Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

wendy.couckuyt14 apr 2021, 16:51

 11
ex-molinator schreef: 14 apr 2021, 14:40 OK ? en ... dat zou wijzen op ... ? (ik heb echt geen flauw idee welke denkpiste je hier volgt)
Dat de mol al op voorhand wist dat hij/zij de duo's ging moeten indelen en dat de mol wss dami en Kevin als belangrijke positie zag ofzo bij het indelen van de duo's. En dat je dan eventueel wel enige teleurstelling kunt opmerken bij de mol. Vond het gewoon raar en mss zit er zelfs een tip bij de rare woord keuzes van gdc bij de eliminaties.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT14 apr 2021, 21:38

 767  Yens
@wendy.couckuyt Hoezo, belangrijke posities? Alle posities van de duo's waren bij de aanvang van de opdracht toch gelijk. En in de opdracht werd ook gezegd dat de mol die duo's pas de dag eerder had samengesteld.
Gebruikersavatar

wendy.couckuyt14 apr 2021, 22:01

 11
De mol wist wss wel al eerder dat hij/zij dat ging moeten doen bij deze opdracht dus was mss wel al aan het scouten. Mss zag hij dami en kevin als 2 personen die makkelijk beïnvloedbaar waren en had de mol al in gedachten om die met een sterkere persoonlijkheid te koppelen om zo meerdere duo's te kunnen doen laten gaan voor pasvragen. Is natuurlijk maar een denkpiste/theorie maar mss kun je door zo te denken wel bepaalde dingen gaan opmerken bij personen qua gedrag en reacties.
Gebruikersavatar

Numlocked14 apr 2021, 23:11

 16
Mijn visie op deze opdracht :

1. Isidoor zou wel eens door de mol kunnen getraind zijn om dominosteentjes om te duwen. Hij tikt “toevallig” met zijn neus tegen een van de steentjes. Dit zou ook verklaren waarom Isidoor van de Productie in de ruimte moest blijven en niet in een kooi mocht gezet worden.

2. Als mol heb je eerst de kans om je medekandidaat te overtuigen om pasvragen te kiezen. Als dit niet lukt heb je nog een herkansing door de opdracht te doen mislukken. In dit geval zijn Jasmien en Annelotte voor mij de verdachten van de opdracht.

3. Philip klungelt er op los zoals altijd. Hij maakt zich graag verdacht maar als je follow the money doet brengt hij toch nog altijd veel geld binnen. Mijn inziens geen mol.

4. Als mol wil je eigenlijk niet zelf de steentjes laten vallen volgens mij want dan val je op. Ongelukjes zijn heel snel gebeurd met dominosteentjes, zeker als Isidoor meehelpt 😃

5. Ik was teleurgesteld in het beperkte inzicht van de groep. Als je gewoon begint met de drie eilanden (de bedragen) en pas daarna de routes om ze aan elkaar te verbinden dan hebben de ongelukjes minder effect. Dan moet je letterlijk alleen opletten bij de laatste 20 blokjes.
Gebruikersavatar

martin.janssen14 apr 2021, 23:57

 178
Met zoveel wannabe mollen hadden ze Isidoor echt niet nodig om die steentje om te tikken volgens mij.
Gebruikersavatar

wendy.couckuyt15 apr 2021, 00:15

 11
Voor hetzelfde geld wou de productie dit jaar de mol too obvious maken. Bijna letterlijk gewoon boven de tafel mollen. Mss vandaar het thema spiegelbeeld/ondersteboven. Als je dan beseft dat je als mol al 2/3de uit de pot kunnen weerhouden hebt dan maakt het zelfs niet uit als je af en toe wat binnenbrengt en daardoor zelfs eventueel vanboven staat bij follow the money.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT15 apr 2021, 13:47

 767  Yens
wendy.couckuyt schreef: 14 apr 2021, 22:01 De mol wist wss wel al eerder dat hij/zij dat ging moeten doen bij deze opdracht dus was mss wel al aan het scouten. Mss zag hij dami en kevin als 2 personen die makkelijk beïnvloedbaar waren en had de mol al in gedachten om die met een sterkere persoonlijkheid te koppelen om zo meerdere duo's te kunnen doen laten gaan voor pasvragen. Is natuurlijk maar een denkpiste/theorie maar mss kun je door zo te denken wel bepaalde dingen gaan opmerken bij personen qua gedrag en reacties.
Dan klopt jouw stelling over 'gouden duo' toch helemaal niet meer als je nu zegt dat ze die 2 dan elk bij iemand anders zouden zetten. Je ziet tips waar er geen zijn, denk ik. 😉

wendy.couckuyt schreef: 15 apr 2021, 00:15 Voor hetzelfde geld wou de productie dit jaar de mol too obvious maken. Bijna letterlijk gewoon boven de tafel mollen. Mss vandaar het thema spiegelbeeld/ondersteboven. Als je dan beseft dat je als mol al 2/3de uit de pot kunnen weerhouden hebt dan maakt het zelfs niet uit als je af en toe wat binnenbrengt en daardoor zelfs eventueel vanboven staat bij follow the money.
Als mol elke aflevering ruim vanboven staan bij FTM vind ik wel heel erg, want dan doe je net het tegenovergestelde van wat een mol moet doen... Alle kandidaten brengen dan minder geld binnen dan jij.
Gebruikersavatar

Poirot15 apr 2021, 23:47

 299
Als mol zou je het liefst onderaan willen staan (ook nog in de -), maar dat valt te erg op. Ergens net onder het midden zal de perfecte plek zijn voor de mol.

Ik vraag mij af of de mol tijdens het spel zich ook met FTM bezighoudt. Zouden de makers tijdens het opnemen een FTM schema maken en de mol adviseren om een opdracht juist wel geld op te brengen omdat hij/zij onderaan het FTM schema dreigt te komen?
Gebruikersavatar

SiMol15 apr 2021, 23:57

 264
Ik denk dat de 'perfecte' mol net niet helemaal onderaan wil staan. Die wil namelijk andere kandidaten zodanig sturen of manipuleren dat het lijkt dat die kandidaat een proef doet mislukken in plaats van de mol.
Dat terwijl de mol zelf over komt als een kandidaat.

Maar bovenaan mag de mol zeker ook niet staan, voor mij hoort de mol ergens in de onderste helft van FTM te staan, maar wel eerder naar het midden toe, dan helemaal onderaan.

Eigenlijk is het allerbelangrijkste voor mij dat we in de reveal doeltreffende sabotages zien, waardoor er duidelijk geld verloren is gegaan, maar je dat op het eerste zicht niet aan de mol linkt.
Gebruikersavatar

martin.janssen16 apr 2021, 14:20

 178
In FTM wordt bijgehouden wat kandidaten in de pot brengen.
De mol wil voorkomen dat er geld in de pot komt. Beter dus om te kijken wie er voorkomt dat er geld in de pot komt.
Gebruikersavatar

pedro.deveirman29 apr 2021, 17:12

 18
Heb vandaag alle afleveringen bekeken en als je dan al weet wie al naar huis is en wie je dus kan wegfilteren in mogelijke mol kandidaten, heeft Sven het hier magistraal gespeeld!! Sterk samenstellen van de duo's altijd een dominant persoon en een meeloper bij elkaar gezet, kiest zelf resoluut voor het geld om niet in de spotlight te staan terwijl hij weet dat ofwel de andere duos onder elkaar een mes in de rug gaan steken of hij de opdracht gewoon nog kan doen verliezen dus hij komt er altijd goed uit. Hij blijft ook heel verrassend uit de eerste discussies en gaat dominostenen zetten terwijl hij overduidelijk de dominante persoon is in zijn duo met Noa. Sven is een hele slimme kerel met mensenkennis, iets wat je in de HoReCa weldegelijk moet hebben. Dus enkel als mol gaat hij volgens mij zo reageren lean back, enjoy hoe ze elkaar een mes in de rug steken en zelf vertrouwen opbouwen bij alle anderen. Verdeel en heers!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17