Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

nyckelpiga05 apr 2021, 15:31

 69
Isinietdoor schreef: 05 apr 2021, 14:39 Ok, wist ik niet, maar dan zouden we evolutie moeten zien in volgende afleveringen. De vraag is dan of/hoe Annelotte op voorhand wist dat de training zo moest gebeuren. In mijn tunnel weet ze wel op voorhand het belang en het resultaat van die rode knop.
Is dit niet gewoon iets dat iedereen weet? Hoe leer je een hond iets, door hem te belonen als hij het goed doet? Tenzij je wil verwijzen naar de hond van pavlov en de klassieke conditionering?
Gebruikersavatar

Bakkieryer05 apr 2021, 15:44

 183  Sven
sdz1992 schreef: 04 apr 2021, 22:19 Ik heb de indruk dat Philip zich meer bezig begint te houden met zichzelf verdacht te maken dan geld te verdienen.
Hij heeft Jasmien beet en zal ze niet meer loslaten. Ik denk dat een groot deel van de kandidaten Philip nog niet vertrouwt, en dat wil hij volgens mij nog graag zo wat houden.
Volledig mee eens. Het ziet er sterk naar uit dat Kevin op Philip stemde, wat hem zijn kop kostte en ook Noah vertelde ergens dat hij Philip zeer verdacht vond. Met zijn exit tot gevolg. Van Dami weten we het niet, maar ze stond wél met Philip aan het scherpschuttersgeweer waar Philip haar ( echt wel terecht ) sterk ontraadde om te vragen aan Samina hoe de zaken stonden terwijl de belegering van Linie 3 net begonnen was... Waardoor Dami mogelijk ook op Philip stemde en vervolgens mocht abhauen...

En ik denk dat Philip niet langer de enige is die Jasmien door heeft, ook Katrien heeft volgens mij na gisteren het licht gezien. Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar

Isinietdoor05 apr 2021, 16:06

 21
nyckelpiga schreef: 05 apr 2021, 15:31 Is dit niet gewoon iets dat iedereen weet? Hoe leer je een hond iets, door hem te belonen als hij het goed doet? Tenzij je wil verwijzen naar de hond van pavlov en de klassieke conditionering?
Ik wist niet dat je een hond eerst moest leren naast de knop te drukken als je hem wil leren om op de knop te drukken neen.
Gebruikersavatar

foxhunter05 apr 2021, 18:32

 100  Sven
Als mol wil je hier niet opvallen met min 1000 en een pasvraag.
Die blikken van Samina in de nabespreking richting Jasmien waren gewoon boos.
Lennart doet dit toch handig hoor, na afloop lekker afgeven op Philip in de auto, die voor een pasvraag wilde gaan en daarvoor ( bij de steentjes nog) uitte Lennart ook een beschuldiging richting Jasmien.
Hij melkt de situatie uit.
Lennart en Annelotte gingen voor geld, hoewel Annelotte voor een pasvraag wilde gaan, maar dat geld verdienen is vervolgens gesaboteerd door Lennart. Puntje van de staart omhoog was voldoende geweest, maar heeft hij achtergehouden.
Die sweater van Jasmien, met groots blauw op de rug, is eerder een alarmbel dat zij niet de mol is.
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 apr 2021, 19:28

 1690  Sven
De discussie wie wel en wie niet voor de pasvraag gingen is toch overbodig? We zien Lennart en Annelotte zonder de anderen, Annelotte zegt dat ze de enige waren die voor geld gingen. Met niemand erbij is dat nogal onnozel om hier te liegen, wie ga je op het verkeerde been zetten? Philip geeft dan toe dat hij zich liet overhalen door Samina, dat geloof ik nu niet. Zowel Samina (die vond dat ze al veel geld had verdiend) als Philip (die toegeeft aan Katrien dat als er een vrijstelling of pasvragen komen dat hij er volledig voor gaat) willen die pasvragen. Waarom zitten die 2 bijeen? Is de gemeenschappelijke factor hier Katrien, aan wie Philip dit opbiechtte?
Gebruikersavatar

stefan.luyckx05 apr 2021, 20:10

 34  Bert
Bakkieryer schreef: 05 apr 2021, 15:44 Volledig mee eens. Het ziet er sterk naar uit dat Kevin op Philip stemde, wat hem zijn kop kostte en ook Noah vertelde ergens dat hij Philip zeer verdacht vond. Met zijn exit tot gevolg. Van Dami weten we het niet, maar ze stond wél met Philip aan het scherpschuttersgeweer waar Philip haar ( echt wel terecht ) sterk ontraadde om te vragen aan Samina hoe de zaken stonden terwijl de belegering van Linie 3 net begonnen was... Waardoor Dami mogelijk ook op Philip stemde en vervolgens mocht abhauen...

En ik denk dat Philip niet langer de enige is die Jasmien door heeft, ook Katrien heeft volgens mij na gisteren het licht gezien. Wordt vervolgd...
Ik denk niet dat je in aflevering 2 afvalt door op Philip te gaan als Jasmien de mol is.
Philip en Jasmien deden hetzelfde bij de wijn-opdracht (proeven én niet aankomen) en bij de bunker zaten ze allebei aan de telefoon. Te veel gelijke antwoorden om daardoor af te vallen.
Als Kevin wel degelijk op Philip heeft ingezet, dan is Jasmien net niet de mol denk ik.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren05 apr 2021, 20:11

 79  Uma
Isinietdoor schreef: 05 apr 2021, 16:06 Ik wist niet dat je een hond eerst moest leren naast de knop te drukken als je hem wil leren om op de knop te drukken neen.
Je moet ergens beginnen he. Het feit dat de hond de knop associeert met een beloning is al iets goeds!
Gebruikersavatar

martin.janssen05 apr 2021, 21:33

 178
foxhunter schreef: 05 apr 2021, 18:32 Als mol wil je hier niet opvallen met min 1000 en een pasvraag.
Die blikken van Samina in de nabespreking richting Jasmien waren gewoon boos.
Lennart doet dit toch handig hoor, na afloop lekker afgeven op Philip in de auto, die voor een pasvraag wilde gaan en daarvoor ( bij de steentjes nog) uitte Lennart ook een beschuldiging richting Jasmien.
Hij melkt de situatie uit.
Lennart en Annelotte gingen voor geld, hoewel Annelotte voor een pasvraag wilde gaan, maar dat geld verdienen is vervolgens gesaboteerd door Lennart. Puntje van de staart omhoog was voldoende geweest, maar heeft hij achtergehouden.
Die sweater van Jasmien, met groots blauw op de rug, is eerder een alarmbel dat zij niet de mol is.
Lennart probeert hier inderdaad omslachtig uit te leggen hoe je de punt moet vouwen. Dat kan op verschillende manieren. Onder verschillende hoeken, naar voren en naar achteren. Ook bij deze beschrijving zegt hij maar één keer dat er naar achteren moet worden gevouwen.
Het is veel duidelijker en gemakkelijker om aan te geven wat het resultaat van die vouw moet zijn. Het moet een staartje worden dat naar boven staat. Annelotte kan dan zelf wel bedenken hoe ze die punt moet vouwen.
Gebruikersavatar

AltijdFout05 apr 2021, 22:17

 10  Uma
Volgens mij hebben Sven en Noah ook voor het geld gekozen en Samina en Philip voor pasvragen.

Bij deze proef vond ik dan weer Katrien verdacht en Annelotte. Katrien kon wel vermoeden dat Jasmien voor de pasvragen zou gaan. En ze verzilveren dan ook de pasvragen maar ook de -1000€.
Annelotte wou voor de pasvragen gaan maar kon niet teveel tegen Lennart ingaan. Om het gouden steentje niet te printen volstond het kleine foutje bij het plooien.

Lennart is voor mij gezakt als verdachte omdat hij zijn best doet om Annelotte om te praten. En omdat hij als mol niet zou kiezen om de uitleg te geven maar wel om te plooien, denk ik...
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT05 apr 2021, 23:30

 767  Yens
martin.janssen schreef: 05 apr 2021, 21:33 Lennart probeert hier inderdaad omslachtig uit te leggen hoe je de punt moet vouwen. Dat kan op verschillende manieren. Onder verschillende hoeken, naar voren en naar achteren. Ook bij deze beschrijving zegt hij maar één keer dat er naar achteren moet worden gevouwen.
Het is veel duidelijker en gemakkelijker om aan te geven wat het resultaat van die vouw moet zijn. Het moet een staartje worden dat naar boven staat. Annelotte kan dan zelf wel bedenken hoe ze die punt moet vouwen.
Maar hoe verklaar je dan dat Lennart en Annelotte waarschijnlijk voor het geld zijn gegaan en in het in ieder geval Annelotte en niet Lennart is die voor de pasvragen wilt gaan? Dat zit me toch een beetje dwars indien Lennart de mol zou zijn. Ik zou het een gemiste kans vinden van de mol als het zo makkelijk was om ook nog € 1000 extra uit de pot te spelen dat die zelf een kandidaat tegenspreekt om het niet te doen.
Gebruikersavatar

martin.janssen05 apr 2021, 23:54

 178
Het geld is nog niet zomaar binnen. Eerst moet de opdracht worden uitgevoerd en als Lennart hier niet de juiste aanwijzingen geeft kan dit makkelijk fout gaan. Maar dan ben je er nog niet. De dominobaan moet lopen EN het gouden blokje moet ook nog om. En het is ook wat waard als je als mol wat verdenkingen van je af kan schudden. Bovendien had Lennart misschien niet gedacht dat Annelotte met hem mee zou zijn gegaan voor het geld. Dat ligt niet in de lijn der verwachting. Tenzij Annelotte Lennart al zwaar verdenkt en dan kan dit een aardige test zijn geweest. Misschien dat Lennart als mol haar daarom had uitgekozen als duo partner.
Ik sluit niet uit dat Annelotte en Jasmien in de maisveldopdracht iets hebben opgemerkt aan Lennart, waardoor ze hem en/of elkaar verdenken. Als ze niet gek zijn dan weten ze ook wel dat linie 3 de plek is waar de mol wil zitten. Ook hebben ze wellicht genoteerd dat Jens werd opgezadeld met de rol van drone operator, vooral vanwege die opmerking van Lennart over die snuggere kandidaat uit Ieper. We zullen zien. Voorlopig blijft hij mijn hoofdverdachte en ik heb nog geen aanwijzingen gevonden om hem af te strepen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT06 apr 2021, 00:04

 767  Yens
@martin.janssen Dan ben je misschien wel een beetje blind voor wat ik hier net neergeschreven heb. Versta me niet verkeerd, ik vind Lennart nog steeds een verdachte kandidaat die zeer zeker de mol zou kunnen zijn! Maar in deze opdracht doet hij gewoon iets wat ik zeer raar vind voor een mol. Dat het geld nog niet meteen verdiend is bij de keuze voor het gouden domino-blokje is inderdaad zo, maar zoals ik net ook al vermeld heb, is de keuze voor pasvragen wel meteen € 1000 uit de pot. Toch een groot verschil in mijn ogen. Akkoord dat je als mol misschien op zo'n moment de keuze kan maken om niet te hard tegen je partner in te gaan indien die graag het geld zou kiezen, maar het is hier Lennart die Annelotte wilt overtuigen om net wel voor het geld te kiezen. Het was toch makkelijk geweest om te doen alsof ze hem overtuigt om dan mee te gaan in haar keuze voor pasvragen. Daarbij schudt hij weinig verdenking van zich af buiten bij Annelotte dan misschien, aangezien niemand weet wie wat gekozen heeft buiten de keuze van Katrien en Jasmien.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17