Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Paraceta26 apr 2021, 14:31

 717  Sven
Woestijnmol schreef: 26 apr 2021, 11:52 ik wil even terugkomen op deze opdracht, want voor mij is dit de opdracht waarbij Annelotte mijn hoofdverdachte is geworden.
De bedenkers van de mol bedenken een leuke opdracht waarbij 2 kandidaten moeten bingewatchen en tegelijk op een ander scherm moeten letten waar de medekandidaten hints op moeten geven.
Stel dat beide bingewatchende kandidaten niks van die hints op het tweede scherm zouden opmerken ? Dan zou deze goed doordachte opdracht voor een deel de mist in zijn gegaan.
Als de makers natuurlijk de mol op voorhand laten weten hoe de opdracht er gaat uitzien zorgen ze ervoor dat de mol gaat bingewatchen en plaatsneemt op de zetel waarbij ze het andere scherm ook opmerkt (terwijl als ze op Katrien haar plaats zou zitten, er geen reden voor Annelotte zou zijn om zomaar haar hoofd te draaien naar het andere scherm, want katrien zit aan haar andere kant)
Het zou toch jammer zijn voor de bedenkers van de opdracht dat Katrien dan op Annelotte haar plaats had gezeten, en totaal niet naar het andere scherm had gekeken, dan zou deze opdracht voor een deel geflopt zijn geweest en dat is niet de bedoeling van de makers.
Katrien gaat als eerste in de zetel zitten, dus dit lijkt me vrij onmogelijk?

En @anja.mathijs, ik heb het nog al eens gezegd, maar die beweging lijkt me echt wel cirkelvormig van "allez, vooruit".
Gebruikersavatar

Skaeg26 apr 2021, 15:15

 108
@Woestijnmol : Ik zou daar niet van uit gaan, dat de mol bij proeven moet zitten, zodat de productie zeker is dat ze doorlopen tot de laatste fase. Er zijn altijd meerdere kampen in een proef, en die kunnen elk afzonderlijk eigenlijk ervoor zorgen dat de proef helemaal mislukt. Daarom testen ze de proeven altijd ook zo grondig. Ooit zal het wel eens mis lopen.

Wie weet is't al eens mis gelopen bij een start, en moesten de kandidaten een proef opnieuw doen. Niemand zal dit weten of duidelijk maken.
Gebruikersavatar

Woestijnmol26 apr 2021, 15:39

Forum veteraan  222
@Skaeg de proef zelf zou zonder dit onderdeel ook wel lukken, maar als er zoveel moeite wordt gedaan door de makers om camera's in dat natuurgebied te plaatsen, 'in te breken' in de 'herfstbeelden', ervoor zorgen dat de kandidaten aan de camera kunnen geraken, speciaal een tv scherm in de kamer zetten met de 'herfstbeelden', etc... dan zou het stom zijn dat dit totaal niet zou worden opgemerkt door de 2 kandidaten die daar zitten.
Maar als je de mol er zet, dan weet je dat dit geen verloren moeite is....
Gebruikersavatar

lode.bellens26 apr 2021, 15:44

 40  Uma
Volgens mij moet de Mol er soms inderdaad mee voor zorgen dat proeven tot in een zekere fase geraken. Anders zonde van de moeite. Of in het slechtste geval geen proef meer. Stel je voor dat de papieren vliegertjes nooit in de kerosine-cirkel vliegen. Dan storten Jasmien en Lennart veel te snel neer, zonder we al die tegenwerkingen en 2de proef te zien kregen. Vandaar dat ik denk dat De Mol in de hangar zat.
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2021, 17:20

 1690  Sven
Rabid Joke is toen wel misgelopen. Het was helemaal niet de bedoeling dat ze al zo vroeg werd doodgeschoten. Dat hebben de makers zelf bevestigd. Ook de doos van pandora had opengemaakt moeten worden vorig seizoen. Ik denk dus niet dat het mooi moet zijn of tot een bepaald level moet komen.
In die kamer val je nogal op als je de beelden als mol niet merkt. Dus los van of Annelotte de mol is, best de beelden opmerken en ergens anders mollen.
Gebruikersavatar

Addow26 apr 2021, 19:55

Molerator  377  Yens
anja.mathijs schreef: 26 apr 2021, 12:29 @Addow
Kan je deze foto eens analyseren of het fragment eens herkijken.
Volgens mij geeft Annelotte hier tot 3 x het signaal van “keel oversnijden “ en wist ze het antwoord op de GoT vraag al lang op voorhand ! En molt ze hier in vol zicht !
Op jouw vraag toch nog eens herbekeken, maar daarnaast ook eens het GoT fragment. Ik moet eerlijk zijn dat ik er niet echt een hint in zie. Ik denk dat ze de gebaren puur doet uit ongeduld. Die GoT scene duurt wel érg lang en als je bovendien naar iets op zoek bent in beperkte tijd... bovendien maak je een keel-over-snij-gebaar op een andere manier (vinger vegen van links naar rechts over keel). Nu doet ze wat circulaire bewegingen van "komaan, komaan, zegt het nu....". Sry? 😏
Gebruikersavatar

anja.mathijs26 apr 2021, 20:06

 391  Uma
@Addow Bedankt voor je analyse, zit misschien wat te diep in de Annelotte tunnel !😇
Gebruikersavatar

Cedric10 mei 2021, 13:30

 2834  Uma
Hoe handig was het eigenlijk voor de producers dat Philip en Sven de fiets namen én aan de wand zouden moeten overnachten...
Uiteindelijk Lennart alleen op de kamer en waarschijnlijk uitgebreid kunnen briefen die avond.
Gebruikersavatar

Cedric10 mei 2021, 14:07

 2834  Uma
Ook al! Die heeft daar de ganse avond/nacht met Isi kunnen spenderen.. Glad vergeten. Zalig eigenlijk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mei 2021, 14:11

 8153
Hij heeft Isi toen misschien zelfs een halve liter gegeven. :mrgreen:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11