Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cadfael11 apr 2021, 23:01

 229  Uma
Philip wou eerst bij het voetballen staan. Daarna hebben ze getest wie er het best in de goal zou staan, waardoor toch in de goal belandde.
Bij Jasmien zien we het omgekeerde. Bij het testen, trapt ze helemaal verkeerd op de bal, waarna ze zegt dat ze wel in de goal zal staan. Uiteindelijk belandt ze toch bij de voetballers, waarschijnlijk nadat ze gezien hadden dat er betere keepers maken.
De reden kan ook zijn dat Philip wel groot is om in de goal te staan, terwijl Jasmien misschien te klein was om plaats te nemen in de goal.
Gebruikersavatar

Cedric11 apr 2021, 23:06

 2834  Uma
Ok, dank voor de opheldering beiden!

Blijft wel raar dat Philip dan achteraf zegt dat hij eigenlijk bang is van ballen (of zoiets), maar dat niet vooraf aan de groep zegt.
Gebruikersavatar

Poirot11 apr 2021, 23:23

 299
Cedric schreef: 11 apr 2021, 23:06 Ok, dank voor de opheldering beiden!

Blijft wel raar dat Philip dan achteraf zegt dat hij eigenlijk bang is van ballen (of zoiets), maar dat niet vooraf aan de groep zegt.
Ik denk dat hij zich een beetje groot wil houden voor de groep.
Gebruikersavatar

Vermoljoen12 apr 2021, 00:32

 2354  Uma
Eigenlijk was Lennart beter ondersteboven voor de eigen goal gaan staan, dan was het onmogelijk om er nog een bal in te krijgen :mrgreen:
Gebruikersavatar

Fermgemold12 apr 2021, 01:09

 45
Ik vond die quizzjes wel erg leuk. "Deze voetbalpersoon heeft een domme uitspraak gedaan. Raad hóé dom die exact was." De lievelingskleure van Pfaff en "akikdatoen" zijn prachtige klassiekers, maar ik kon ook met succes het niveau van Boskamp's Frans inschatten, mij "another cook" vaag herinneren. Straf dat die kandidaten dat niet konden, ik ken namelijk niks van voetbal 😉
Gebruikersavatar

martin.janssen12 apr 2021, 01:26

 178
Die uitspraken van Louis van Gaal zijn legendarisch, maar die van Johan Boskamp had ik nog nooit gehoord.
Toch had ik hier zeker gespeeld voor antwoord a) Oui c'est possible, mais le football c'est tout possible. Echt geniaal. Dat verzin je niet.
Die andere 2 waren meer een Franse vertaling van een Engelse uitspraak die Louis van Gaal had kunnen doen.
Gebruikersavatar

Fermgemold12 apr 2021, 01:34

 45
Exact mijn gedacht, slecht Frans verzinnen is nog niet zo gemakkelijk. Dat van Boskamp was duidelijk een authentieke """Franse""" zin. Heerlijk, die Boskamp. Enfin, ik heb goed gelachen deze aflevering.
Gebruikersavatar

Kleintje12 apr 2021, 02:35

 125  Sven
Goed gelachen, dat wel, maar voor mij een opdracht die gedoemd is om voor minstens 50% te mislukken, en waar de mol zich dus perfect als een heel vlijtige kandidaat kan voordoen.

Deed me een beetje denken aan Pieter zijn homerun. 😏 Sven scoort hier een paar keer, zodat hij als een competitieve kandidaat overkomt, maar laat er samen met de rest van het team net genoeg toch binnen slippen. Dan zit je al zo goed als safe. De kans dat de amateurkeepers de bal konden pakken, zelfs al weet je of hij in A-B-C komt, is relatief klein zonder voetbalervaring.
Zo’n goal blijft nog steeds heel open en zelfs als je groot bent moet je wel een goede hand-oogcoordinatie hebben. En geen schrik van de bal zoals Philip.

Ik snap eigenlijk niet waarom er niet iemand de hele wedstrijd voor die goal ging liggen. Kan je toch niet meer door. 😄
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2021, 09:01

 3423  Yens
In voetbal is toch altijd de gouden regel "aanval is de beste verdediging" van toepassing? Zo ook hier he... De enige manier om er zeker voor te zorgen dat "de Duitsers" minder penalty's konden nemen, was toch om zelf zo veel als mogelijk goals te maken. Alle andere "deelaspecten" van deze opdracht, zoals de voetbalvragen beantwoorden, verkleinden misschien de kans dat er gescoord werd (weten in welk deel van de goal de penalty getrapt werd), maar je kon er nooit helemaal zeker van zijn, vragen konden verkeerd beantwoord worden en zelfs als ze correct antwoorden, kon je er niet zeker van zijn dat ze ook daadwerkelijk de penalty gingen tegenhouden (zoals ook gebleken is). Dus als mol lijkt me de beste positie op het veld.

Sven is dus voor mij hier weer totaal niet verdacht omdat hij er 3 intrapte. Lennart daarentegen gaf telkens de indruk dat hij er vol voor ging, maar bakte er letterlijk niets van. Eerst met volle overgave het duel met een Duitser aangaan om dan al snel met zijn benen in de lucht op het veld te belanden. Annelotte vond ik eerst wel slim door voor te stellen om zich voor de goal van de tegenpartij te positioneren, maar liet er ook wel een aantal binnen. En Jasmien? Wat heeft die eigenlijk gedaan? Dus opnieuw weer de twee kandidaten die voor mij met voorsprong het verdachtst zijn: Lennart en Annelotte.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2021, 09:16

 8153
Loebas schreef: 11 apr 2021, 22:40 Lennart is de enige die helemaal overkop viel. Ik vraag me af of je zo gemakkelijk in die positie valt? De rest viel vrij lomp op zijn/haar zij. Misschien heeft hij daar wel al op geoefend? 😜
Ja, met zijn badje bij de Carpool Karaoke 😉. Dat vond ik toen nogal overdreven. En nu vond ik het dus weer wat overdreven. Van iemand die voetbalt zou je toch mogen verwachten dat die wat steviger op zijn benen staat.

bert.dekimpe schreef: 11 apr 2021, 21:52 Lennart was weer behoorlijk slecht aan het acteren in deze opdracht, en eigenlijk in heel de aflevering. Liep zich domweg te pletter tegen die Duitsers om dan heel theatraal neer te gaan met de benen in de lucht.
Mee eens. En dan is er ook nog zijn hypnose-act. 😉
Gebruikersavatar

SiMol12 apr 2021, 10:08

 264
@Jansen
Ik denk dat die Duitsers gewoon zwaarder waren dan Lennert, of je dan voetbalt of niet maakt niet zoveel uit in verband met stevig in je schoenen staan, gewicht weegt dan zwaarder door. 😛

Ik geef je wel gelijk dat Lennart voetballend niet zo heel veel invloed heeft gehad, buiten die 1-2 die voor een goal zorgde.
Ik zou ook meer verwachten van een voetballer.

Bij de voetballers leken vooral Sven en Jasmien er vol voor te gaan en zich volledig te geven. Vandaar dat ik de foute passen van Sven meer uit enthousiasme zie, dan dat het bewust was.

Annelotte vond ik opvallend weinig in beeld komen, heeft maar 1 keer echt een bal gered, maar dan wel weer 1 relatief makkelijk binnen gelaten.

Bij de keepers vond ik niet zo heel veel verdacht, wel weinig juiste antwoorden natuurlijk. Maar zo makkelijk vond ik de vragen niet. Ik vond dat alle antwoorden steeds plausibel waren. Als (ietwat) voetbalkenner wist ik ook niet alle vragen. Van Jean-Marie Pfaff wist ik het, omdat ik wist dat hij bijgelovig was (maar zeker was ik wel niet), van Boskamp was het toch gokken voor mij, van Gaal zijn cookies kon ik me dan weer herinneren en alskikdadoen komt wel vaker eens terug in extra time. 😅 Maar om de vragen de weten moet je toch eerder voetbalkenner dan voetballiefhebber zijn.

Het kwam er dus op neer dat je ofwel de antwoorden wist omdat je deze al eens gehoord had ofwel het echt gokken was.

Als ik toch iemand moet verdenken bij de keepers is het Philip. Wel vind ik niet dat hij die bal boven hem in het midden kon houden, was toch wel hard getrapt. Maar bij de antwoorden had hij misschien wel meer kunnen weten, hoewel ik niet kan inschatten wat zijn voetbalkennis is (voetbalkenner of voetballiefhebber).

Waar de mol best zat?
Ik denk dat de mol best bij de keepers zat, maar zowel de keepers als de voetballers hadden redelijk wat invloed. Dus beide posities zijn wel mogelijk, maar lichte voorkeur voor keeper.

Sven en Lennert moesten sowieso bij het voetballen uitkomen, mol of niet, gezien hun voetbalervaring.
De andere kandidaten (en eventueel mol) wisten dus dat bij het voetballen al twee kandidaten (1 ervan eventueel mol) meededen die konden voetballen (Sven en Lennert). Dus als zij de mol niet zijn, heb je daar als mol minder invloed, zij zullen het spel wel naar hun toetrekken. Als je als mol dan toch daar zit, dan moet je volgens mij proberen in de verdediging te staan en een counter relatief makkelijk binnen laten gaan. Proberen Sven en/of Lennert vanvoor laten te staan, zodat de verdediging minder is. Denk dat je dan als mol toch beter bij de keepers zat.

Bij de keepers is het wel vrij makkelijk om bij de vragen een fout antwoord te geven, gezien de voetbalkenners aan het voetballen waren en dus geen keepers waren. Daarnaast kan je een penalty makkelijk laten binnengaan, zeker als die niet naar jouw vak geschoten wordt. Maar mij leken Katrien, Samina en Philip niet echt de keepers te zijn die met een reflex nog een bal uit een ander vak hingen halen, mol of geen mol.

Voor mij zijn in deze proef Lennert, Annelotte en Philip het meest verdacht.