Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Loebas12 apr 2021, 08:19

 50
Zico schreef:[quote=Loebas post_id=122290 time=<a href="tel:1618174467" data-original-title="" title="">1618174467</a> user_id=6124]
Deze proef maakt Annelotte totaal onverdacht voor mij. Het is zij die doorheen deze opdracht de leiding heeft genomen en steeds alles heeft kunnen vinden. Ik zou mij persoonlijk als mol niet echt bij deze opdracht hebben geplaatst. Vrij weinig impact..

In de groep van Lennart, Jasmien en Samina liep daarentegen van alles mis. Lennart die de kaart verkeerd leest, de mislukte lange tak die afbrak en waardoor de woorden onmogelijk konden worden gelezen, Samina die verkeerd telt, ... Als ik dan ook teruggrijp naar de follow the money theorie, dan zien we dat Samina veel te veel geld opbrengt dus die sluit ik stilletjes aan uit. Jasmien is vind ik te veel bezig met het spel. En Lennart is de relaxte pleziermaker.. boeken toe Lennart is de mol 😎
Weinig impact? Enkel de bingewatchers kunnen geld verdienen in deze opdracht..

Jij vat dit zo op, ik anders. Ik vond de tips die de bingewatchers kregen vrij duidelijk: het waren gewoon de namen van de afleveringen waarin de tips verborgen zaten. Annelotte en Katrien hadden volgens mij toch zeker een uur om met de tips aan de slag te gaan, wat perfect mogelijk is om door de afleveringen te spoelen op zoek naar het moment dat je moet hebben. Zonder tips konden ze natuurlijk helemaal niks doen, want er waren meer dan 400 verschillende afleveringen om te bekijken. Als je als mol zijnde dan zou mollen denk ik ook dat het tov de andere kandidaat sterk zou opvallen dus grote kans om ontdekt te worden. Dus als Annelotte de mol is zou ze in deze opdracht nauwelijks hebben kunnen mollen. En aangezien ze deze aflevering toch nog met z’n 7 waren, heb ik gewoon een vermoeden dat de mol in de andere groep zat. Maar hé iedereen kan het interpreteren op zijn/haar eigen manier 😉
Gebruikersavatar

schotte.jelle12 apr 2021, 09:48

 143
Wat mij betreft zijn Sven en Philip afgeschreven als mol. Een beetje mol is te bang om aan die berg te bengelen en klaar is kees. In die optiek zou het toch wel interessanter zijn dat de mol het geld wint dat de groep niet wint. Nu is het als mol net iets te makkelijk om op bepaalde momenten jezelf wat onverdacht te maken...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2021, 10:03

 8153
schotte.jelle schreef: 12 apr 2021, 09:48 Wat mij betreft zijn Sven en Philip afgeschreven als mol. Een beetje mol is te bang om aan die berg te bengelen en klaar is kees.
Mijn gedacht!

Sven en Philip konden het bedrag dat Annelotte en Katrien verdiend hadden verdubbelen, maar wisten ze dat er effectief geld verdiend was? Stel je voor dat Annelotte en Katrien niets verdiend hadden: het dubbele van 0 is 0. Daarvoor heb je dan 's nachts aan een rots hangen bengelen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

JBB12 apr 2021, 10:33

 439  Uma
Ik vond het wel opvallend dat ze zo expliciet in beeld brachten dat Lennart Isidoor alleen mee nam naar zijn kamer.
Dat kan gewoon voor 'leuke tv' zijn, maar ik zie het nog zo gebeuren dat we achteraf te zien krijgen hoe hij daar -als mol- probeert om die hond af te leren van op de rode knop te duwen.

Maar ok, nu Katrien weg is begin ik echt te focussen op Lennart en Jasmien 😜
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2021, 10:38

 8153
@JBB Ik kan nog steeds niet geloven dat Jasmien de mol is. Die doet veel te hard haar best!
Zou inderdaad maf zijn als we Lennart zien die probeert om Isidoor af te leren om op de rode knop te drukken. 😂
Ik vond het superschattig dat Isidoor ook een moltrui had (maar viel van mijn stoel toen ik zag dat JBC nu ook moltruitjes voor honden verkoopt - @Jansen een idee voor Frodo?).
Gebruikersavatar

JBB12 apr 2021, 10:43

 439  Uma
@chicawah.janssen ja Jasmien 'doet hard haar best', maar heeft volgens follow the money het minste geld binnengehaald (nog even afwachten op de update na aflevering 4 wel)

Lennart doet ook 'hard zijn best', maar dat levert precies nooit geld op 🕵🏻‍♂️
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2021, 10:44

 8153
@JBB Da's waar, maar Jasmien geeft de indruk beter haar best te doen dan Lennart. Ze komt in ieder geval veel meer over als een fanatieke speler.
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2021, 10:48

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef: 12 apr 2021, 10:38 Ik vond het superschattig dat Isidoor ook een moltrui had (maar viel van mijn stoel toen ik zag dat JBC nu ook moltruitjes voor honden verkoopt - @Jansen een idee voor Frodo?).
Toen het gisteren in beeld kwam, zei ik dadelijk tegen mijn man dat het iets voor onze Frodo zou zijn. Enige nadeel, onze Frodo is niet zo gek op dragen van kleding, dus ben er nog over aan het nadenken 😉 .
Gebruikersavatar

IkBenDeMol12 apr 2021, 10:55

 287
JBB schreef: 12 apr 2021, 10:33 Ik vond het wel opvallend dat ze zo expliciet in beeld brachten dat Lennart Isidoor alleen mee nam naar zijn kamer.
Dat kan gewoon voor 'leuke tv' zijn, maar ik zie het nog zo gebeuren dat we achteraf te zien krijgen hoe hij daar -als mol- probeert om die hond af te leren van op de rode knop te duwen.

Maar ok, nu Katrien weg is begin ik echt te focussen op Lennart en Jasmien 😜
Wel raar dat de vrouwen dan zonder argwaan Isidoor meegeven lijkt me. Dan moeten ze Lennart toch best goed vertrouwen.
Gebruikersavatar

JBB12 apr 2021, 11:03

 439  Uma
@IkBenDeMol daar heb je ook een punt, ja... uiteraard weten we wel niet wie er wie verdenkt
Gebruikersavatar

joachim.morrens12 apr 2021, 11:20

 200  Yens
lowie.cuyvers schreef: 12 apr 2021, 07:50 Had ik ook gezien.
Maar ik zie dit eigelijk als een antimolactie van Lennart.
Want als je de mol bent wil je in de tent komen te liggen en er daarvoor zorgen dat je uit de tent stapt en zo er niet het dubbelen van de winst van de opdracht.
+1.

Ik focus me nog steeds op Linie 3 maar volgens mij is Jasmien eerder een type Cathy die ik ver zie geraken.
En hier in deze opdracht vind ik idd Lennart om twee gelateerde redenen onverdacht...
De mol wil zo snel mogelijk aankomen want dan...
- stopt de opdracht en kunnen de bingewatchers geen geld meer verdienen
- heeft hij invloed op verdubbelen van de inzet vd opdracht

Jaja,... Volgens mij is Katrien gemold in die zetel in dat berghutje 😂
Gebruikersavatar

Cedric12 apr 2021, 11:29

 2834  Uma
IkBenDeMol schreef: 12 apr 2021, 00:00 Ik heb het dus hierover (eerste keer dat Sven op het scherm verschijnt). Annelotte lijkt gewoon naar Katrien te kijken maar ziet ze ook meer op de achtergrond? 🤨

Afbeelding
Zelf vond ik dat niet zo geheel verdacht. Als je zo gefocust bent op dat gsm-scherm en snel even naar Katrien kijkt, dan is het perfect mogelijk dat je randzaken niet meteen ziet.
Bovendien zat Annelotte in een ideale positie om nog meer te mollen als ze dat al had gewild, want Katrien zat met haar rug naar die beelden, dus gewoon dat tv-scherm negeren was voldoende geweest. Terwijl ze uiteindelijk toch all vier de acties van de bikers/hikers hebben gezien (niet allemaal ontcijferd of kunnen lezen, maar toch opgemerkt). Als Mol had ze het perfect nog wat langer kunnen negeren.
magali.dereu schreef: 12 apr 2021, 07:37 Grappig dat je dat zegt 😀 , ik vond dat opvallend bij Lennart die alleen sliep (het perfecte moment om gebriefd te worden?)
Klopt.
Maar anderzijds kon Lennart dat nooit op voorhand voorzien. Hij kon niet weten dat de 2 andere mannen samen zouden een opdracht doen én hij kon niet weten dat ze ook nog eens als eerste boven zouden komen en dus in de tent moeten slapen.
Als hij echt wilde proberen om de kamer voor zich alleen te hebben, dan moest hij er dus voor zorgen dat de beide mannen samen zouden fietsen of wandelen (niet 1 in elke groep) én dat ze ook nog eens zouden als eerste boven komen (dat valt wel te manipuleren door de verkeerde richting uit te wandelen of door langer bij een webcam te blijven).

Ook opvallend trouwens hoe hij tegen de vrouwen zegt dat hij niet zo iemand is die nog even in de bar een halve liter bier gaat drinken, om dan hun kamer buiten te komen en zijn pint te pakken. Grappig moment en vrij goed gelogen!
schotte.jelle schreef: 12 apr 2021, 09:48 Wat mij betreft zijn Sven en Philip afgeschreven als mol. Een beetje mol is te bang om aan die berg te bengelen en klaar is kees. In die optiek zou het toch wel interessanter zijn dat de mol het geld wint dat de groep niet wint. Nu is het als mol net iets te makkelijk om op bepaalde momenten jezelf wat onverdacht te maken...
Te meer daar opviel dat Sven geen vertrouwen heeft in Philip. Bleek duidelijk uit het feit dat Sven de vogeltjesdans bleef verder doen terwijl Philip zei dat het lichtje uit was. Sven deed verder voor het geval dat Philip zou gelogen hebben.
In die zin kun je alvast Sven als Mol uitsluiten.
JBB schreef: 12 apr 2021, 10:43 @chicawah.janssen ja Jasmien 'doet hard haar best', maar heeft volgens follow the money het minste geld binnengehaald (nog even afwachten op de update na aflevering 4 wel)

Lennart doet ook 'hard zijn best', maar dat levert precies nooit geld op 🕵🏻‍♂️
Zowat de voornaamste reden waarom ik Jasmien blijf verdenken. Dat, en haar uitspraken buiten de opdrachten. Heel Mols toch allemaal..
Lennart krijg ik kop noch staart aan. Enerzijds is zijn gedrag meestal wel te verantwoorden, anderzijds is het heel makkelijk hem te verdenken..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11