Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cadfael12 apr 2021, 14:49

 229  Uma
We mogen ook niet vergeten dat met het slapen aan de rotswand het geld verdubbeld werd. Stel dat de opdracht €2000 had opgebracht, dan speelden ze hier voor €2000 extra. Daarbij kwam het opgebrachte geld enkel van de kant van Sven en Philip. Dus dan zouden zij eerst het geld voor deze proef hebben binnengebracht en het dan nog eens verdubbeld hebben, wat wel onmols is.
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2021, 15:35

 3423  Yens
@Cadfael
We mogen ook niet vergeten dat met het slapen aan de rotswand het geld verdubbeld werd. Stel dat de opdracht €2000 had opgebracht, dan speelden ze hier voor €2000 extra. Daarbij kwam het opgebrachte geld enkel van de kant van Sven en Philip. Dus dan zouden zij eerst het geld voor deze proef hebben binnengebracht en het dan nog eens verdubbeld hebben, wat wel onmols is.
Klopt helemaal. Sven en Philip wisten ook niet hoeveel het binge watchen had opgebracht en dus ook niet hoeveel ze met hun waaghalzerij konden verdienen. Of zo werd het in elk geval voorgesteld. Ook daarom zie ik geen enkele mogelijkheid waarom een van die twee de mol zou zijn. Het heeft toch geen enkele zin hier om eerst mee te gaan in de tent om dan een uur later ineens van gedacht te veranderen. Als de mol hier zat dan was die in mijn ogen onmiddellijk begonnen met redenen aan te halen om daar niet te zijn.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 apr 2021, 15:53

 1690  Sven
Sven deed dat toch? Hij haalde eerst aan dat hij hoopte dat ze ook geld hadden verdiend, anders zouden ze daar voor niets liggen. Hij vroeg ook naar het maximale gewicht dat dat ding kon dragen, en dat de 185kg wel nipt was. Daarna over het naar de wc gaan en het schommelen door de wind.
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2021, 16:06

 3423  Yens
@Jay-Lo
OK, das waar, maar uiteindelijk is hij wel daar gebleven. Ik denk toch dat ze een aantal uren in de tent zaten, als ik me niet vergis was het iets na 12 toen ze daar weggehaald zijn.
Gebruikersavatar

ex-molinator12 apr 2021, 17:39

 3483  Uma
Cadfael schreef: 12 apr 2021, 14:49 We mogen ook niet vergeten dat met het slapen aan de rotswand het geld verdubbeld werd. Stel dat de opdracht €2000 had opgebracht, dan speelden ze hier voor €2000 extra.
Ik zou het moeten nakijken maar voor zover ik me herinner was de opdracht 1000€ waard en is de verdubbeling ook toegepast.
M.a.w. het gaat over 2000€ in totaal (correct me if I'm wrong) en het verschil met 4000€ is aanzienlijk.

Mocht het dan toch over een verdubbeling van 2000€ dan ga ik ervan uit dat "de mol doet opdracht slagen" niet meer geldt.
De mol weet ook dat de tafel-bom-opdracht er aan komt (voor 5000€), dus psychologisch is het een goed moment om een sterk niet-mol signaal te geven.

Komt daar nog bij dat Sven met Philip zit, niet bepaald de meest vertrouwde figuur en de kans bestaat ook dat Philip er zelf de brui aan zou geven (Sven heeft ook duidelijk gemaakt dat hij niet happig was om daar te blijven hangen).

Het klinkt misschien onlogisch maar de vorige deelopdrachten van die dag waren al deels grotendeels mislukt dus die 2000 kan ik dan niet als een falen van de mol beschouwen, eerder als een strategische zet (indien er voorkennis is mbt de te verwachten weersomstandigheden).
Gebruikersavatar

SiMol12 apr 2021, 17:52

 264
@ex-molinator , wat @Cadfael bedoelt, is dat Philip en Sven niet wisten hoeveel er verdubbeld kon worden. Als de andere groep kandidaten (Samina, Lennart en Jasmien) hun hints ook hadden door kunnen geven, kon het goed zijn dat er €2000 in plaats van €1000 verdubbeld kon worden.

Philip en Sven hadden wel enige zekerheid dat er minstens €1000 verdubbeld kon worden, gezien hun hints.

Dus als mol ga je dat risico dan niet nemen.
Eerst al €1000 helpen verdienen en het dan nog eens verdubbelen met de kans dat er zelf nog meer verdubbeld wordt.

En waarom een psychologisch voordeel proberen te halen voor die laatste proef? Er wordt daar toch zo goed als zeker voor pasvragen gekozen. Dus minstens €1000 opbrengen om dan de kans van laat ons zeggen 6% naar 5% te doen zakken dat er €5000 wordt verdiend in de laatste proef?
Het sop lijkt me hier de kolen niet waard.

Er lijken mij echt betere proeven om je onverdacht te maken, waarbij dan nog eens heel de groep op je staat te kijken. Hier denk ik bijvoorbeeld aan jouw antwoord op de vraag vernoemen bij de koekoeksklokken.

Zit je toevallig in een Sven tunnel?
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2021, 18:05

 3423  Yens
@SiMol
Klopt. Met het binge watchen kon maximaal 2000 € gewonnen worden (500 € per serie). Sven en Philip konden niet weten hoeveel antwoorden Katrien en Annelotte juist hadden, vermits ze geen contact meer met hen gehad hebben na afloop van hun bike opdracht.
Gebruikersavatar

The hunter12 apr 2021, 18:21

 282  Uma
Wat trouwens ook nog wel opvallend is, is dat noch Annelotte noch Katrien er aan gedacht hebben dat dat tweede televisiescherm een betekenis had. Viel hun frank niet of hebben ze dit bewust verzwegen? Als je aan de mol meedoet en je komt een kamer binnen voor een opdracht dan denk je mijns inziens toch direct aan een hint als je dat tweede tv-scherm ziet aanstaan. Misschien dat je het niet direct zegt, omdat je niet als een kandidaat bij je medespeler wilt overkomen, maar je kijkt toch op zijn minst eens regelmatig naar het scherm denk ik zo. Katrien gaat er op een bepaald moment zelfs met haar rug naar toe zitten en houdt er helemaal geen rekening mee.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2021, 18:24

 8153
@The hunter Maar hebben ze, toen ze binnenkwamen, wel gezien dat dat tweede scherm daar hing?
Gebruikersavatar

ex-molinator12 apr 2021, 18:30

 3483  Uma
SiMol schreef: @ex-molinator , wat @Cadfael bedoelt, is dat Philip en Sven niet wisten hoeveel er verdubbeld kon worden. Als de andere groep kandidaten (Samina, Lennart en Jasmien) hun hints ook hadden door kunnen geven, kon het goed zijn dat er €2000 in plaats van €1000 verdubbeld kon worden.
Dus is er een veronderstelling dat de mol die kennis niet heeft. M.a.w. die redenering steunt op een veronderstelling waarvan we weten dat die in vele gevallen fout is.

Het laatste wat ik hierover zeg is dat mijns inziens Sven de mol NIET is, maar elke theorie die ik verzin blijft (voor mij althans) een optie tot het onmogelijke ervan bewezen is (en zelfs dan twijfel ik nog of alles wel in aanmerking genomen is).
Jansen schreef:Klopt. Met het binge watchen kon maximaal 2000 € gewonnen worden (500 € per serie). Sven en Philip konden niet weten hoeveel antwoorden Katrien en Annelotte juist hadden, vermits ze geen contact meer met hen gehad hebben na afloop van hun bike opdracht.
Het zou niet de eerste keer zijn dat de mol info krijgt van de redactie tijdens een opdracht: bvb Gilles vlak voor het binnen lopen van de metro: niks geheimzinnig, of Pieter tijdens de geldkoffer opdracht in de vertrekhal: dat was een braintwister waar we lang op gezocht hebben (en niet gevonden), en vorig jaar zo pas <> zo net (die hadden we wel gevonden, denk ik toch).
In theorie had Sven op één of andere manier wel geïnformeerd kunnen worden.

Nogmaals: ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar om de sleutel te vinden moet je elke steen omdraaien en aan alles denken, ook aan ballonnen indien voorhanden 😉
Gebruikersavatar

SiMol12 apr 2021, 18:40

 264
@ex-molinator
Ik kan me bijna altijd vinden in jouw analyses, vandaar dat het me zo verbaasde dat je het zo ver zocht.

Zeker met betrekking tot het onweer, leek het me wel heel ver gezocht dat Sven daar als mogelijke mol 'voordeel' zou uit te halen (zelf met briefing). Zeker omdat het maar zo weinig minder verdachtmakingen zou opbrengen, maar wel €1000 extra zou opleveren.

Ik probeer trouwens ook alle pistes open te houden, maar deze vond ik gewoon te ver gezocht en de voordelen absoluut niet opwegen tegenover de nadelen (vanuit mol perspectief).

Ik zou het eerder kunnen volgen moest de mol hier de verdubbeling wou doen mislukken, maar door het vroege stopzetten door het onweer de kans niet heeft gehad.

Maar ik ga er ook niet verder over uitwijken, hebben elk onze mening kunnen geven. 👍

Ik kijk uit naar je ander analyses.
Gebruikersavatar

The hunter12 apr 2021, 18:42

 282  Uma
chicawah.janssen schreef: 12 apr 2021, 18:24 @The hunter Maar hebben ze, toen ze binnenkwamen, wel gezien dat dat tweede scherm daar hing?

Als ge dat niet ziet, zijt ge toch wel een zeer blinde mol 😉
En dat wil niet zeggen dat ik Annelotte daardoor verdenk. Zelfs als kandidate kan ze dat verzwegen hebben om niet te kandidaats over te komen bij Katrien.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11