Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Torremolinos12 apr 2021, 18:45

 264
Jansen schreef: 12 apr 2021, 11:57 @katrin.schäfer

Als de mol in de tent lag, dan zou hij toch al eerder begonnen zijn om het verlaten van de tent te rechtvaardigen. Ik zou als mol hier beginnen te panikeren (gerechtvaardigd of niet). Het feit dat ze er zo lang in bleven (het was na 12 uur 's nachts toen ze er uit gehaald zijn) en zelfs toen het onweer losbarstte en ze niet uit eigen beweging wilden stoppen, is voor mij opnieuw een reden om Sven en Philip helemaal uit te sluiten van de mol te zijn.

Nog iets, Sven en Philip werden verlost iets na middernacht en we zien ze 's morgens toekomen in het hotel. Waar hebben die de hele nacht gezeten? 😂
Zelf zou ik het over de rand gaan om de afdaling te beginnen eigenlijk het engste vinden. Daarna de afdaling zelf, daarna op dat platform kruipen. Maar éénmaal je op dat platform gesetteld bent en ze er een tent hebben over getrokken, lijkt me het ergste voorbij. Dan is het eerder ongerust en oncomfortabel afwachten. Om dan midden in de nacht in het donker weer naar boven te moeten zou ik erger vinden dan de boel uitzitten. Een mol die hier dus wil mollen, zou niet eens aan de afdaling beginnen, lijkt me.
Gebruikersavatar

ex-molinator12 apr 2021, 20:12

 3483  Uma
SiMol schreef: 12 apr 2021, 18:40 Ik kan me bijna altijd vinden in jouw analyses, vandaar dat het me zo verbaasde dat je het zo ver zocht.
Bah, zo ver is Duitsland toch niet. 😉
Ik heb ooit een verregaande analyse gemaakt over ene Bruno in Argentinië (trouwens achteraf vastgesteld dat iemand anders kloef dezelfde analyse gemaakt had). En ik was 100% overtuigd dat er geen speld tussen te krijgen was. Kort daarna heb de "ex-" aan mijn pseudoniem toegevoegd 😉
SiMol schreef: 12 apr 2021, 18:40Maar ik ga er ook niet verder over uitwijken, hebben elk onze mening kunnen geven. 👍

Ik kijk uit naar je ander analyses.
Ik mag toch aannemen dat het duidelijk is dat ik Sven gewoonweg nog niet definitief wil schrappen, maar dat hij zeker niet mijn hoofdverdachte is (en ik ga er ook van uit dat het duidelijk is wie mijn hoofdverdachte is - en dan toch ook grotendeels gebaseerd op stereotiepe reacties die ik niet bij andere deelnemers zag). Om het kort te houden, na aflevering 2 had ik gevoel van "zo snel" kan het toch niet zijn en heb ik mij actief verzet tegen een tunnelvisie en in afl 3 specifiek gezocht heb naar alternatieven met de bedoeling mijn pas achteraf grondig te bekijken (eens je een overtuiging hebt kan die makkelijk al de rest overschaduwen). Ik heb bewust gekozen om geen lijstjes te maken zoals voor de reeksen Vietnam en Griekenland omdat ik toen veel meer tijd had en ik daar ook veel meer tijd in gestoken heb.
Dit jaar is het meer: nu ff 5 minuten die piste volgen, en dan de dag daarna een andere piste, and so on met als laatste mijn huidige hoofdverdachte ( afl 3 heb ik pas na afl 4 in korte stukjes herbekeken omdat ik terug in die tunnel geduwd werd, en chicawah heeft mij uit mijn kot gelokt - mijn fout ik had eigenlijk mijn hoofdverdachte niet moeten verzwijgen omdat dit helemaal niet vergelijkbaar is met de "tussen 4 en 6" - dat was een echte verborgen hint maar hier is de mol echt niet van het kaliber Gilles, Pieter, Elisabet of Alina.
Dit gezegd zijnde: ik hou nog steeds 2 andere pistes open en ik hoop echt dat ik het fout heb en dat één van die alternatieve pistes toch nog de juiste zal zijn. (maar ijdele hoop vrees ik).
Gebruikersavatar

stefan.luyckx12 apr 2021, 20:21

 34  Bert
Wat ik uit deze proef meeneem is dat Sven Philip vertrouwt en minstens iemand uit wandelteam niet. Want hij deed hard zijn best om Philip te versnellen zodat hij zelf de extra geld-opdracht die was aangekondigd kon spelen.
(Ervan uitgaande dat Sven niet de mol is)
Gebruikersavatar

Addow12 apr 2021, 20:22

Molerator  377  Yens
The hunter schreef: 12 apr 2021, 18:21 Wat trouwens ook nog wel opvallend is, is dat noch Annelotte noch Katrien er aan gedacht hebben dat dat tweede televisiescherm een betekenis had. Viel hun frank niet of hebben ze dit bewust verzwegen? Als je aan de mol meedoet en je komt een kamer binnen voor een opdracht dan denk je mijns inziens toch direct aan een hint als je dat tweede tv-scherm ziet aanstaan. Misschien dat je het niet direct zegt, omdat je niet als een kandidaat bij je medespeler wilt overkomen, maar je kijkt toch op zijn minst eens regelmatig naar het scherm denk ik zo. Katrien gaat er op een bepaald moment zelfs met haar rug naar toe zitten en houdt er helemaal geen rekening mee.
Exact! Dit is trouwens niet zomaar een bingewatchmoment in "een gezellige berghut". Dit is exact dezelfde ruimte / eethoek waar ze de avond voordien lekker gegeten hebben. Dat kan je overigens zien aan de kaders aan de muur of op de vensterbank. De crew heeft de ruimte gewoon wat anders ingedeeld én 2 TV-schermen en een zetel erbij geplaatst. Ze gaan er dus heus niet zomaar even een TV voor de herfstbeelden hangen. Dus wat mij betreft is het puur via de montage dat ze voor ons de schijn hooghouden dat Katrien / Annelotte onverschillig zijn voor dat tweede scherm.
Gebruikersavatar

O-Malley12 apr 2021, 21:50

 2
Ik vind het toch wel opvallend dat Annelotte meteen alle series bij naam noemt (met name dan Sex and the City en Game Of Thrones, waarvan Katrien ze niet meteen lijkt te herkennen). Dat is een cruciale versneller in de opdracht, waarbij de fragmenten geloof ik uit de hele Streamz catalogus konden komen.
Gebruikersavatar

The hunter12 apr 2021, 22:07

 282  Uma
ex-molinator schreef: 12 apr 2021, 20:12 Dat was een echte verborgen hint maar hier is de mol echt niet van het kaliber Gilles, Pieter, Elisabet of Alina.
Dit gezegd zijnde: ik hou nog steeds 2 andere pistes open en ik hoop echt dat ik het fout heb en dat één van die alternatieve pistes toch nog de juiste zal zijn. (maar ijdele hoop vrees ik).
Ik denk en vrees dat we dezelfde piste volgen. Waarom moet ik nu aan Eline denken? Annelotte staat dan wel als mijn mol aangegeven, maar dat is tegen beter weten in.
Gebruikersavatar

Poirot13 apr 2021, 09:44

 299
Sven zorgt er voor dat Philip precies naar achter het logo komt te staan. Dat is best verdacht vind ik. Maar daarna zie je hem wel zijn best doen om de chicken dance voor de camera te doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jansen13 apr 2021, 09:54

 3423  Yens
Poirot schreef: 13 apr 2021, 09:44 Sven zorgt er voor dat Philip precies naar achter het logo komt te staan. Dat is best verdacht vind ik. Maar daarna zie je hem wel zijn best doen om de chicken dance voor de camera te doen.
Afbeelding
Dacht het ook even toen ik het zag, maar uiteindelijk lijkt het me geen opzet. Die band met de kaart van Duitsland is enkel zichtbaar voor de kijkers van de natuurbeelden. Op de webcam is dat natuurlijk niet zo. Uiteindelijk slagen ze er wel in om de tip door te geven, dus heeft dit geen betekenis meer.
Gebruikersavatar

Poirot13 apr 2021, 09:57

 299
Stel dat Sven de mol is. Hij heeft op voorhand te horen gekregen dat het logo op die exacte plek komt te staan. Hij kan Philip daar dan precies neerzetten. Al denk ik niet dat de mol op zulke kleine details gerieft wordt.
Gebruikersavatar

sophie.buyse13 apr 2021, 20:43

 16
Maar waarom zou Sven dan nadien nog helemaal naar boven klimmen en daar lang de vogeltjes dans doen ? Mij leek dit eerder de actie van een gedreven kandidaat die de opdracht goed wil uitvoeren...
Gebruikersavatar

bloedhond16 apr 2021, 18:30

 39
Ik hou het simpel:
Bingewatchers en Bikers doen het goed en brengen geld binnen -> geen mol te zien hier
Bij de hikers loopt alles mis -> de mol zit hier
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2021, 00:01

 2245  Uma
@SiMol Bekijk het eens op een grote tv, dan zie je 200 procent zeker dat het een (weliswaar rafelig) stuk touw is, volgens mij roodachtig of oranje (maar pak me daar niet op, want ik ben kleurenblind🙂). Een spinnenweb of gewoon vuil ziet er toch heel anders uit.

Ik zie drie zaken die objectief vast te stellen zijn: 1) het touwtje 2) dat "zeiltje" aan de achterkant van die monitor 3) Samina die haar linkerarm met de pols op die houten plank houdt en een "beweging" doet op het moment dat het lampje aanfloept

Of die drie dingen iets met elkaar te maken hebben, kan ik natuurlijk niet bewijzen.
Laatst gewijzigd door Klaartje op 17 apr 2021, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11