Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

SiMol13 apr 2021, 23:09

 264
@robin.swartelé

Ik kan je grotendeels volgen, maar ik vond eerder Annelotte afwezig in deze proef, toch zeker in het begin. Ze kwam toen nauwelijks in beeld, terwijl ik Jasmien dan wel weer enthousiast op tegenstanders zag aflopen als ze in het spel was.
Dat Annelotte op een bepaald moment aanhaalt om in de verdediging te staan kan ook net zijn om de betere voetballers vooraan te houden en zo net de verdediging te verzwakken. Idealiter zou ik in deze proef (speel zelf ook voetbal) zowel vooraan als achteraan een voetballer plaatsen en al zeker in de verdediging, dit kan een snelle counter eruit halen en de andere voetballer de tijd geven om mee te komen verdedigen, terwijl er ook nog in aanvallende situaties iemand vooraan staat die kan scoren.
Wel moet ik toegeven dat Annelotte mooi een bal stopt, maar laat er dan weer een andere (wel niet makkelijk tegen te houden) binnen.
Zoals gezegd vond in Jasmien vooral enthousiast spelen, maar dat kan zowel als kandidaat alsook als mol. In alle proeven is ze me wel al over gekomen als een zeer enthousiast iemand, dus past wel in haar karakter.
Lennart zijn bijdrage als voetballer vond ik eerder beperkt Hij ging wel vaak enthousiast in duel. Dit kan dan natuurlijk wel weer ruimte geven voor Sven om te kunnen voetballen en scoren. Lennart was wel enthousiast, wat volledig te begrijpen is voor een voetballer die al even niet gevoetbald zal hebben, maar als mol kan dit ook wel handig zijn natuurlijk. Vooral enthousiast overkomen, maar als voetballer voetballend weinig bijdragen door heel vaak in duel te gaan. Is natuurlijk wel verleidelijk in bubblevoetbal om enthousiast in duel te gaan.

Bij de keepers vond ik het moeilijk om iets op te maken. Ik vond niet dat Philip veel antwoorden wist, enkel dat van another cookie was hij zeker (of mis ik er nog, zou het eens moeten herbekijken hiervoor). Maar we weten natuurlijk weinig over de voetbalkennis van Philip.
Samina vond ik vooral enthousiast en dus ook wel spelen volgens haar karakter, een wekker die altijd afloopt. 😋
Ik denk dat ze haar gewoon moeilijk kan inhouden. Zelf als ze iets niet weet, flapt ze eruit wat het volgens haar (meest waarschijnlijk) het correcte antwoord is. Als mol zou dit natuurlijk ook een goede tactiek zijn, de enthousiaste flapuit.

Ik vind de meeste kandidaten dus wel volgens hun karakter spelen:
Jasmien: Enthousiaste, (harde) kandidate (die graag invloed heeft, indien het kan). Hier was het moeilijk voor haar veel invloed te hebben door haar beperkte voetbalkwaliteiten en klein, licht gestalte.
Sven: Beredeneerde/berekende kandidaat die goed weet waarmee bezig is en in deze proef als voetballer vooral enthousiast is.
Samina: Enthousiaste flapuit.

Philip vind in al wat moeilijker in te schatten volgens karakter in deze proef.
Ik vind hem een kandidaat die berekend probeert te spelen, maar wel graag de touwtjes in handen heeft. Neemt graag het woord of pakt initiatief (Samen met Jasmien).
Maar niet evident om hem volgens karakter te beoordelen in deze proef.

Lennart en Annelotte vind ik dan heel moeilijk om een karakter op te plakken, blijven precies graag op de achtergrond en vallen weinig op. Ik kan beide precies moeilijk vatten, ook in deze proef.

Bovenstaande maken voor mij het meest verdacht in deze proef: Annelotte en Lennart, gevolgd door Philip.

Jasmien en Samina vind ik niet perse verdacht, maar onverdacht vind ik ze ook niet. Hun acties kunnen zowel makkelijk volgens hun karakter als volgenss molgedrag verklaard worden.

Sven vind in bijna niet verdacht hier, speelt enthousiast als voetballer en scoort ook meermaals.

*Bij 1 iemand kan kandidaat vervangen worden door mol, maar wil dit nog niet aan iemand vastpinnen.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk14 apr 2021, 19:34

 70  Uma
robin.swartelé schreef: 13 apr 2021, 19:32
De mol zou hier echt wel het risico kunnen pakken door niet deel te nemen aan het bubbelvoetbal en er van uit te gaan dat er 3-4 penalties getrapt zullen worden.

Bij de keepers vind ik vooral Samina verdacht.
Ze kent volgens mij niet erg veel van voetbal, maar heeft toch de bovenhand in vele beslissingen die naar het foute deel van het doelvlak leiden.
Die bal die Philip moet pakken in het midden van het doelvlak is echt bijna niet te pakken en voor de rest komt hij vaak met het juiste antwoord aandraven.

Meest verdacht in deze proef:
Lennart en Samina
Na terugkijken sluit ik mij hier bij aan. Ik had Samina totaal niet op de radar. Maar de ballen vliegen in het net, terwijl zij vrolijk daarover is? Ze overklast inderdaad Philip, maar kiest daarvoor een goed antwoord, in de hoop dat Philip deze niet zou kunnen stoppen (later verdenkt zij hem hierom). Philip mist de bal. Samina drukt foute antwoorden door. Dit valt vooral Philip op (test haar als het ware), maar ook Lennart verdenkt Samina tijdens de test (aanpak zipline) en tussenbiecht (voetbal).
Gebruikersavatar

simon14 apr 2021, 20:36

 4  Uma
Er zijn twee opties

1) De trainer van Lennart is zich bewust dat Lennart een slechte voetballer is en krijgt eindelijk bevestiging als hij dit forum leest.

2) De trainer weet na het zien van Lennart zijn voetbalskills wie de mol is.

Indien optie 2: weet iemand wie zijn trainer is?
Gebruikersavatar

SiMol22 apr 2021, 21:34

 264
Ik denk niet dat het hier al gezegd is, maar met de kennis die we nu hebben is het wel bijzonder dat Philip hier zonder bril keepert, als hij al zo veel moeite had bij de sub/puzzle proef zonder bril.

Ik vind het vooral verdacht van Philip zelf, want blijkbaar zonder bril ziet hij geen steek.

Als tegenargument, hij gaf wel eerst aan tegen een stootje te kunnen en wou hij dus waarschijnlijk wel eerst voetballen, maar waarom hij dan veranderd is en vooral zonder bril keepert, raar. Hij had dit toch makkelijk als tegenargument kunnen gebruiken om toch te kunnen voetballen, dus zo mols is het dan ook weer niet. Ik kan het moeilijk verklaren.

Enige verklaring die ik kan bedenken, is dat hij pas nadat de rollen verdeeld werden zijn bril heeft afgezet omdat deze hem stoorde.

Tenzij iemand een andere verklaring heeft?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2021, 21:43

 8153
Ik weet niet hoe slecht Philip ziet, maar zelf zou ik toch ook mijn bril afzetten als ik in het doel moet staan. Stel je voor dat je die bal recht in je gezicht krijgt...
Gebruikersavatar

SiMol22 apr 2021, 21:51

 264
@chicawah.janssen, dat snap ik en dat dacht ik ook eerst.

Maar als je dan ziet hoe slecht hij wel ziet bij het subben, vind ik het toch eigenaardig dat hij in de eerste plaats in deze positie terrecht komt. Zeker omdat ze zelfs even iedereen in de goal getest hebben.

Zou de mol hem hier in deze positie geforceerd hebben, wou de mol liefst zelf voetballen?
Nochtans vond ik beide posities evenwaardig als sleutelpositie.

Ik vind het vooral een merkwaardig feit, maar weinig uit op te maken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2021, 22:02

 8153
Ze hebben eerst wat geoefend, maar de meesten zullen het niet schitterend gedaan hebben.
Sven en Lennart zouden zeker voetballen en Jasmien werd wellicht te klein bevonden voor de goal. Ze hadden Philip op het veld kunnen zetten en Annelotte in de goal, dat wel. Maar misschien hebben ze geredeneerd dat Annelotte wendbaarder zou zijn op het veld en aangezien Philip groot is, is het verleidelijk om hem in de goal te zetten. Vreemd dat hij zich zo liet doen, want hij had 2 goede argumenten om het niet te hoeven doen: bang voor ballen (is minder erg als je op het veld staat) en zonder bril nauwelijks iets zien. Misschien was het weer een pittige discussie met Jasmien en dolf hij het onderspit? We zagen niet alles hé.
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2021, 22:08

 1690  Sven
Was ook wel tegenstijdig, ik kan wel tegen een stootje, maar ik ben bang van ballen. Gelukkig stond hij niet op het veld, hij was er nog van weggelopen.
Gebruikersavatar

SiMol22 apr 2021, 22:10

 264
@chicawah.janssen Inderdaad, zeker omdat Philip ook wat gewicht in de schaal kon smijten bij de voetballers.

Voetballend denk ik dat de bijdrage van zowel Annelotte als Philip beperkt zou zijn, dan zou je toch eerder iemand kiezen die de Duitsers tot in de goal bij de keepers kan rammen. 😅 Ik zie Philip dan nog in staat te roepen, Ich ramme das. 😂

In de goal zou ik op basis van wat wij weten, Annelotte en Philip gelijk stellen. Dus mocht ik mogen bepalen, stond Philip op het veld en Annelotte in de goal.

Maar goed, we weten niet hoe het bekomen tot deze posities exact verlopen is.

@Jay-Lo, hij kan zich ook enkel focussen op de Duitsers rammen en dan hoeft hij hier niet voor de bal te gaan. In de goal komt de bal sowieso naar hem toe, toch als ze voor geld gaat. 🤔
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2021, 22:29

 1690  Sven
Had ik nog niet zo bekeken, Philip mocht niet op het veld. Als hij Duitsers ramde, konden de anderen scoren. Welke van de anderen hebben hem overtuigd dat hij best een goede keeper is?
Gebruikersavatar

Paraceta22 apr 2021, 22:30

 717  Sven
Ik denk niet dat we iets van dat beslissingsproces te horen krijgen?