Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cadfael11 apr 2021, 22:38

 229  Uma
chicawah.janssen schreef: 11 apr 2021, 22:26 Dat zou vroeger misschien gebeurd zijn, maar de laatste jaren kan het geld de deelnemers niet echt meer schelen. Ze willen allemaal de finale halen.
Na zoveel seizoenen weten de kandidaten dat er sowieso wel altijd enkele mensen voor pasvragen gaan, waardoor iedereen nu voor pasvragen kiest.

Zo'n mentale proeven zijn altijd wel spannend om te kijken en de mol kan wel iets opstoken, maar de laatste jaren wordt hier sowieso geen geld meer mee verdient en is de kandidaat die het slimst speelt weg met de pasvragen
Gebruikersavatar

happyfello11 apr 2021, 22:39

 326  Uma
Laten we er van uitgaan dat de mol de juiste stoelen op voorhand weet.... de mol wil geld uit de groep houden en dus voor pasvragen gaan. Dus de mol zit op 1 van de 2 stoelen... De mol gaat nooit voor de 5 pasvragen denk ik... dus Annelotte out ? Sven, stel hij is mol, is content met 1 en gunt de andere kandidaat 5 pasvragen... Uiteraard stel hij is de mol... Sven was in het begin een 'in your face mol'-speler, dan kwam de wijnproef, ondertussen is het een beetje anders... Heb hem nooit verdacht but never say never...
Gebruikersavatar

nathalie.liekens11 apr 2021, 22:43

 61  Yens
Seh en hoe zat het dan met philip zijn intermitting fasting of wat het was. Ik dacht dat dieje op bepaalde momenten niets at...
Gebruikersavatar

Cadfael11 apr 2021, 22:47

 229  Uma
Inderdaad, de eerste aflevering kon Sven de mol precies niet zijn, want het was een "in your face"-mol. Vervolgens is hij volledig weggezakt in de verdachtenlijsten en lijkt hij niets mols te doen. Toch is het niet onmogelijk dat hij de mol is.

Het is wel zo dat de kandidaten Sven precies nooit vertrouwen, alhoewel ik vind dat hij nog niets verkeerd heeft gedaan qua kiezen voor pasvragen. In de bunkerproef was hij niet leidinggevend en zat hij er passief bij, bij de dominoproef lijkt hij ook voor het geld te kiezen en nu stelt hij zich ook tevreden met 1 pasvraag. Ik vertrouw hem eerder dan sommige andere kandidaten 😜

Bij Philip viel me dan weer op dat hij weer de leiding probeerde nemen en dat hij het vooral op Jasmien weer gemunt had.
Laatst gewijzigd door Cadfael op 11 apr 2021, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric11 apr 2021, 22:48

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef: 11 apr 2021, 22:36 BTW: Dat argument van Annelotte waarom zij meer recht had op de 5 pasvragen dan Sven: "ik zorg hele dagen voor die hond". 🤣🤣🤣
En Sven is zó braaf, die reageert daar niet op! Ik zou gezegd hebben: "jij hebt al eens een vrijstelling gekregen doordat je stoel ontploft is en ik niet".
Ik denk dat Sven vooral zo braaf was omdat hij Annelotte helemaal vertrouwt.
Het is ook niet meer de eerste keer dat we mensen in de groep horen zeggen dat ze Annelotte vertrouwen. Vandaag aan tafel werd dat gezegd, maar ook vorige week met de pasvragen bij de dominosteentjes.

Als Annelotte de Mol is, dan heeft ze iedereen al mooi ingepalmd..
Gebruikersavatar

ben.vanmassenhove11 apr 2021, 22:50

 10
Lennart werd naast Samina (terecht) als eerste naar boven gestemd.
Had iedereen dan door dat zijn eten pikant was of ... zitten de meeste mensen al op het juiste spoor indien Lennart de mol is en wilden ze hem zo snel mogelijk weg?
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 apr 2021, 22:58

 1690  Sven
chicawah.janssen schreef: 11 apr 2021, 22:22 @Nonline was de verdeling 3-3 geweest, dan had ik zonder aarzelen voor de pasvragen gekozen (wat Sven en Annelotte ook deden omdat ze dachten dat ze elk 3 pasvragen zouden krijgen), maar ik 1 en een ander 5? No way, dan zou ik voor het geld kiezen. Tenzij ik zeker weet dat de ander de mol is, zeer zeker ben van mijn mol of zelf de mol ben.
Ja, maar ze konden niet meer wisselen he. Kiezen voor of geld, of pasvragen, en toen waren ze gejost.
Gebruikersavatar

Nonline11 apr 2021, 23:03

Molerator  6547  Uma
Ze konden wel nog wisselen. Gilles sprak het hen zelf nog in...
Gebruikersavatar

kwistet11 apr 2021, 23:07

 15  Yens
In theorie konden ze nog wisselen, in de praktijk denk ik niet dat er een scenario is waarin dat gebeurt. Dan moest immers Annelotte terug rechtstaan, en die had de vijf pasvragen in handen en dus geen enkele reden om terug recht te staan.
Gebruikersavatar

joachim.morrens11 apr 2021, 23:14

 200  Yens
Cedric schreef: 11 apr 2021, 22:48 Ik denk dat Sven vooral zo braaf was omdat hij Annelotte helemaal vertrouwt.
Het is ook niet meer de eerste keer dat we mensen in de groep horen zeggen dat ze Annelotte vertrouwen. Vandaag aan tafel werd dat gezegd, maar ook vorige week met de pasvragen bij de dominosteentjes.

Als Annelotte de Mol is, dan heeft ze iedereen al mooi ingepalmd..
Dat klopt helemaal.. maar ik zal nooit vergeten hoe Pieter in Mexico ook altijd het vertrouwen kreeg van de groep en toch de mol was. Ik had even een deja vu gevoel 😃
Gebruikersavatar

Dendro11 apr 2021, 23:20

 15
Ik wil toch even zeggen dat dit een fantastische opdracht was. Ik heb echt goed kunnen lachen met de prachtige reacties en mimiek op elke deelnemer.( vnl. Lennart en Jasmien!)
Het ideale moment om te zien wie er echt goed kan liegen en een echte pokerface heeft. Het beste van allemaal is dat iedereen aan de tafel wil blijven zitten en zien we eenduidig wie er al dan niet op een bomstoel zit.
Sven zijn positie werd hier al aangehaald aan de tafel. Ik ben dit toch even nagegaan of hij toevallig al op deze positie stond.
Ze komen binnen in volgende volgorde:
jasmien
annelotte
Samina
philip (meer achteraan)
katrien
Lennart
Sven

Afbeelding

Bij het kiezen van de stoelen zien we Sven inderdaad veranderen van positie, samen met Philip die ook wisselt met Samina. Hij stond eerder wel meer achteraan dus stond hij niet in de ideale positie om een stoel te kiezen.


Afbeelding

Voor mij valt Samina weg als mol, ze heeft haar hier duidelijk uit het spel gezet door aan te geven dat het eten te pikant was. OF ze speelt hier psychologisch spelletje op een hoger niveau terwijl ze er van uit gaat dat er toch geen geld verdiend zal worden.

Ik begrijp Sven zijn reactie niet op de keuze tussen 1 en 5 pasvragen. Is hij zo zeker van zijn mol? Kon hij deze situatie dan niet gebruiken om toch voor het geld te gaan? Dit zou ik toch eens willen herbekijken.

Nog een vraagje: Wat is die blauwe kubus die achter hun omhoog hangt, deze past totaal niet in het thema? Een referentie naar de mol?
Gebruikersavatar

joachim.morrens11 apr 2021, 23:25

 200  Yens
Een natte moldroom van mij: Bart van vorig seizoen in die scène bij die onderhandeling over 1 of 5 pasvragen 😂😂😃
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 22