Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

kristel.desmet14 apr 2021, 09:23

 5  Uma
Delirivm schreef: 14 apr 2021, 00:04 Mooi opgemerkt!
Enkel wel gek dat dit ná het opschrijven van de namen wordt vermeld. Op dat moment is de mol vrij weinig met die info.
ja inderdaad klopt 😃 nog iets anders dat me heel erg opviel : voor ze gaan zitten aan tafel, is annelotte heel nerveus en staat op haar benen te trappelen, terwijl ze anders altijd de rust zelve is. heel raar.
Gebruikersavatar

Delirivm14 apr 2021, 10:50

 101  Sven
@kristel.desmet

Inderdaad, al kan dat ook misschien zijn omdat het daar behoorlijk fris was in de schuur? Die indruk kreeg ik wel van een aantal van de deelnemers.
Gebruikersavatar

kristel.desmet14 apr 2021, 11:02

 5  Uma
misschien of omdat ze zeker op de juiste stoel moest geraken ... bij de mol kan alles 😉
Gebruikersavatar

julie.vantilt14 apr 2021, 13:35

 131
Weet niet of dit al vermeld is geweest, maar bij het herbekijken van deze proef zag ik toch 2 hints die richting Jasmien wijzen.

1. Bij het dessert zat er een haar in het dessert van Jasmien waarop ingezoomd werd. Zat er een haar in de boter omdat zij de mol is? Op dat zelfde moment ongeveer zegt de voice over van gilles “maar ook nu weer bevatte hun ogenschijnlijk onschuldige dessertje cruciale informatie.”

2. Als sven en annelotte uit de bomkamer komen, wil Jasmien een vraag stellen. Ze begint met “en hoeveel...” en verandert dan snel naar “heb je dan alle twee evenveel pasvragen?” Voorkennis of toeval?

Ik zit zelf niet in de jasmien tunnel maar misschien extra voeding voor zij die dat wel doen haha!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2021, 13:57

 8153
@julie.vantilt Ik denk dat algemeen verwacht werd dat Sven en Annelotte de pasvragen zouden delen. Elk 3 zou logisch geweest zijn, maar iedereen weet natuurlijk dat er bij De Mol altijd een addertje onder het gras zit en dus was het best mogelijk dat de pasvragen ongelijk verdeeld waren. Ik vind Jasmiens vraag dus eigenlijk nog zo vreemd niet.
Ik zou haar een leuke mol vinden, maar vraag mij af of de makers het zouden aandurven een mol te kiezen die zo'n impulsieve flapuit is. Lijkt mij toch een beetje riskant.
Gebruikersavatar

julie.vantilt14 apr 2021, 14:00

 131
Goh, ik denk dat Eline ook best een spontane mol was. Ik vind persoonlijk niet dat Jasmien een grotere flapuit is dan Eline of Elisabeth dat was.
Maar zoals ik zei, ik geloof niet dat Jasmien de mol is. Was wel benieuwd of dit anderen ook opgevallen was of niet 😉 !
Gebruikersavatar

Jay-Lo14 apr 2021, 22:47

 1690  Sven
Tijdens die voice over geeft Gilles eigenlijk weg wie op een bomstoel zit. Samina zegt ook op een bepaald moment dat zij niet vernoemd is en dat klopt, maar zij had al geproefd en aangegeven dat het pikant was.
Hij begint met Jasmien en Katrien. Dan Lennart. Omdat Samina opmerkt dat ze niet is vernoemd wordt ook haar naam genoemd. Alleen Philip, Sven en Lotte worden niet genoemd. Philip wordt al aangesproken door Lennart omdat hij vraagt of ze dan mogen stoppen met eten. Philip reageert op het hoestje van Sven, waar Gilles dan ook op inspeelt.
Lotte moet dan de stemmen tellen, maar zij wordt op geen enkel moment verdacht gemaakt door Gilles. Dan weet de mol al dat Annelotte op een bomstoel zit.
In de tweede ronde maakt hij opnieuw Katrien verdacht en ook Philip. Sven wordt vrijgesteld want de voice over zei dat het net water was wat hij dronk. Sven mag de tweede ronde stemmen tellen.
Bij de derde ronde zegt hi dan dat Jasmien wel erg traag haar dessert eet, Sven gaat dan nog even bij Lotte vragen of het lekker is.
Gilles geeft ze gewoon de pap in de mond wie ze moeten kiezen, en ze doen het ook nog.
Gebruikersavatar

Moldigger30814 apr 2021, 23:57

 4
kristof.allaerts schreef: 14 apr 2021, 01:23 Dan zou je Samina en Lennart kunnen uitsluiten omdat ze al van tafel zijn wanneer Sven moet tellen.
Als we kijken naar vorig seizoen en meer bepaald het skydiversverhoor, dan gebeurde net hetzelfde met de 'zopas'. Toen werd de mol ook gebriefd over acties van twee kandidaten die dus de mol niet konden zijn. Als ik me niet vergis was dat zelfs in dezelfde aflevering als dit seizoen. De programmamakers durven het risico dus zeker te nemen.
Gebruikersavatar

martin.janssen15 apr 2021, 00:11

 178
Ik zie geen enkele reden om de mol te briefen wie er op de bomstoelen zit. Die pasvragen worden toch wel gekozen en GDC kan de zaak via de life voice over toch al sturen. In "the making of" kun je ook zien dat hij hiervoor al de nodige scenario's klaar had liggen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2021, 00:29

 8153
Moldigger308 schreef: 14 apr 2021, 23:57 Als we kijken naar vorig seizoen en meer bepaald het skydiversverhoor, dan gebeurde net hetzelfde met de 'zopas'. Toen werd de mol ook gebriefd over acties van twee kandidaten die dus de mol niet konden zijn. Als ik me niet vergis was dat zelfs in dezelfde aflevering als dit seizoen. De programmamakers durven het risico dus zeker te nemen.
De mol werd dus gebrieft over wie de mol niet kon zijn? 🤔
Er werd aangenomen dat GDC dmv het woord zopas de mol duidelijk maakte dat de volksvertegenwoordigers voor de pasvragen gekozen hadden. Er werd verondersteld dat hij ipv zopas een ander woord, bv. "zonet" gebruikt zou hebben mochten de volksvertegenwoordigers voor geld gekozen hebben, maar de productie heeft dat (voor zover ik weet) nooit bevestigd.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts15 apr 2021, 00:35

 364  Uma
@chicawah.janssen Toch wel, dat werd in de laatste aflevering getoond. Zopas = pasvragen, zonet = geld.
@Moldigger308 bedoelt dat de mol gebriefd werd door 'zopas', en we dus konden weten dat de mol buiten zat. Dorien en Salim hadden we dus voorzichtig kunnen uitsluiten.

@martin.janssen De kans dat Gilles de bomstoelen als stemmers aanduidt:
2/7 -> 2 bomstoelen op 7 kandidaten
1/4 -> 2 kandidaten weg, al 1 bomstoel aangeduid

Maakt samen 2/28 = 1/14 = +- 7%

Kleine kans om toeval te zijn. Dus ik neig toch meer naar een briefing.
Lijkt me ook het veiligste dat de mol niet weet welke stoelen de bomstoelen zijn. Stel u voor dat hij/zij zich laat kennen door voor een bepaalde stoel te "vechten".
Gebruikersavatar

Elrond15 apr 2021, 03:54

 84  Sven
Lees hier vaak dat als Sven zo zeker is over zijn mol (bvb Annelotte), dat hij dan al tevreden zou zijn met 1 pasvraag, en daarom zo weinig weerstand biedt tegen Annelotte's argumenten.

Nu, als hij zo zeker is over z'n mol, dan is de drempel voor hem veel lager om voor het geld te gaan (ik weet wie de mol is, ik wil die 5000 euro derbij. Daar heb ik meer aan dan aan wat pasvragen). Je zou nog kunnen zeggen dat hij niet voor het geld gaat, omdat de bom nog ontmanteld moest worden en daar niet veel tijd voor was, maar hij gaf op minuut 5 meteen al aan: "Bon, we gaan niet zeveren. Pasvragen. Elk drie?"

Daarom denk ik dat dit toen niet echt door z'n hoofd ging.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 22