Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

MarcH21 apr 2021, 21:37

 72  Emanuelle
Afbeelding

"Ik heb het gevoel..." : Hoe kan ze dat nu weten ?? Al wie nog in het spel zit denkt toch goed bezig te zijn?

1) Annelotte suggereert dat Sven die 5 pasvragen niet nodig heeft omdat ze hem als mol verdenkt.
2) Annelotte werd door GDC gebriefd dat Sven op het juiste spoor zit, indien ze zelf de mol zou zijn.
3) ....??
Gebruikersavatar

Skaeg21 apr 2021, 21:39

 108
Je weet niet wat er allemaal buiten beeld gezegd wordt, natuurlijk.
Dit zal wel verwijzen naar een eerder gesprek.

Uw optie 2 lijkt me heel onwaarschijnlijk, dan ga je als mol een kandidaat voortrekken, door te bevestigen dat hij op't juiste spoor zit.
Doordat dit volgens mij heel raar/unfair zou zijn, doet me dit net vermoeden dat Annelotte met haar woorden bijna bevestigd dat ze de mol niet is (soort van omgekeerde logica).
Zeker omdat de reactie van Sven daarop vrij lauw is.

Misschien loopt Sven al de hele reis te zeggen dat hij weet wie de mol is, als soort van intimidatie naar de mol toe.
Gebruikersavatar

Heinz21 apr 2021, 22:03

Forum veteraan  427  Uma
Het enige wat Annelotte voor mij met die zin "ik heb het gevoel dat je vrij zeker bent waar je mee bezig bent" bewijst is dat ze goed kan manipuleren, want volgens mij was Sven best gevoelig voor dit compliment.😜
Gebruikersavatar

martin.janssen21 apr 2021, 22:03

 178
Ik heb het gevoel dat ze beiden weten dat Lennart de mol is.
Zie ook de discussie over de overgebleven kandidaten die in dezelfde auto zaten na de openingsopdracht.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2021, 22:07

 8153
Heinz schreef: 21 apr 2021, 22:03 Het enige wat Annelotte voor mij met die zin "ik heb het gevoel dat je vrij zeker bent waar je mee bezig bent" bewijst is dat ze goed kan manipuleren, want volgens mij was Sven best gevoelig voor dit compliment.😜
Anderzijds was haar argument "ik zorg hele dagen voor die hond" een beetje... eh... Zwakjes? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Heinz21 apr 2021, 22:15

Forum veteraan  427  Uma
martin.janssen schreef: 21 apr 2021, 22:03 Ik heb het gevoel dat ze beiden weten dat Lennart de mol is.
Zie ook de discussie over de overgebleven kandidaten die in dezelfde auto zaten na de openingsopdracht.
Annelotte verdenkt Lennart niet. In aflevering 5 zegt ze: "Lennart, ondanks het feit dat ik hem er echt niet van verdenk dat hij de mol is, maar de grote money pig is Lennart ook nog altijd niet." (En ze vervolgt over Lennart bij de videoclip.)
Gebruikersavatar

Skaeg21 apr 2021, 22:37

 108
Ik vraag me dan af, of die video's kloppen?
In die zin: Zeggen de kandidaten de waarheid, of worden ze gestimuleerd niet alles te lossen, of zelfs extremer: de kijker te manipuleren op vraag van de productie?

Als je achteraf alle video's zou analyseren en vergelijken met de eliminaties, en hoe ver de kandidaten komen, klopt dit dan?

Want je hebt verschillende "stadia" van spreiden en fouten zitten.
Van goed naar slecht, er van uit gaan dat je antwoorden juist zijn conform de personen:

1) Je mikt alles op de juiste mol
2) Je doet spreiding op mensen en de mol zit erbij
3) Je doet spreiding op mensen en de mol zit er niet bij (maar je hebt nog antwoorden juist, zoals in welke auto hij zit omdat dit meerdere kandidaten dekt)
4) Je zet alles op de foute persoon in. (alle vragen zijn fout)

Als je vanaf aflevering 5 nog altijd in stadium 3 zit of slechter, vlieg je er denk ik wel snel uit..
Laatst gewijzigd door Skaeg op 21 apr 2021, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Paraceta21 apr 2021, 22:43

 717  Sven
Liegen gebeurt niet, maar de kandidaten worden wel gevraagd een verdachte actie van elke andere kandidaat te benoemen. Hierdoor kan de productie natuurlijk knippen en slechts stukjes tonen. Maar informatie zoals Philip die zegt all-in gegaan te zijn, klopt wel.
Gebruikersavatar

Cadfael21 apr 2021, 23:21

 229  Uma
Daarmee, als een persoon expliciet zegt dat die op een bepaalde persoon zit, dan weet ik dat die verdachte persoon eruit ligt. Ze zeggen nooit op wie ze effectief zitten, maar wel verdachte zaken, zodat we niet weten op wie die persoon juist zit. Kaat zei in het seizoen van Vietnam expliciet: "Ik ben voor Eva gegaan" en Eva ging eruit. Of vorig jaar lieten ze ook Dorien zien, die zegt: "Ik zeg dat het den Bruno is." en toen wist ik al dat Bruno eruit ging liggen. Philip die zegt dat hij all-in gaat, klopt wel, omdat het niet duidelijk is op wie hij gaat. Bart zei vorig jaar ook dat hij zeker was in aflevering 3, terwijl hij eigenlijk ook wel eens is moeten veranderen onderweg door het rode scherm, maar het leek alsof hij heel het seizoen op dezelfde persoon zat. Wie weet is Philip ook eens veranderd onderweg, omdat zijn mol er ineens uitlag, maar weten we het gewoon niet.
Wat ik uiteindelijk wil zeggen met dit betoog, is dat we niets zeker weten van wie op wie zit 😜

Annelotte die tegen Sven zegt dat ze het gevoel heeft dat hij al beter bezig is dan haar, is gewoon Annelotte die snel argumenten probeert te verzinnen waarom zij recht heeft op de 5 pasvragen.
Gebruikersavatar

zigzag22 apr 2021, 00:12

 4  Sven
julie.vantilt schreef: 20 apr 2021, 08:28 Waarom geeft Sven zo makkelijk op?
Deze 2 opties kwam ik hier al tegen:
1. Hij is de mol
2. Hij gelooft dat Annelotte de mol is
Maar zou het ook kunnen dat
3. Hij weet dat de meesten al op het juiste spoor zitten? En 1 pasvraag dus echt een verschil kan maken?
chicawah.janssen schreef: 20 apr 2021, 08:42 Of
4. Hij weet/hoopt dat de meesten nog niet op het juiste spoor zitten en met 1 pasvraag zit hij alvast een stuk comfortabeler. 😉
TRZNTRX schreef: 20 apr 2021, 11:04 Of
5. Sven heeft geen zin om in discussie te gaan, wat niet de eerste keer is (zie oa de dominoproef)
Of
6. Sven weet dat minstens 1 van de anderen Annelotte verdenkt, terwijl hij zelf weet wie de mol is. Door Annelotte als andermans verdachte aan boord te houden, probeert hij zijn eigen kansen bij de volgende eliminatie te vergroten.
Gebruikersavatar

martin.janssen22 apr 2021, 01:22

 178
7. Sven weet, of denkt te weten, dat Annelotte een andere molverdachte heeft dan hij zelf en wil daardoor graag Annelotte in het spel laten.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT22 apr 2021, 09:11

 767  Yens
@martin.janssen Dat is toch gevaarlijk want Sven kan (zeker in aflevering 4 na 3 eliminaties) nooit zeker weten dat hij op de juiste mol zit, om dan Annelotte 5 pasvragen te gunnen terwijl die even goed op de juiste mol kan zitten, vind ik een gevaarlijke gok.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22