Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

katrin.schäfer12 apr 2021, 11:43

 24
ALS Annelotte de mol is, is ze expres zo gaan zitten dat Katrien met haar rug naar de hints zat.
ALS de anderen Lennert verdenken, kan het een test zijn Isidoor met hem alleen te laten. Gewoon de volgende dag verder met de knop trainen en je merkt wel of Lennert het hem afgeleerd heeft.
ALS de mol in het tent aan de rotswand lag, kan het gewoon pech zijn dat het weer zo slecht was anders had hij mss wel kunnen zorgen dat de winst niet verdubbeld wordt.
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2021, 11:57

 3423  Yens
@katrin.schäfer
ALS de mol in het tent aan de rotswand lag, kan het gewoon pech zijn dat het weer zo slecht was anders had hij mss wel kunnen zorgen dat de winst niet verdubbeld wordt.
Als de mol in de tent lag, dan zou hij toch al eerder begonnen zijn om het verlaten van de tent te rechtvaardigen. Ik zou als mol hier beginnen te panikeren (gerechtvaardigd of niet). Het feit dat ze er zo lang in bleven (het was na 12 uur 's nachts toen ze er uit gehaald zijn) en zelfs toen het onweer losbarstte en ze niet uit eigen beweging wilden stoppen, is voor mij opnieuw een reden om Sven en Philip helemaal uit te sluiten van de mol te zijn.

Nog iets, Sven en Philip werden verlost iets na middernacht en we zien ze 's morgens toekomen in het hotel. Waar hebben die de hele nacht gezeten? 😂
Gebruikersavatar

josé.falsonombre12 apr 2021, 12:03

 7
Nog iets, Sven en Philip werden verlost iets na middernacht en we zien ze 's morgens toekomen in het hotel. Waar hebben die de hele nacht gezeten? 😂
Waarschijnlijk gewoon samen in een hotelkamer. Als ze pas na middernacht uit de tent komen slapen de andere kandidaten vermoedelijk al of ze zullen alleszins op hun eigen kamer zitten. Om wat leuke beelden te hebben en te kunnen onthullen of ze het hebben gehaald vraag je of ze om nog even op hun kamer te blijven en pas naar het ontbijt te komen op het moment dat de andere kandidaten er al zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2021, 12:09

 8153
Cedric schreef: 12 apr 2021, 11:29 Ook opvallend trouwens hoe hij tegen de vrouwen zegt dat hij niet zo iemand is die nog even in de bar een halve liter bier gaat drinken, om dan hun kamer buiten te komen en zijn pint te pakken. Grappig moment en vrij goed gelogen!
Ik heb mij op dat moment afgevraagd of het geen hint was van de mol zelf, zo van "kijk eens mensen wat een leugenaar is ben".
Gebruikersavatar

ex-molinator12 apr 2021, 13:52

 3483  Uma
schotte.jelle schreef: 12 apr 2021, 09:48 Wat mij betreft zijn Sven en Philip afgeschreven als mol. Een beetje mol is te bang om aan die berg te bengelen en klaar is kees. In die optiek zou het toch wel interessanter zijn dat de mol het geld wint dat de groep niet wint. Nu is het als mol net iets te makkelijk om op bepaalde momenten jezelf wat onverdacht te maken...
Er bestaan ook weersvoorspellingen + in de bergen kan het weer ook snel omslaan. Wat indien de regie op de hoogte gesteld was van de grote kans op onguur weer en op basis daarvan Sven (als mol) the green light gegeven hebben om toch aan die berg te bengelen, wetende dat ze de bengelaars toch naar boven zullen halen voor het gevaarlijk wordt, dus het geld is hoe dan ook verdiend.

Nice move zou ik zeggen: Sven meteen onverdacht gemaakt.
Gebruikersavatar

Paraceta12 apr 2021, 13:53

 717  Sven
katrin.schäfer schreef: 12 apr 2021, 11:43 ALS Annelotte de mol is, is ze expres zo gaan zitten dat Katrien met haar rug naar de hints zat.
Katrien gaat als eerste in de zetel zitten (ze ging zelfs zo ostentatief met haar rug naar de herfstbeeldentelevisie zitten dat ik een mollenactie dacht gezien te hebben - of alleszins tot ze naar huis moest), dus Annelotte heeft hier weinig mee te maken imo.
Gebruikersavatar

ex-molinator12 apr 2021, 14:00

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:Als Sven de mol is, heeft hij hier wel veel geld in de pot gebracht...
Ja, maar het geld was wellicht hoe dan ook verdiend (gezien de storm) dus waarom niet Sven laten gaan: hij krjjgt wellicht nog extra complimentjes voor z'n durf.
Ik bedoel maar: gezien de omstandigheden zou ik op baiss van die opdracht, Sven absoluut niet uitsluiten als mol.
Gebruikersavatar

SiMol12 apr 2021, 14:11

 264
@ex-molinator

Als het al duidelijk was dat er een onweer op komst was en dat er hoogstwaarschijnlijk een evacuatie ging volgen en de mol wist dit, zou het toch nog makkelijker zijn om als mol (stel in dit geval Sven) zelf het overnachten stop te zetten.

Dan kon Sven toch makkelijk zelf het excuus aanhalen van met zo een onweer blijf ik hier niet, geeft hem net een extra reden om te stoppen. Dan hoeft de begeleider dit zelf niet de doen en is er geen geld opgebracht ondanks dat evacuatie nodig was.

Dus wat Sven hier doet vond ik net attypisch voor een mogelijke mol.
Gebruikersavatar

ex-molinator12 apr 2021, 14:29

 3483  Uma
SiMol schreef:Dan kon Sven toch makkelijk zelf het excuus aanhalen van met zo een onweer blijf ik hier niet, geeft hem net een extra reden om te stoppen. Dan hoeft de begeleider dit zelf niet de doen en is er geen geld opgebracht ondanks dat evacuatie nodig was
.
Je gaat ervan uit dat een mol geen geld mag binnen brengen maar dat is onhaalbaar. En mol moet een rol spelen en af en toe geld opbrengen: en in deze specifiek situatie zou het interessant zijn voor de mol om zo een bijna onvermijdbaar geldgewin op zijn naam te zetten.

Het is maar wat het meest nuttig is in deze situatie.
- je begint eraan wetende dat de opdracht stopgezet zal worden - je hebt krediet opgebouwd
- je geeft op : mededeelnemers verwijten het je dat je te vroeg opgegeven hebt immers de opdracht zou toch stopgezet worden, m.a.w.jij bent de verantwoordelijk voor het geld verlies (en valt nog meer op).

Psychologisch een heel groot verschil.
Gebruikersavatar

Torremolinos12 apr 2021, 14:45

 264
Ik had Sven een beetje in de gaten, maar na deze aflevering schrap ik hem toch. Hij doet enorm zijn best om de vogeltjesdans voor die camera te doen, doet dat constant (ook als het licht uit is). Als hij de mol is, dan doet hij dit enkel omdat hij door Philip gedwongen wordt (wat ik niet geloof). Als mol kun je daar ook gemakkelijk met je gezicht op die camera gaan plakken, zodat de bewegingen met je armen nog altijd niet zichtbaar zijn.
Als Philip de mol is, dan is het een inschattingsfout om Sven aan te sporen om het nog enkele keren te doen vooraleer te vertrekken.
Ik denk echt dat de mol bij de eerste camera niet wil dat de bingewatchers in de hut al iets merken op dat scherm. Hoe langer het duurt alvorens ze ook maar iets merken op dat scherm, hoe meer kans dat er niets verdient wordt.

Wat er inde andere groep wordt gedaan is veel molser. Hun eerste cameraopdracht was bijna niet op te merken. Als Sven niet zo opvallend was geweest, dan hadden de bingewatchers dit niet eens opgemerkt.
Gebruikersavatar

SiMol12 apr 2021, 14:46

 264
@ex-molinator

Ik ga er absoluut niet vanuit dat de mol geen geld mag opbrengen, heb hier zelf al een discussie over gehad met iemand anders. 😋
Ik heb het zelf al aangehaald als theorie van de kleine individuele bedragen.
Zie volgend topic:
Opdracht van de mol: zo weinig mogelijk geld

Ik zou het alleen onlogisch vinden om het in deze proef te doen. Ik denk niet dat iemand het verdacht ging vinden moest Sven hier opgeven omdat er onweer op komst was. De wind en de regen namen namelijk duidelijk al toe en er was al donder te horen en bliksem te zien. Sven gaf op voorhand duidelijk aan dat dit onderdeel buiten zijn comfortzone lag, dus gezien de omstandigheden kon hij dan makkelijk opgeven.

Nu dat de proef 'relatief' snel is stopgezet, zullen de andere kandidaten dit nu ook niet direct als een heroïsche prestatie van Sven beschouwen. Ik zou er als andere kandidaat vanuit gaan dat in normale omstandigheden de mol nog tijd had om op te geven en dus dat er weinig op te maken is over molse/kandidaatse acties in deze proef.
Dus moest Sven de mol zijn, zou hij met deze actie niet veel verdachtmakingen kwijt raken in mijn ogen.

Dus in de geopperde omstandigheden door jou, zou ik het net onlogisch vinden om als mol net in die omstandigheden geld op te brengen om je minder verdacht te maken. Want net door de omstandigheden (vroegtijdig stopzetten) zijn er geen conclusies te maken over molgedrag bij het slapen aan de bergwand. In normale omstandigheden zou de mol namelijk ook niet snel opgeven in de proef, maar eerder tegen een uur of vier.
Laatst gewijzigd door SiMol op 12 apr 2021, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11