Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy11 apr 2021, 20:01

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In het legendarische Olympastadion treden de kandidaten in de voetsporen van voetbalploeg Bayern München. Vier van hen gaan namelijk bubbelvoetballen (een spel waarbij het bovenlichaam in een doorzichtige plastic opblaasbal steekt en er enkel gelopen en getrapt kan worden). Dit doen ze in twee rondes waarbij er telkens vier doelpunten moeten volgen. En die scoren ze best zelf, want er staat 4000 euro op het spel. Voor elk doelpunt die hun duitse tegenspelers maken, zal er na iedere speelronde een penalty volgen.

Deze penalty's dienen gestopt te worden door de drie overige kandidaten, die beurtelings fungeren als keeper (uiteraard zonder bubbelpak). Elke bal die dan in het doel wordt getrapt doet het te winnen bedrag met 1000 euro slinken. Naar welke plek in het net gemikt zal worden, kunnen de twee andere keepers achterhalen door het beantwoorden van een vraag over een bekend voetbal-interview.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/4.php
Gebruikersavatar

nathalie.liekens11 apr 2021, 20:24

 61  Yens
De groep gaat naar het voetbalstadion om zich in 2 groepen te verdelen. 1 groep wordt 4 spelers. Deze groep speelt in 2 helften met 3 op het veld om ballen uit de goal te houden. 4 kansen. Bij een goal betekent dit dat de groep die keeper spelen een bal moeten tegenhouden.

De keeper staat in een goal die opgedeeld is in 3 delen met letters A B en C. De 2 andere keepers kijken naast het veld een filmpje dat ze moeten aanvullen met een quote. Indien ze juist antwoorden is er meer mogelijkheid om de bal tegen te houden omdat de tegenspelers naar het deel van het juiste antwoord richten.

De groepspot begint met 4000 euro. Per bal dat ze in de goal laten gaat er 1000 euro van de mogelijk te winnen pot.
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 apr 2021, 20:40

 2354  Uma
Ik vroeg me eigenlijk al meteen af of ze in de min konden gaan?
Gebruikersavatar

Luc vw5411 apr 2021, 21:46

 2  Yens
Ik vond de spelhouding van Sven nogal dubbel: enerzijds scoren ( en dus onverdacht zijn) anderzijds goal doorlaten, missers,...en dus zo zorgen voor penalties ( die door onervaren keepers hoe dan ook wel zouden gemist worden)
Gebruikersavatar

masterveecee11 apr 2021, 21:47

 3547  Sven
Vermoljoen schreef: 11 apr 2021, 20:40 Ik vroeg me eigenlijk al meteen af of ze in de min konden gaan?
Mogelijks niet. gewoon op 0 komen.

Wel hilarisch: "We gaan rammen!!" 😛
Gebruikersavatar

Cedric11 apr 2021, 21:50

 2834  Uma
Iemand die zich nog de quote van Philip herinnert op het moment dat de groepen verdeeld moesten worden?
Ik dacht dat hij zei dat hij wou in het schietkraam staan of zoiets? (Dus dat hij wilde doelman zijn.)
Maar achteraf zegt hij dat hij bang is van ballen, wat in strijd is hiermee, dus waarschijnlijk heb ik zijn quote verkeerd gehoord.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe11 apr 2021, 21:52

 57
Lennart was weer behoorlijk slecht aan het acteren in deze opdracht, en eigenlijk in heel de aflevering. Liep zich domweg te pletter tegen die Duitsers om dan heel theatraal neer te gaan met de benen in de lucht.
Gebruikersavatar

Yvo11 apr 2021, 22:16

 1111  Uma
Ik heb me kapot gelachen met deze opdracht 🤣. Echt strike gaan!
Eerst gewoon omvallen, daarna de goalkes ook 😛.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2021, 22:29

 8153
Cedric schreef: 11 apr 2021, 21:50 Iemand die zich nog de quote van Philip herinnert op het moment dat de groepen verdeeld moesten worden?
Ik dacht dat hij zei dat hij wou in het schietkraam staan of zoiets? (Dus dat hij wilde doelman zijn.)
Maar achteraf zegt hij dat hij bang is van ballen, wat in strijd is hiermee, dus waarschijnlijk heb ik zijn quote verkeerd gehoord.
Inderdaad bizar. Ofwel had hij nog veel meer schrik om zelf te voetballen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 apr 2021, 22:34

 2354  Uma
Ik weet nu niet of ik helemaal fan was van Frank Raes die opeens de commentator was, maar het was wel leuk gevonden :mrgreen:
Gebruikersavatar

Loebas11 apr 2021, 22:40

 50
Lennart is de enige die helemaal overkop viel. Ik vraag me af of je zo gemakkelijk in die positie valt? De rest viel vrij lomp op zijn/haar zij. Misschien heeft hij daar wel al op geoefend? 😜
Gebruikersavatar

kristof.allaerts11 apr 2021, 22:56

 364  Uma
Cedric schreef: 11 apr 2021, 21:50 Iemand die zich nog de quote van Philip herinnert op het moment dat de groepen verdeeld moesten worden?
Ik dacht dat hij zei dat hij wou in het schietkraam staan of zoiets? (Dus dat hij wilde doelman zijn.)
Maar achteraf zegt hij dat hij bang is van ballen, wat in strijd is hiermee, dus waarschijnlijk heb ik zijn quote verkeerd gehoord.
Philip zei: "ik wil wel tegen een stootje kunnen".
Dat was dus voetballen. En uiteindelijk belandt hij toch in de goal.