Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

simon13 apr 2021, 20:49

 4  Uma
ex-molinator schreef: 13 apr 2021, 20:27 Een feit? Waar??
Het is een feit dat je 1 kans op 3 hebt om gelijk te hebben, maar 2 kansen op 3 dat het fiction is.
Het feit is dat de mol niet met gelijke wapens strijdt, inderdaad niet of de mol al dan niet een pasvraag heeft kunnen verzilveren. Door de uitspraak van Gilles zou je kunnen denken dat de mol bij de laatste twee zat. Het kan zijn dat ik deze uitspraak ook volledig verkeerd interpreteer hoor.
Gebruikersavatar

rolhad13 apr 2021, 21:09

 434
simon schreef: 13 apr 2021, 19:59 Opvallend: Op de bom staat een morsecode (vertaald: dit is geen tip). Op het moment dat Sven de pasvraag in handen krijgt, begint hij er nerveus met te tikken op tafel. Is dit een andere morsecode die wel een mogelijke tip zou kunnen zijn? Of is hij gewoon nerveus?
Was me ook hard opgevallen. Zelf wel nog niets gevonden.
ben.vanmassenhove schreef:Ik vind niet dat Sven op de achtergrond blijft hier.
...
Vind ik ook!
Is voor mij de eerste opdracht waar hij "verdacht" overkomt.
Gebruikersavatar

martin.janssen13 apr 2021, 21:39

 178
De mol strijdt niet om een groen scherm want dat krijgt hij per definitie als ik het spel goed begrijp.
Gebruikersavatar

kristel.desmet13 apr 2021, 23:21

 5  Uma
annelotte mocht eerst de stemmen tellen en dan als tweede sven. een tip van de gilles om aan de mol de twee personen te laten weten die op ontstekigsmechanisme van bom zitten?
Gebruikersavatar

Poirot13 apr 2021, 23:46

 299
Ik kon de hersenen van Sven tot in mijn woonkamer horen kraken :mrgreen:
Gebruikersavatar

Delirivm14 apr 2021, 00:04

 101  Sven
kristel.desmet schreef: 13 apr 2021, 23:21 annelotte mocht eerst de stemmen tellen en dan als tweede sven. een tip van de gilles om aan de mol de twee personen te laten weten die op ontstekigsmechanisme van bom zitten?
Mooi opgemerkt!
Enkel wel gek dat dit ná het opschrijven van de namen wordt vermeld. Op dat moment is de mol vrij weinig met die info.
Gebruikersavatar

MarcH14 apr 2021, 00:13

 72  Emanuelle
Annelotte verklaarde -in bedekte termen- aan Sven dat die 5 pasvragen voor hem weinig waarde hebben (omdat hij "beter bezig is dan zij"), en dat hij ze dan net zo goed aan haar kan gunnen. Vervolgens doet hij nog even of hij erover moet nadenken, maar geeft dan vlotjes toe. Voeg daar nog de uitspraak van GDC aan toe over de "gelijke kansen" van de andere kandidaten (lijkt op gouden tip vorig jaar: "tussen 4 en 6"). Dan lijkt ons enkel nog uit te vlooien wie het tegen Annelotte in de finale voor de overwinning zal opnemen. Tenzij we weeral op het verkeerde been gezet zijn natuurlijk..
Gebruikersavatar

Zico14 apr 2021, 01:02

 30
anja.mathijs schreef: 13 apr 2021, 19:30 Ofwel kan het zijn dat Sven zelf al vrij zeker van zijn mol is, en dat zijn mol Annelotte is.

Hij stelt haar zelfs nog eens de vraag : Ben jij de mol?
Al zou hij in de beperkte tijd waarover hij beschikt , beter nuttiger besteden.

Dus zou het wel eens kunnen zijn dat hij Annelotte als mol heeft en hij daardoor zo weinig verzet toont, de 5 pasvragen maken van Annelotte een perfecte kandidate, en dat komt hem goed uit.
Ik denk dat hij haar dan wel eerst getest zou hebben over het nemen van het geld en zien wat haar reactie was.
Ook wanneer later blijkt dat de pasvragen oneerlijk verdeeld zijn, vraagt hij haar niet om toch voor het geld te kiezen om een reactie uit te lokken. Annelotte begon zelf niet meteen over de pasvragen en antwoordde maar aarzelend op Sven zijn initiatief, wat haar echt heel verdacht maakt. Ik merkte ook wat nervositeit toen ze moest ontkennen dat ze de mol was..

ben.vanmassenhove schreef: 13 apr 2021, 20:35 Ik vind niet dat Sven op de achtergrond blijft hier.

Wanneer Philip opnieuw terug begint met liegen (en iedereen heeft het door, waaronder zeker Sven), neemt Sven het voortouw en vraagt hij de groep om Philip weg te stemmen en hem voor 1 keer het vertrouwen te geven hierover. De groep volgt hem daarin. want Philip wordt weggestemd. En Sven had het blijkbaar bij het rechte eind. (Daarom ook dat Annelotte zegt: "ik heb het gevoel dat jij beter speelt of ik").

Ik concludeer daaruit dat Sven genoeg had van Philip zijn spelletjes toen die weer begon en zeker wist dat flupke dus op een stoel zat zonder ontstekingsmechanisme. Of heb ik dit zo verkeerd gezien? Wel interessant hoe we zo anders van mening kunnen zijn. 😃
Fluppe schiet elke keer in kramp wanneer er pasvragen te verdienen zijn. Hij wordt ineens wat dominanter, mondiger en precies ook wat desperate. We zagen hem in de bunker de leiding nemen om zeker niet af te vallen, bij de domino ook meteen en hier probeerde hij zich er ook telkens zwaar uit te praten. Valt wel op dat de groep hem goed kan lezen en zijn leugentjes totaal niet pakken. 100 % kandidaat voor mij.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts14 apr 2021, 01:23

 364  Uma
kristel.desmet schreef: 13 apr 2021, 23:21 annelotte mocht eerst de stemmen tellen en dan als tweede sven. een tip van de gilles om aan de mol de twee personen te laten weten die op ontstekigsmechanisme van bom zitten?
Dan zou je Samina en Lennart kunnen uitsluiten omdat ze al van tafel zijn wanneer Sven moet tellen.
Gebruikersavatar

foxhunter14 apr 2021, 07:16

 100  Sven
kristel.desmet schreef: 13 apr 2021, 23:21 annelotte mocht eerst de stemmen tellen en dan als tweede sven. een tip van de gilles om aan de mol de twee personen te laten weten die op ontstekigsmechanisme van bom zitten?
Op het moment dat Annelotte hoorde dat de twee op een bomstoel geen scherp gekruide gerechten hadden, sperde Annelotte haar ogen wijd open. Niet alleen Samina had geproefd, ik denk meerdere, waaronder Annelotte. Dit proeven wordt uit beeld gehouden. Met zon reactie als die van Annelotte op dat moment denk je als kijker dat Annelotte kandidaats reageert. Tenzij ze dus niet wist dat ze op een bomstoel zat, en pas later geïnformeerd werd. Dan zou een mol net zoals een kandidaat gereageerd hebben op de mededeling van de niet sterk gekruide spijsen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2021, 08:33

 8153
@foxhunter Annelotte spert bij onverwachte mededelingen en wendingen altijd haar ogen wijd open (ze vallen soms bijna uit hun kassen). En vaak meteen ook haar mond.
Gebruikersavatar

Iknie14 apr 2021, 08:52

 4  Uma
Leek me wel eigenaardig dat Sven bij elke gang zijn best deed om precies de straffe schotel te hebben, kuchen bij pikant, zucht bij drankje en met lange tanden aan de taart. Dan zeggen ge goat
mij ie toch nie alletwie emmen,hé? Dat terwijl hij persé op die stoel wou gaan zitten. (Logischerwijze zou die voor flupke geweest zijn😉 - Annelotte stond wel perfect klaar voor het juiste zitje) ...natuurlijk had de mol snel door dat hij hier zijn neus niet boven moest steken, zeker niet wanneer Jasmien nog aan tafel zat!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 22