Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy11 apr 2021, 21:17

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
n een ouderwetse schuur staat een gedekte tafel met daarrond zeven stoelen. Op instructies van Gilles De Coster nemen de deelnemers plaats. Op tafel ligt een bom die geactiveerd wordt van zodra ze gaan zitten. De groep kan 5000 euro verdienen als ze de twee personen die plaatsnamen op een stoel met het ontstekingsmechanisme laten zitten terwijl de anderen de tafel verlaten. Maar het duo dat blijft krijgt echter de keuze tussen geld en zes pasvragen. Om te achterhalen wie op welke stoel zit, worden er drie gerechten geserveerd. Hierbij is de smaak voor wie op een gewone stoel zit helemaal anders dan wat er beweerd wordt.

Een stoofpotje (aangepast met pikante kruiding), een glas water (of sterke schnaps) en appelstrudel (aangepast met wormenpuree)

Na elke schotel moet er gestemd worden en verlaten er mensen de schuur. Wie kan met zijn of haar pokerface de anderen overtuigen?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/4.php
Gebruikersavatar

nathalie.liekens11 apr 2021, 21:28

 61  Yens
De groep neemt plaats aan tafel waar een bom op ligt.
2 van hen zitten op een bomstoel maar niemand weet wie op welke zit.
Ze krijgen gerechten voorgeschoteld. Enkel bij de bomstoelen zijn de gerechten juist. Bij de andere is er iets aan veranderd.
1e gerecht was pikant gemaakt.
2e was snapps ipv water
En 3e was wormenpurree ipv appelstrudelpap (?)

Per ronde moeten ze mensen wegstemmen.
De twee laatste kunnen beslissen of ze voor pasvragen gaan of voor 5000 euro.
De pasvragen zijn echter verdeeld in 5 - 1. Die ze enkel kunnen verdienen als elk 1 chip in handen heeft als de bom afgaat.

Iemand gezien welk serienummer op de bom stond. Ik geloof dat het 2 keer in beeld kort kwam. Kdenk richting hint. Begon met 87.. een kandidaat die in 87 geboren is?
Gebruikersavatar

tim.roelants11 apr 2021, 21:33

 8  Uma
De ogen van annelote waren enorm groot tijdens deze proef. Zeker tegenover al de rest. Zie annelote ook heel geniepig opschuiven voor de stoel te kiezen in iedereens rug voor die bomstoel te nemen.

Verwijde pupillen zijn een betrouwbare indicator om te kunnen zien of iemand liegt, omdat vergrote pupillen een teken is dat je brein hard werkt – iets dat je hersenen moeten doen wanneer je liegt.

Annelote is de mol
Gebruikersavatar

Lincy11 apr 2021, 21:35

 13
Samina lijkt mij nu toch officieel geëlimineerd als molkandidaat. (Bij mij was ze dit na het overdreven wijnstampen en extreem goed zingen eigenlijk ook al bijna).

De mol weet dat er pikant eten volgt en zou dus NOOIT dit melden vooraleer de proef begint. Ze was duidelijk niet op de hoogte van de opdracht die volgde.
Gebruikersavatar

Molan11 apr 2021, 21:36

 17
Dat de pupillen van Annelotte wat groter waren dan anders , zou ook gewoon kunnen komen doordat ze heel hard nadenkt in zo'n tactische proef. Dat haar brein harder aan het werk is nu, lijkt mij niet meteen dat ze aan het liegen is en dus de mol is...
Gebruikersavatar

schotte.jelle11 apr 2021, 21:40

 143
Als mol weet je dat deze proef nooit of nooit geld zal opleveren.
Mijn inziens kan het manoeuvre van Samina best een geniale move zijn om zich compleet onverdacht te maken...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2021, 21:41

 8153
@bloedhond ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat Sven de mol is.
Een andere mogelijkheid : hij is er zeker van dat Annelotte de mol is en dan maakt het niets uit dat ze 5 pasvragen heeft.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 11 apr 2021, 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 apr 2021, 21:43

 2354  Uma
chicawah.janssen schreef: 11 apr 2021, 21:36 Waarom was Sven zo braaf? Ik zou mijn jetonneke op tafel gelegd hebben en snel rechtgestaan zijn.
In deze fase van het spel moet je de eliminatietest niet als beste te maken, maar ervoor zorgen dat je niet de laatste bent. 1 pasvraag kan dus al een heel groot verschil maken!

Wat een geweldige opdracht trouwens! Extra hilarisch door GDC 😂😂
Gebruikersavatar

nathalie.liekens11 apr 2021, 21:44

 61  Yens
Het was wel sven die direct zei pasvragen... En ze konden nog altijd voor geld kiezen ook... Snap principe dat ze voor pasvragen gaan maar uiteraard weer geen geld in de pot erdoor... Dus uiteindelijk is dan ook de vraag...
Als de mol weet dat er voor pasvragen gekozen wordt, maakt het dan uit dat hij niet op een bomstoel zit. Maar kan je als mol diegene die voor pasvragen willen gaan sturen naar de juiste stoel.
Gebruikersavatar

masterveecee11 apr 2021, 21:45

 3547  Sven
Vermoljoen schreef: 11 apr 2021, 21:43 Wat een geweldige opdracht trouwens! Extra hilarisch door GDC 😂😂
Zalig gewoon! Wat een spelletje!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22