Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

SiMol22 apr 2021, 09:21

 264
@martin.janssen, @Mollenjager-DT
Daaraan toevoegen, een kandidaat gaat toch echt niet zeggen wie hij/zij verdenkt of op wie hij/zij stemt?
Dus als iemand al zoiets zou vertellen, kan je er nooit zeker van zijn dat dit correcte informatie is.

Dus zelf al heeft Annelotte aangegeven aan Sven wie ze verdenkt, kan die daar toch geen rekening mee houden, zeker niet bij het belang van zoveel pasvragen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2021, 22:21

 1690  Sven
@SiMol Kandidaten delen weleens die informatie hoor. In Vietnam kwam Joeri pas op Elisabet toen Bas zich versprak, Kaat en Axel wisten dat al. Was te zien in de laatste aflevering. Vorig seizoen viste Alina ook bij Dorien wie ze vertrouwde en wie niet. Ik denk dat als je daar zit, je toch ergens bevestiging zoekt, met in het achterhoofd dat iedereen de mol kan zijn.
De redenering van Sven kan ik wel snappen. Als Annelotte de mol is, heeft hij een voordeel tegen alle kandidaten. Als ze het niet is, heeft ze sowieso groen, en heeft hij 1 fout antwoord goed tegenover de anderen minus de mol. Sven vond bij de domino 1 pasvraag te weinig om geld voor in te leveren. Nu was het geld toch weg en kon hij even goed die ene pasvraag aannemen. Ja, ze konden nog wisselen, maar dat had Annelotte nooit gedaan en Sven kon niet meer rechtstaan zonder de bom te laten afgaan.
Gebruikersavatar

SiMol22 apr 2021, 22:38

 264
@Jay-Lo
Ik geef je volledig gelijk in jouw redenering, ik heb het zelf ook al aangegeven in vorige posts hier.

Sven vindt 1 pasvraag ten opzichte van al de rest van de kandidaten (behalve Annelotte) voldoende voordelig. Geld verdienen kon enkel nog als Annelotte die schaal zou omdraaien, maar dat ging ze volgens mij ook nooit doen in haar positie. Dus ik snap de keuze van Sven volledig, zijn keuze voor 1 pasvraag is niet
(persé) verdacht voor mij.

Maar over het informatie delen en vooral dit te vertrouwen volg ik je niet.
Vertrouwen op iemand anders haar/zijn mol verdachte, dat lijkt me iets dat je niet snel zou doen, tenzij bij een verspreking zoals die van Bas. En voor het voorbeeld tussen Alina en Dorien zijn er verschillende andere voorbeelden waar iemand een foute verdachte laat doorschijnen aan een ander, zie maar Alina bij Jolien (al heeft het niet gepakt).

Dus de piste dat Sven 1 pasvraag neemt omdat hij weet dat Annelotte de foute persoon verdenkt, vind ik onwaarschijnlijk. Maar de andere pistes waarom hij 1 pasvraag verkiest als kandidaat vind ik dan wel weer waarschijnlijk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2021, 09:19

 8153
Ik denk dat dat delen van info vermindert naarmate de finale nadert.
In Zuid-Afrika, toen ze nog met 4 waren, verdachten Cathy en Hanne allebei Gilles . Stijn dacht dat Cathy de mol was en Hanne wist dat. Ze zat daar enorm mee in de knoop omdat ze zo goed overeen kwam met Stijn. Ik herinner mij dat ze zei "ik weet dat Stijn verkeerd is, maar ik kan hem dat toch niet zeggen?". Dat zou haar kansen om de finale te spelen enorm verminderd hebben.
Kijk maar naar Kaat: had zij niets gezegd tegen Bas, dan had Bas zich niet kunnen verspreken. Gevolg: Kaat in de finale met Axel en Elisabet.
Gebruikersavatar

Skaeg23 apr 2021, 09:57

 108
In Zuid-Amerika bedoel je?

In dezelfde lijn:
Ik heb nog eens de discussie tussen Sven + Annelotte herbekeken en de fase waarbij ze terug kwamen bij de kandidaten.
Wat ik daarbij raar vind is dat iedereen gelukkig lijkt met het feit dat Annelotte de 5 pasvragen heeft. Ofwel ligt ze supergoed in de groep en waren ze bang dat ze eruit zou vliegen, ofwel is er een andere reden te zoeken? Waarom gaat Jasmien haar omhelzen? Waarom zegt Philip 'Goed gedaan'?

Je kan goed overeen komen met elkaar, maar soms moet je uw game-modus toch opzetten en een beetje groen van jaloezie zijn als iemand pasvragen ipv. geld koos en je daarom minder kans hebt in de eliminatie om door te stoten. Ik vind die reacties van Jasmien en Philip dus mol achtig, blij zijn dat je favoriete reisgezel een aflevering langer erin zit (en van jezelf weten dat je tot het einde gaat).

(sorry als dit al aan bod kwam, ik heb niet alle posten hier opnieuw gelezen).
Gebruikersavatar

molondope08 mei 2021, 21:27

 48  Uma
Zonet gek idee gekregen. Deze proef doet me denken aan de valiezen op de luchthaven. GDC zegt 2x de zin tegen Lennart en dan 1x tegen Samira
Als je kijkt naar de tafel als ze gaan zitten dan merk je dit links vooraan Lennart dan 2 stoelen dan Sven dan 1 stoel en dan Annelotte.
Sven was snel op de middenste stoel (remember Baha) volgens mij wist hij als wie de mol is , de Witse heeft de mol gecounterd. Want hij stapt voor Lennart en direct op de middelste stoel. Annelotte zegt later dat ze weet dat hij zeker is en daarom 1 pasvraag voor hem goed is, heeft
zij daar ontdekt dat Lennart de mol is ?
Ik weet het het is een rare theorie, misschien heeft Sven info gegeven omdat Annelotte ook met Isi bezig is en ze hem later en misschien haar ook
nodig hebben, zou een uitleg zijn voor de finale morgen.
Gebruikersavatar

Jansen08 mei 2021, 21:34

 3423  Yens
@molondope
Hoe verklaar je dan dat in de vorige aflevering alle kandidaten dachten dat Philip de mol was?
Vanzelfsprekend liegt de echte mol hier, maar de andere twee toch niet?
Gebruikersavatar

molondope08 mei 2021, 22:29

 48  Uma
Geen idee, ik zei het al het was een vergelijking met de valies in Mexico, maar het kan toeval zijn of anders hebben ze afgesproken om Phillipe te vernoemen voor verwarring bij de kijkers . Heb de indruk dat de meesten het toch redelijk hard spelen, minder voor geld dus proberen ze misschien iedereen op het verkeerde spoor te zetten.
Gebruikersavatar

Skaeg08 mei 2021, 23:00

 108
Ik geloof echt niet in die theorie. Het zou toch een beetje een klucht te zijn daar één show van te maken als het niet zou kloppen.

Eerst de reacties van de kandidaten bij de eliminatie..
Dan de reacties van de kandidaten voor de camera..
GDC die in een resem magazines zegt dat dit nog nooit in de geschiedenis is gebeurd, dat ze allemaal fout zaten op dezelfde, in zo'n late fase van het spel..


sidenote: Grappig om na enkele weken hier één van m'n theoriën nog eens te lezen, die duidelijk de vuilbak in mag 😂.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge09 mei 2021, 13:17

 98  Uma
martin.janssen schreef: 12 apr 2021, 13:07 Zou het niet opvallen als een kandidaat zegt doe mij die ene pasvraag maar dan krijg jij die 5. Een kandidaat zou dit nooit doen. Ik denk dus dat, als de mol bij één van de laatste 2 kandidaten zit, hij die andere kandidaat laat opstaan om de stolp met de pasvragen te openen. Die zal dan ongetwijfeld de 5 pasvragen pakken. Dan is het alleen nog een kwestie van een beetje voor de vorm tegensputteren en uiteindelijk akkoord gaan met die ene pasvraag. €0 in de pot.

Dus moeten we kijken hoe die keuze wie de stolp ging openmaken tot stand kwam.
Annelotte: Sta ik op?
Sven: Ja.
Annelotte: Zeker?
Sven: Ja
Annelotte: Je blijft zitten hè.
Sven: Tuurlijk

Omdat Annelotte zichzelf in de verkeerde positie manoeuvreert voor een mol zouden we haar dus moeten kunnen afschrijven.
Daar zou je wel tegen kunnen werpen dat op het moment dat de mol de 5 pasvragen pakt, de mol volledig controle heeft over de opdracht. Want stel de andere accepteert die ene pasvraag niet en die stelt voor om toch maar voor het geld te gaan, dan kan de mol dit gewoon weigeren. Dan wordt er niets verdiend. Geen pasvragen en geen geld. Maar daarmee maakt de mol zich niet erg populair.

Beter om toch maar die andere kandidaat de stolpt te laten openen en het spelletje te laten winnen lijkt me. Laat hem die 5 pasvragen maar pakken. Dus ik verdenk Annelotte hiermee een heel stuk minder.

Dat weet ik nog zo niet.
We weten namelijk niet wat de exacte opdracht was indien ze voor het geld zouden gaan. De bom ontmantelen, ja, dat weten we. Maar er was tijdsdruk mee gemoeid, en ik denk niet dat de instructies zo simpel zouden zijn als: verwijder de rode en blauwe draad. Allicht was het ontmantelen van de bom ook zeer tijdsintensief. Misschien wist de mol dat wanneer ze genoeg treuzelde aan die stolp er niet genoeg tijd meer overblijft om de bom te ontmantelen. En Annelotte treuzelde wel lang aan de stolp.
Het heeft zich niet gesteld, maar stel dat Sven zegt: ‘ik maar 1 pasvraag, nee, dan liever voor het geld’, had Annelotte ws eerst nog proberen overhalen om toch voor pasvragen te gaan en misschien dan toch voor het geld gegaan, maar oei, nog maar 1.5minuten over en het ontmantelen duurt 3 minuten.
Dit is pure speculatie natuurlijk, maar het viel me op dat ze aan de stolp wel heel lang bleef staan.
Gebruikersavatar

Davy09 mei 2021, 22:11

Site Admin  1167  Uma
Nog een leuk weetje ivm deze proef:

Om Lennart wat in te tomen en de kandidaten een kans te geven heeft de productie zijn eten dubbel zo pikant gemaakt zonder dat hij het wist. 😂🔥
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22