Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2021, 22:32

 1690  Sven
Dat is altijd zo, als we het niet te zien krijgen heeft de mol er iets mee te maken. Als we het wel te zien krijgen is het om ons op een verkeerd spoor te zetten.
Gebruikersavatar

SiMol22 apr 2021, 22:40

 264
Net daarom dat ik nu begin te denken dat de mol hier wel degelijk invloed heeft gehad in het bepalen van de posities.

Spijtig dat we niet zien hoe Philip uiteindelijk in de goal is beland, misschien in de reveal.
Gebruikersavatar

Loebas23 apr 2021, 06:48

 50
SiMol schreef:Ik denk niet dat het hier al gezegd is, maar met de kennis die we nu hebben is het wel bijzonder dat Philip hier zonder bril keepert, als hij al zo veel moeite had bij de sub/puzzle proef zonder bril.

Ik vind het vooral verdacht van Philip zelf, want blijkbaar zonder bril ziet hij geen steek.

Als tegenargument, hij gaf wel eerst aan tegen een stootje te kunnen en wou hij dus waarschijnlijk wel eerst voetballen, maar waarom hij dan veranderd is en vooral zonder bril keepert, raar. Hij had dit toch makkelijk als tegenargument kunnen gebruiken om toch te kunnen voetballen, dus zo mols is het dan ook weer niet. Ik kan het moeilijk verklaren.

Enige verklaring die ik kan bedenken, is dat hij pas nadat de rollen verdeeld werden zijn bril heeft afgezet omdat deze hem stoorde.

Tenzij iemand een andere verklaring heeft?
Nu het is wel mogelijk dat hij de tijd heeft gekregen om na de taakverdeling lenzen aan te gaan doen. En dat verklaart misschien ook waarom hij in het water eerder een speciale duikbril verkiest. Mijn lenzen zijn ook niet watercompatibel.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2021, 09:10

 8153
@Loebas Als Philip lenzen zou hebben, zou hij die dan niet dragen en alleen een bril als hij teveel last krijgt van zijn lenzen (vermoedheid, droge ogen, ziekte...)? Wanneer zie je de kandidaten soms een bril dragen? Vooral 's avonds. Ik herinner mij dat Bertrand een bril droeg op het vliegtuig naar Zuid-Afrika. Een lange vliegreis, zeker als een deel 's nachts is, is ook vervelend als je lenzen draagt.
Altijd een bril dragen en dan lenzen dragen om in een doel te staan, lijkt mij nogal raar.
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2021, 11:41

 2834  Uma
Jay-Lo schreef: 22 apr 2021, 22:29 Had ik nog niet zo bekeken, Philip mocht niet op het veld. Als hij Duitsers ramde, konden de anderen scoren. Welke van de anderen hebben hem overtuigd dat hij best een goede keeper is?
Ik denk dat de beslissing omgekeerd viel.
Het was veel logischer om eerst de voetballers te kiezen. Te beginnen Lennart en Sven, want beiden zowel voetballer als voetbalfan.
Hadden ze er nog 2 anderen nodig hiervoor, te kiezen uit Samina, Katrien, Annelotte, Jasmien en Philip.
Jasmien kan je niet in doel zetten want te klein. Zeker gezien het doel in 3 delen was onderverdeeld zette je er beter iemand groter. Dus als je dan 2 voetballers moet kiezen uit 5 niet-voetballers, dan ga je voor diegenen die de kleinste oppervlakte in doel innemen: Annelotte en Jasmien.
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2021, 12:25

 2245  Uma
chicawah.janssen schreef: 23 apr 2021, 09:10 @Loebas Als Philip lenzen zou hebben, zou hij die dan niet dragen en alleen een bril als hij teveel last krijgt van zijn lenzen (vermoedheid, droge ogen, ziekte...)? Wanneer zie je de kandidaten soms een bril dragen? Vooral 's avonds. Ik herinner mij dat Bertrand een bril droeg op het vliegtuig naar Zuid-Afrika. Een lange vliegreis, zeker als een deel 's nachts is, is ook vervelend als je lenzen draagt.
Altijd een bril dragen en dan lenzen dragen om in een doel te staan, lijkt mij nogal raar.
Sommige brildragers dragen ook nooit lenzen, juist omdat ze die niet verdragen of gewoon nooit gedragen hebben. Waarschijnlijk is Philip zo iemand. Aan de dikte van Philips glazen te oordelen heeft hij die bril echt wel nodig om normaal en veilig te functioneren, maar ze zijn toch ook niet zo dik dat hij geen steek ziet zonder bril. Hij zet zijn bril gewoon af om in doel te staan, uit veiligheid, om er geen bal tegen te krijgen (wat hij vroeger op de speelplaats als kleine gast wel veel heeft meegemaakt, naar eigen zeggen) en zo zijn bril te beschadigen. Hij ziet waarschijnlijk wel voldoende om een voetbal nog te zien. Bij het puzzelen heeft hij waarschijnlijk wel een groot probleem, want dat is meer precisiewerk. Daar loste Philip het probleem op met zijn duikbrilletje op sterkte, maar toen hij dat verloor, kan ik me voorstellen dat aan een puzzel werken voor hem redelijk ondoenbaar werd.

Hij zal waarschijnlijk wel een reservebril mee hebben op reis, maar het heeft geen zin om risico's te nemen.
Gebruikersavatar

pedro.deveirman29 apr 2021, 21:55

 18
Wat ik niet snap aan deze opdracht, wat is gebeurd er met doelpunten die de kanidaten tijdens het partijtje hebben gemaakt? Want ik zie nu enkel dat de duitse tegendoelpunten geldig zijn voor het aantal penalty's of mis ik iets? Ik als voetballer moest ik deze opdracht krijgen zou godverdomme gewoon zien dat ik geen doelpunt binnen krijg en in mijn doeltje kruipen zou niet weten waarom ik zou willen aanvallen...
Gebruikersavatar

Jansen29 apr 2021, 22:02

 3423  Yens
@pedro.deveirman
Elke goal die ze maakten, was een penalty minder voor de Duitsers. Sven maakt 3 goals, de andere veldspelers (Lennart, Jasmien en Annelotte) geen enkele.
Gebruikersavatar

pedro.deveirman29 apr 2021, 22:27

 18
@Jansen dank voor de reactie, ik snap het, er moeten 4 doelpunten gemaakt en het aantal van de Duitsers telt voor strafschoppen.
Gebruikersavatar

cédric.vanmol29 apr 2021, 23:09

 6  Bert
Is het echt niemand opgevallen hoe makkelijk Sven soms balverlies leed waar doelpunten voor de Duitsers uit voortkwamen? Door zelf 3x te scoren kan hij zichzelf minder verdacht maken en kwam hij over als een gedreven kandidaat...
Gebruikersavatar

pedro.deveirman30 apr 2021, 16:39

 18
Nee is mij ook opgevallen, het allereerste doelpunt is het opvallenst daar geeft hij gewoon letterlijk de bal aan die duitser op een manier waarop ik de bal aan mijn kinderen geef als ik ze wil laten winnen... Verder mag hij gerust paar maal scoren die duitsers hebben maar 5 penalty's nodig dus mag gerust 3x scoren!!
Gebruikersavatar

Waeldwann30 apr 2021, 16:52

 46  Sven
cédric.vanmol schreef: 29 apr 2021, 23:09 Is het echt niemand opgevallen hoe makkelijk Sven soms balverlies leed waar doelpunten voor de Duitsers uit voortkwamen? Door zelf 3x te scoren kan hij zichzelf minder verdacht maken en kwam hij over als een gedreven kandidaat...
Het viel inderdaad op.
Maar dat kan net zo goed liggen aan het feit dat je amper iets ziet in zo'n opblaasbal. Ik spreek uit ervaring.
Een ander nadeel is dat je bijna enkel aangewezen bent op je onderbenen wat lopen, passen en schieten betreft omdat je bovenbenen constant tegen die opblaasrand botsen. Waardoor je aan kracht, snelheid en nauwkeurigheid verliest.
Voor de mannen: 't is lijk voetballen terwijl je een keutel moet inhouden
Voor de vrouwen: 't is lijk voetballen in een pencildress.