Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Loebas09 apr 2021, 13:30

 50
simon.demey schreef:Ik weet niet of het hier al staat maar bij het terugkijken is mij iets opgevallen .

De Sven verdacht ik niet, maar plots had ik iets door. Dit seizoen is veel met spiegels en omgekeerd.

Er zijn twee keer enorme hoeveelheden domino's omvergestoten.

1 keer Katrien bij het rechtstaan. ( Er bleef 1 rij staan) bij de 500.
Als je een klein beetje terug kijkt zie je dat net daarvoor Sven aan die blokken heeft gewerkt.

Punt twee wat we direct zien op beeld: ah er blijft een rij staan zegt 'Jasmien' dacht ik. Direct daarop zegt Sven (om de aandacht af te leiden) : ja wie gaat er nu naar binnen(om de aandacht op dit punt dat er nog blokken recht staan)
op beeld zie je hem bijna blozen.


De tweede keer door Philip, bij de 250€ zie je terug dat er een hoeveelheid blijft staan. Terug even terugspoelen van de opname en je ziet duidelijk dat de Sven daar aan gewerkt heeft.

De bedoeling van de mol is sabotage, en dit kun je heel onopgemerkt doen door 1 domino verkeerd te plaatsen!!

Heeft de mol Sven bewust voor geld gekozen en geen opdracht gekozen?
Dit kan: als hij de dag ervoor zeer goed gekozen heeft en koppels maakt die voor de pasvragen zouden gaan. En zo kan je dan perfect extra aandacht geven om de domino stenen eruit te halen.

Einde aflevering. Exit Noah die samenwerkte met de man waarvan het zogezegd hem allemaal niet zoveel doet.

Heeft dit seizoen een atypische mol? Spiegel? Omgekeerd? Passief? En subtiel onder de radar of perfect al lachend mollen?
Mooie analyse, en moest Sven de mol zijn, dan zou ik helemaal van mijn stoel omver geblazen zijn. Maar ik persoonlijk verdenk hem niet. Bij de eleminaties komt hij veel te zenuwachtig over. Maar again moest dat geacteerd zijn 👏🏻
Gebruikersavatar

martin.janssen09 apr 2021, 13:37

 178
Aan de hand van onderstaande tekening wil ik graag even laten zien dat de manier waarop het oortje moet worden geplooid niet willekeurig is maar precies ik gedefinieerd.
Lijnstuk OP = PT (P bepalen door punt O naar punt T te vouwen en hier een kneepje te maken.
Sla OP om naar RP en maak vouwlijn QP. De hoek OPQ is dan gelijk aan hoek QPR. Beide zijn 22,5 graden. De driehoeken OPQ en QPR zijn gelijk. PR staat loodrecht op de rechthoekszijde van de grote driehoek. QR is evenwijdig aan de middellijn van de grote rechthoek.
Afbeelding
Gebruikersavatar

Delirivm09 apr 2021, 14:32

 101  Sven
@martin.janssen

Verschuif punt P meer naar het midden en je krijgt wat Annelotte geplooid heeft. Een smaller hoofd en grotere oren. De richting waarin de oren zijn geplooid is correct bij Annelotte, ze zijn gewoon te groot.

De hoek waarin het oor geplooid is, klopt inderdaad niet, maar de oren 'hangen' wel naar beneden. Denk dat ze dat wel door de vingers zien.
Gebruikersavatar

martin.janssen09 apr 2021, 20:17

 178
De oren moeten niet hangen maar naar buiten wijzen. De hoek waaronder Annelotte vouwt is twee keer zo groot dan de hoek waaronder ze zou moeten vouwen. Dat is een fout van 100%.
Dit is de enige niet triviale vouw voor het kopje. Als je hier geen eisen aan stelt wat blijft er dan nog over van deze opdracht?
Gebruikersavatar

Klaartje09 apr 2021, 20:49

 2245  Uma
martin.janssen schreef: 09 apr 2021, 13:37 Aan de hand van onderstaande tekening wil ik graag even laten zien dat de manier waarop het oortje moet worden geplooid niet willekeurig is maar precies ik gedefinieerd.
Lijnstuk OP = PT (P bepalen door punt O naar punt T te vouwen en hier een kneepje te maken.
Sla OP om naar RP en maak vouwlijn QP. De hoek OPQ is dan gelijk aan hoek QPR. Beide zijn 22,5 graden. De driehoeken OPQ en QPR zijn gelijk. PR staat loodrecht op de rechthoekszijde van de grote driehoek. QR is evenwijdig aan de middellijn van de grote rechthoek.
Afbeelding
Wat ben je streng, Martin! Als je het zo voor je ziet, klopt het wel wat je zegt.
Maar je moet je eens voorstellen dat ik die uitleg zoals jij hem hier noteert voorgelezen krijg als ik dat hondje moet vouwen. Ik denk dat ik je al niet meer kan volgen na twee zinnen en hopeloos de draad kwijt ben. En helemaal opnieuw moet beginnen.

Het hondje dat Annelotte plooide had inderdaad grotere oren die niet in de juiste hoek geplooid waren, dat klopt. Maar misschien deed ze dat wel met opzet, om het te laten lijken op Isidoor? Straks blijkt het nog een verborgen hint naar de Mol!🙂

Het kopje van het hondje werd nochtans goedgekeurd. Gelukkig zijn ze niet zo streng als jij, Martin. Het is ook geen examen driehoeksmeetkunde.🙂
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2021, 21:19

 767  Yens
martin.janssen schreef: 09 apr 2021, 20:17 De oren moeten niet hangen maar naar buiten wijzen. De hoek waaronder Annelotte vouwt is twee keer zo groot dan de hoek waaronder ze zou moeten vouwen. Dat is een fout van 100%.
Dit is de enige niet triviale vouw voor het kopje. Als je hier geen eisen aan stelt wat blijft er dan nog over van deze opdracht?
Je mag hier wel niet vergeten dat Annelotte enkel instructies kreeg en zelf het voorbeeld niet kon zien. Dan is het toch logisch dat het niet zo getailleerd kan?
Gebruikersavatar

Poirot09 apr 2021, 22:25

 299
Je zou kunnen zeggen hoeveel centimeter elke vouw van de zijkant af moet zijn, maar ook niet meer denk ik.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT10 apr 2021, 09:36

 767  Yens
@Poirot Zelfs dan zal het een beetje gokken worden denk ik. Had 1 van beiden zelfs iets waarmee ze dat konden meten?
Gebruikersavatar

mjohlan10 apr 2021, 11:24

 328  Yens
Mollenjager-DT schreef: ... Had 1 van beiden zelfs iets waarmee ze dat konden meten?
Wat dacht je van je duim? 😜😂
Gebruikersavatar

martin.janssen10 apr 2021, 13:32

 178
Je hoeft hier niets te meten. Als je het oortje dat Annelotte vouwde weer terugvouwt en dit hoekje door midden vouwt ben je er al.
Je bent er ook als je er alleen al voor zorgt dat het stukje van de rechthoekszijde dat aan het begin een hoek van 45 graden maakt met de schuine zijde , na het vouwen loodrecht staat op die schuine zijde.
Nog een manier is om te zeggen dat de hoek waaronder je moet vouwen een kwart is van 90 graden.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT10 apr 2021, 20:21

 767  Yens
Ik ben toch van mening dat je het allemaal iets te streng bekijkt. Volgens de Voice-over lijkt mij duidelijk dat ze alles behalve het staartje goed rekenden.
Gebruikersavatar

mjohlan10 apr 2021, 20:35

 328  Yens
Niet dat het heel veel verschil zou uitgemaakt hebben, iemand een theorie waarom ze bij deze proef onze dachshund niet de gehele tijd in de gesloten ruimte met laptop/3D-printer hebben gelaten? Gewoonweg dommigheid of door de alom overheersende moederlijke gevoelens bij de dames?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17