we Lennart echt wel vaker testen en ook heel weinig constructief bouwwerk verrichten, dus dat hadden we kunnen weten. Het probleem was alleen -- en daar hadden ze het in de reveal jammer genoeg niet over -- dat iedereen hier een beetje zat te mollen, Philip voorop, zelfs die kleine viervoeter. Ik denk dat ze op een gegeven moment wel dachten dit wordt helemaal niks. En die pasvragen waren natuurlijk ook wel een afleiding.
En het eerste wat je leert bij domino is om op strategische plekken gaten te laten die je pas op het laatste moment opvult. Als je daar niet mee begint is het eigenlijk kansloos.
Gebruikersavatar

mjohlan20 mei 2021, 12:52

 328  Yens
Na het herbekijken van de reveal moet ik wel meegeven dat Lennart bij deze proef één van zijn betere of misschien de beste molactie heeft gedaan.

1. Misschien met hulp van GDC, maar zijn indeling van de 4 groepjes was wel zeer goed overwogen. Buiten Sven en Noah ging de rest effectief voor pasvragen. Dus bij 2 ploegen was extra geld al ergens niet meer te verwachten. Maar Lennart wist vooral de groep te overtuigen dat nu net die 2 teams naar de proeven gingen, en hierbij werd al € 1000 uit de groepspot gehaald, maar vooral geen extra geld mogelijk gemaakt. Iets wat bij Sven en Noah wel het geval had kunnen zijn indien ze één van de proeven hadden kunnen/mogen spelen.

2. Door zelf voor geld te kiezen wist hij Annelotte in de waan te laten van de “naïeve en brave kandidaat-Lennart”. Hierdoor kwam zijn gebrekkige instructie bij de origami-proef (plooien van staartje) minder of geheel niet verdacht over bij Annelotte. Plus hij had ook het argument dat hij voor extra geld ging ter verdediging. Nu die derde mogelijke extra € 1000 wist hij ook te doen mislukken.

3. Bleef dan nog het plaatsen van de dominosteentjes over. Op zich misschien niet evident met zo’n bende, maar de algemene chaos was kenmerkend. In de aflevering zagen we al ergens dat hij Noah aanstuurde om eens “iets uit te testen”, maar wat me door de nieuwe beelden in de reveal ontdekten, het lag er wel dik op dat hij praktisch geen blokje plaatste en bij de kandidaten meer kwaad dan goed deed.

Dus bottom line… goed gedaan Lennart. 🙂
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17