Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy11 apr 2021, 20:28

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding

De reis gaat verder naar Pfronden, een bergzaam gebied nabij de grens met Oostenrijk. Hier gaan twee spelers een namiddagje bingewatchen in een herberg om vier vragen over bekende series (Sex and the City, Het Eiland, Game of Thrones en Spongebob Squarepants) te beantwoorden. Ieder correct antwoord levert hen 500 euro op. Maar om de juiste aflevering te vinden op de streamingdienst, kan het tweetal (onwetend) hulp krijgen van buitenaf.

De rest van de groep deelt zich op in een duo bikers en een trio hikers. Ze krijgen van presentator Gilles te horen dat ze een race naar de top van een berg gaan voeren. De hikers gaan via een korte wandelroute terwijl de bikers de langere straat moeten nemen. Onderweg komen beide groepen webcams tegen die met regelmaat herfstbeelden sturen naar een scherm in de berghut. Aan de kandidaten om daar de titels van de desbetreffende afleveringen door te geven aan de televisiekijkers (dit kan door uitbeelden of door woorden op het juiste moment in beeld te laten verschijnen).

De kandidaten moeten zelf inschatten hoelang ze bij een camera blijven staan, want zij die het eerst de top van de berg bereiken kunnen een unieke ervaring én extra geld voor de groepspot verdienen. Als zij in een tentje tegen de bergwand overnachten wordt het gewonnen bedrag van deze opdracht namelijk verdubbeld.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/4.php
Gebruikersavatar

zakke langs zijkant11 apr 2021, 20:57

 45  Uma
Heerlijke opdracht! De beste van het seizoen tot nu toe naar mijn mening!
Gebruikersavatar

nathalie.liekens11 apr 2021, 20:57

 61  Yens
De groep wordt in 3 gesplits. 1 deel wordt bingewatcher en moet 4 vragen beantwoorden voor 500 per vraag. Deze antwoorden zitten verstopt in een tv collectie die ze kunnen raadplegen.

Dan zijn de andere twee groepen ondergedeeld in hickers en bickers.
Ze moeten een weg afleggen met 2 punten waar ze extra hints, nl titel waar ze het antwoord moeten zoeken, via de herfstbeelden kunnen doorgeven aan de watchers. Hickers te voet en bickers een weg met fiets.
Gebruikersavatar

Lincy11 apr 2021, 21:00

 13
Heeft niemand Sven of Philip in die herfstbeelden gezien begin oktober?Moet hilarisch zijn als je niet voorbij zapt 😂.

Maar het moet gezegd worden: die 2 hebben hun best gedaan. Zou de mol liever aan een rots slapen of in een lekker warm bed met een heerlijk maaltijd? 😇
Volgens mij was de mol niet opgejaagd in deze proef.
Gebruikersavatar

nathalie.liekens11 apr 2021, 21:41

 61  Yens
Philip heeft toch zijn best gedaan om daar keilang te hangen met die tip op zijn rug en buik.
Geen een van de opdrachten die hicker en bicker moesten uitbeelden of tonen was echt super makkelijk.
Je weet ook niet of ze je echt zien.
Gebruikersavatar

Yvo11 apr 2021, 21:44

 1111  Uma
nathalie.liekens schreef: 11 apr 2021, 20:57Dan zijn de andere twee groepen ondergedeeld in hickers en bickers.
Ze moeten een weg afleggen met 2 punten waar ze extra hints, nl titel waar ze het antwoord moeten zoeken, via de herfstbeelden kunnen doorgeven aan de watchers. Hickers te voet en bickers een weg met fiets.
Oké, maar het is niet hickers en bickers, maar hikers en bikers.
Gebruikersavatar

nathalie.liekens11 apr 2021, 21:46

 61  Yens
Dat is met snel te typen en aan hitchhikers guide to galaxy aant denken aan de hitch
Gebruikersavatar

Cedric11 apr 2021, 21:52

 2834  Uma
Schitterende opdracht!

Behalve dan dat slotding met dat plastieken bed aan de rotswand... Nooit van mijn leven dat ik zoiets zou doen. Het gedacht alleen al van daar te hangen, liggend op een stuk plastiek... No fucking way. Jamais, never, nooit. (Enfin, voor de Mol zou ik het misschien proberen, maar de kans is klein dat ik het volhoud.)
Gebruikersavatar

bert.dekimpe11 apr 2021, 21:55

 57
MolletjeK schreef: 11 apr 2021, 21:49 Zijn die herfstbeelden ook echt uitgezonden? 😂Mijn enige gedachte bij deze opdracht
Ik vermoed van niet, als je weet dat de productie er altijd alles aan doet om de locatie geheim te houden. Hadden er trouwens niet een paar een moltrui aan? Dat risico gaan ze nooit lopen.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol11 apr 2021, 21:56

 287
Moet Annelotte daar even heel hard haar best doen om Sven zeker niet op te merken of heb ik mij miskeken? 🤨
Gebruikersavatar

ben.vanmassenhove11 apr 2021, 22:01

 10


IkBenDeMol schreef: 11 apr 2021, 21:56 Moet Annelotte daar even heel hard haar best doen om Sven zeker niet op te merken of heb ik mij miskeken? 🤨
Ik heb dat herbekeken en ze keek direct naar Katrien om een reactie op haar vraag. Ze hadden toen nog niets door. Perfect normaal denk ik. + Het was wel degelijk Annelotte die kort daarna Sven WEL zag.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11