Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

anesa.agovic11 apr 2021, 21:46

 1
Sven koos als eerste ene plaats aan tafel. Hij koos voor de stoel in het midden.

Aan het begin van deze aflevering horen we Gilles zeggen ‘7 kandidaten met in hun midden, de mol.’ Dit kan een verwijzing zijn naar de positie van de mol aan tafel.
Gebruikersavatar

masterveecee11 apr 2021, 21:46

 3547  Sven
De Mol kon tijdens de opdracht echt wel bij de laatste 2 zitten en gaan voor pasvragen. Zo komt er geen geld in de pot
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2021, 21:47

 8153
@nathalie.liekens ik weet niet of het zo eenvoudig is om mensen naar een bepaalde stoel te sturen. Meestal ga je zitten (ongeveer) in de volgorde waarin je staat.
Gebruikersavatar

Yvo11 apr 2021, 21:48

 1111  Uma
bloedhond schreef: 11 apr 2021, 21:38 @chicawah.janssen Mocht Sven de mol zijn heeft hij geen reden om recht te staan.
Toch wel, want als hij recht staat kunnen ze geen €5000 meer verdienen. De kans was klein dat dat zou gebeuren, maar toch.
Gebruikersavatar

MolletjeK11 apr 2021, 21:48

 18  Uma
Geweldige opdracht 😂😃
Maar ik snap Sven echt niet....ik zou echt zeggen dat ik die 5 wil of zou opstaan🙈of hij is de mol en is bang dat annelot toch voor geld wilt gaan
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2021, 21:49

 8153
@anesa.agovic daar hebben we inderdaad weer "de verrader in het midden". Het viel mij ook meteen op. Maar ik kan (nog steeds) niet geloven dat Sven de mol is.
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 apr 2021, 21:50

 1690  Sven
Maar de mol weet toch onder welke stoel een ontsteker hangt? Kunnen we niets met de stemmingen dan? Als 1 van de 2 hun stoel al verlaat gaat er al 1 lampje aan. Dan moeten de 2 die blijven zitten nog uitmaken dewelke zal rechtstaan om de keuze te maken. Als de verkeerde rechtstaat ontploft de bom. Maakt voor de mol niets uit, want het geld is weg.
Gebruikersavatar

MolletjeK11 apr 2021, 21:50

 18  Uma
Maar dat wordt wel moeilijker omdat iedereen het opschrijft ipv mondeling, dat laatste lijkt me makkelijker te sturen
Gebruikersavatar

Cadfael11 apr 2021, 21:52

 229  Uma
De uiteindelijke bedoeling is dat er geen geld verdiend wordt. De mol moet er dus voor zorgen dat de twee mensen op de bomstoel recht staan of er op het einde voor pasvragen wordt gekozen.
De mol kan enkele zaken doen:
1) De mol zit op een bomstoel.
a) Hij kan slecht liegen en zo hopen weggestemd te worden, waardoor er al 1 bomstoel weg is
b) Hij probeert goed te liegen en te blijven zitten tot het einde zodat er zeker voor pasvragen wordt gegaan. Moest het onmogelijke gebeuren en de andere kandidaat gaat toch voor geld, kan hij altijd besluiten om bijvoorbeeld recht te staan of toch proberen te forceren naar de pasvragen. Als de mol als eerste rechtstaat omdat hij overblijft met de andere bomstoel), grijpt hij sowieso naar de stolp met pasvragen.
c) Hij hoopt dat de andere bomstoel wordt weggestemd. Hij heeft de macht in handen, want hij bepaalt of hij uiteindelijk zal rechtstaan. Hij probeert sowieso voor pasvragen te gaan.
d) De 2 bomstoelen worden weggestemd.


2) De mol zit niet op een bomstoel.
a) In dit geval zal de mol zeker tot het einde willen blijven zitten. Op die manier heeft hij al een bomstoel sowieso weggespeeld. Door er op het einde nog te zitten, kan hij verzekeren dat er voor pasvragen wordt gegaan. De persoon op de bomstoel kan dan niet rechtstaan, want dan ontploft de bom en is het geld sowieso weg. De mol moet dan sowieso rechtstaan en zal sowieso voor de stolp met de pasvragen gaan.
b) Hij probeert de twee mensen op de bomstoelen weg te stemmen. Dit lot ligt echter niet in zijn handen dan. Hij kan wel mensen overtuigen om te gaan voor iemand met een bomstoel.
c) De twee personen die overblijven moeten personen zijn waarvan hij zeker is dat ze voor pasvragen gaan

In principe worden we hier niets wijzer van.
Wat zou de mol gedaan hebben? 😎
Laatst gewijzigd door Cadfael op 11 apr 2021, 22:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

sdz199211 apr 2021, 21:53

 66
Zalige opdracht, maar zou nog veel zaliger geweest zijn bij een groep waarin er meer verdeeldheid is... Als mol is hier gewoon het voornaamste dat er voor pasvragen gekozen wordt, maar in de groep lijkt iedereen er zich gewoon meteen bij neer te leggen dat altijd voor die pasvragen gegaan wordt. Wat is dan nog de uitdaging als mol eigenlijk? Ik weet niet of de makers van het programma heel tevreden zijn met die "gelatenheid" in de groep. Ze missen toch echt wat competitiebeesten die er echt alles aan willen doen om geld in de pot te krijgen.
Zo heeft het dilemma van de 5vs 1 pasvragen ook geen discussie veroorzaakt zoals ze gewild hebben. Sven stemt gewoon gemakkelijk toe. Iets wat in de voorbije seizoenen toch minder aanwezig was... En achteraf wordt iedereen nog gefeliciteerd met de pasvragen, het zou in enkele van de vorige seizoenen geen waar geweest zijn.
Gebruikersavatar

Molan11 apr 2021, 21:54

 17
Zou het als mol ook geen goede tactiek zijn om op een bomstoel te gaan zitten en er dan voor te zorgen dat je weggestemd wordt? Zo gaat er al één lamp branden en is de kans nadien groter dat de bom zal ontploffen doordat iemand van de andere bomstoel ook opstaat...
Dus vandaar dat ik het net vreemd zou vinden indien Annelotte of Sven de mol zou zijn en nog steeds zou blijven zitten. Ik denk dus dat de mol hier net niet op zo'n bomstoel zat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22