Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2021, 10:27

 8153
@SiMol antwoord je nu op mij of op mijn collega @Jansen ?

_____________________________________________________________________________________________________________________


Ik denk dat je bij deze proef overal kon mollen. Maar de voetballers toch meer dan de doelman/-vrouwen. Als er geen strafschoppen te schieten zijn, hoeven er ook geen ballen gepakt te worden...
Dat Sven en Lennart zouden voetballen was evident, dat ze kleine Jasmien niet in de goal zouden zetten ook. Het lijkt mij ook logisch dat er getwijfeld werd aan de voetbalcapaciteiten van Philip en ze hem liever in de goal hadden omdat hij zo groot is.
En wat die interviews betreft: voetbal interesseert mij geen moer, maar onvermijdelijk hoor en zie ik bepaalde zaken. Dat interview met Pfaff was indertijd zo hilarisch dat het ontiegelijk veel keren uitgezonden is en steeds weer bleef opduiken. Voor de jongere generatie is het wellicht minder bekend, maar Philip moest het zeker weten. Bij Raymond Goethals was ik niet zeker (dat interview nooit gezien), maar hem "kennende" (ook weer moeilijker voor de jongere generatie) kon het juiste antwoord gewoon niet anders dan C zijn. Van Gaal kon ik ook gewoon raden en bij Boskamp was het antwoord gemakkelijk juist te gokken. Dus zelfs ik had alles juist gehad.
En als je het niet (zeker) weet, antwoord je B want dat is de beste positie voor de keeper.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 12 apr 2021, 10:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

JBB12 apr 2021, 10:37

 439  Uma
Philip blijft in ieder geval wel consistent: complete chaos (ik denk dat het B is, we gaan voor A. Iets later: het is B - goal valt - ik heb dat fragment nog nooit gezien).
Loebas schreef: 11 apr 2021, 22:40 Lennart is de enige die helemaal overkop viel. Ik vraag me af of je zo gemakkelijk in die positie valt? De rest viel vrij lomp op zijn/haar zij. Misschien heeft hij daar wel al op geoefend? 😜
Hij lijkt me wel maar een tengere man, dus ja 😉
Gebruikersavatar

SiMol12 apr 2021, 10:51

 264
@chicawah.janssen

Ik speel zelf voetbal en ben ervan overtuigd dat dit geen invloed heeft op tegen een stootje kunnen bij bubbelvoetbal. Volgens mij hadden de kandidaten ook geen studs aan hun schoenen, dus komt het nog meer op gewicht aan dan op stabiliteit/ervaring. Eigenlijk was het gewoon pure fysieke (botsingen, stoten, behoud van impuls, ...).

Bij gewoon voetbal zal Lennart volgens mij met zijn gewicht eerder duels ontwijken tegen stevigere spelers dan ze op te zoeken. Hier zoekt hij de duels op, wat ook de bedoeling is bij bubbelvoetbal.

Dus zou achter het vallen weinig zoeken, ik zou eerder wat zoeken achter zijn beperkte invloed al voetballend.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe12 apr 2021, 11:38

 57
Maar er is natuurlijk wel een verschil tussen gewoon omvallen en dat theatrale ballet dat Lennart keer op keer opvoert, zowel in het bubbelvoetbal als in de carpool karaoke. En dan is de vraag: is Lennart een mol die enthousiasme probeert uit te stralen, is hij een nepmol, of zit dat overdrijven gewoon in zijn karakter?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2021, 11:48

 8153
@bert.dekimpe Ook bij de hypnose lag het er te dik op.
Ik denk dat hij in zijn badje en in zijn bubbel wilde overkomen als een onschuldige, onhandige slungel.
Gebruikersavatar

mjohlan12 apr 2021, 12:35

 328  Yens
bert.dekimpe schreef: 12 apr 2021, 11:38 Maar er is natuurlijk wel een verschil tussen gewoon omvallen en dat theatrale ballet dat Lennart keer op keer opvoert...
Eerlijkheidshalve geef ik hem hier zeker een 8 op 10 voor handstand.
Gebruikersavatar

mjohlan12 apr 2021, 17:37

 328  Yens
masterveecee schreef: 11 apr 2021, 21:47 ...Wel hilarisch: "We gaan rammen!!" 😛
Speciaal voor jou... 😂


Afbeelding
Gebruikersavatar

nathalie.liekens12 apr 2021, 18:04

 61  Yens
wat mij dan ook weer specifiek opvalt is volgend beeld.
we zien duidelijk de cijfers 12 en 2 en 4. is dit bewust in beeld gebracht. ze hadden toch eender welke foto kunnen nemen van het ek 88 om aan te tonen?

Afbeelding
Gebruikersavatar

SiMol12 apr 2021, 18:21

 264
@nathalie.liekens
Zoals vermeld is in de aflevering, heeft Marco Van Basten de finale van het EK 88 mee beslist met een wereldgoal, trouwens de eerste (en enige) EK winst van Nederland. Dit met een historische volley (2-0), die vaak terug komt als één van de mooiste goals ooit in EK's.

Dus een foto waar Marco Van Basten die trofee op loft, lijkt me niet echt ver gezocht en de pers krijgt nu eenmaal een nummer tijdens zulke wedstrijden. Rugnummer van Marco Van Basten klopt ook.

Dus niets achter zoeken lijkt me.
Laatst gewijzigd door SiMol op 12 apr 2021, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

nathalie.liekens12 apr 2021, 18:23

 61  Yens
Waarom dan juist de foto met de nummers zichtbaar... Konden ze toch ook vooraanzicht tonen...
Gebruikersavatar

SiMol12 apr 2021, 18:24

 264
Omdat op deze foto zoal de trofee, Marco Van Basten als het olympisch stadion staat. Denk niet dat er veel foto's te vinden zijn die dit allemaal zo mooi weergeven in 1 foto.
Gebruikersavatar

robin.swartelé13 apr 2021, 19:32

 14
Deze proef was echt hilarisch om te beginnen en als mol denk ik dat je zowel bij bubbelvoetbal als bij de keepers een grote invloed kan hebben.
De mol zou hier echt wel het risico kunnen pakken door niet deel te nemen aan het bubbelvoetbal en er van uit te gaan dat er 3-4 penalties getrapt zullen worden.

Bij het bubbelvoetbal wil je als (goede) voetballer er wel invliegen, maar op de juiste momenten.
Lennart vliegt er gewoon constant in en schakelt zichzelf daardoor heel de tijd uit (=komt niet aan voetballen toe buiten de 1-2 met Sven).
Voor mij is dit echt wel een molactie, doen alsof je keigemotiveerd bent, maar eigenlijk jezelf constant uitschakelen.
Sven scoort er 3, maar geeft er ook 1 weg.
Als mol er 3 scoren zou wel straf zijn en zeker in het begin. Mocht het 5-0 staan voor de Duitsers, dan zou ik als Mol natuurlijk wel beginnen scoren.
Annelotte vind ik hier niet echt verdacht, zij komt met de goede tactiek aandraven om iemand achterin te houden, want ze kregen vaak goals tegen omdat iedereen uit positie liep. Ik zou exact hetzelfde hebben gezegd als kandidaat en als mol zou ik gewoon er mee ingevlogen zijn om uit positie te staan. Oke ze laat er wel een binnen, waar je nog over kan discussiëren, maar het is tegenvoets en met die bubbel zie je die bal ook gewoon niet even goed aankomen.
Jasmien zien we eigenlijk vrij weinig van (nochtans met al haar enthousiasme), zij lijkt mij het meest op de bank te zitten ook.

Bij de keepers vind ik vooral Samina verdacht.
Ze kent volgens mij niet erg veel van voetbal, maar heeft toch de bovenhand in vele beslissingen die naar het foute deel van het doelvlak leiden.
Die bal die Philip moet pakken in het midden van het doelvlak is echt bijna niet te pakken en voor de rest komt hij vaak met het juiste antwoord aandraven.

Meest verdacht in deze proef:
Lennart en Samina