Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

IkBenDeMol11 apr 2021, 22:16

 287
Pasvragen afschaffen? Of is dat een utopie geworden?
Gebruikersavatar

Nonline11 apr 2021, 22:19

Molerator  6547  Uma
Ik kan echt oprecht zeggen dat ik in die laatste proef voor €5000 zou gegaan zijn.

Als er een opdracht is waar een aantal pasvragen of een vrijstelling sowieso verdeeld worden, dan strijd ik er 100% voor om die zelf te nemen. Maar hier kunt ge er zeker van zijn dat als jij ze niet neemt, niemand ze heeft. Ik denk niet dat ik ooit het geld van de pot zou winnen, maar ik wil ze wel verdorie zo hoog mogelijk 🤨
Gebruikersavatar

kwistet11 apr 2021, 22:19

 15  Yens
Ik snap ook niet dat er niemand suggereert om toch gewoon de personen op de bomstoelen weg te stemmen. Op die manier zijn er zeker geen pasvragen (en het geld interesseert toch niemand...). Voor een kandidaat die niet echt tegen pikant eten kan / zich al verraden had, zou dat toch ook een mogelijke piste zijn...
Gebruikersavatar

Cedric11 apr 2021, 22:21

 2834  Uma
kwistet schreef: 11 apr 2021, 22:19 Ik snap ook niet dat er niemand suggereert om toch gewoon de personen op de bomstoelen weg te stemmen. Op die manier zijn er zeker geen pasvragen (en het geld interesseert toch niemand...). Voor een kandidaat die niet echt tegen pikant eten kan / zich al verraden had, zou dat toch ook een mogelijke piste zijn...
Good point! Had ik nog niet aan gedacht, maar inderdaad geen slecht idee.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2021, 22:22

 8153
@Nonline was de verdeling 3-3 geweest, dan had ik zonder aarzelen voor de pasvragen gekozen (wat Sven en Annelotte ook deden omdat ze dachten dat ze elk 3 pasvragen zouden krijgen), maar ik 1 en een ander 5? No way, dan zou ik voor het geld kiezen. Tenzij ik zeker weet dat de ander de mol is, zeer zeker ben van mijn mol of zelf de mol ben.
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 apr 2021, 22:25

 2354  Uma
Daar waren de 2 kandidaten die op zo'n stoel zaten toch nooit mee akkoord gegaan? Die gaan echt wel proberen voor die pasvragen te gaan. Kijk naar Hans die in 2017 de oorspronkelijke afvaller (Bertrand) probeerde op te roepen tot eerlijkheid zodat er geld in de pot kwam en diegene met een goed geweten daar huis kon. Dat heeft Bertrand toen ook niet gedaan omdat hij die kans had om in het spel te blijven. Uiteraard is dit nu wel iets heel anders dan met pasvragen, maar het is wel het verschil van naar huis gaan of in het spel blijven. Ik zou het niet begrijpen als 2 kandidaten zomaar pasvragen gaan opgeven zonder te willen proberen.

5 pasvragen zijn voor mij trouwens wel gelijk aan een vrijstelling. Je kan die vragenlijst nog zo slecht invullen als je wilt, je hebt sowieso 5 juiste antwoorden en de afvaller zal in deze fase van het spel nog niet helemaal op het spoor van de Mol zijn en daar niet bewust vragen op invullen.
Laatst gewijzigd door Vermoljoen op 11 apr 2021, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2021, 22:26

 8153
kwistet schreef: 11 apr 2021, 22:19 Ik snap ook niet dat er niemand suggereert om toch gewoon de personen op de bomstoelen weg te stemmen. Op die manier zijn er zeker geen pasvragen (en het geld interesseert toch niemand...). Voor een kandidaat die niet echt tegen pikant eten kan / zich al verraden had, zou dat toch ook een mogelijke piste zijn...
Dat zou vroeger misschien gebeurd zijn, maar de laatste jaren kan het geld de deelnemers niet echt meer schelen. Ze willen allemaal de finale halen.
Gebruikersavatar

zakke langs zijkant11 apr 2021, 22:26

 45  Uma
chicawah.janssen schreef: 11 apr 2021, 22:18 @IkBenDeMol er zuiniger mee omspringen om te beginnen. Vroeger konden er veel minder vrijstellingen en pasvragen verdiend worden.
Tot nu toe is het inderdaad elke aflevering eenzelfde patroon: twee gewone proeven, dan een soort mindfuck voor pasvragen of vrijstellingen. En volgende week lijkt dat patroon verder gezet te worden, met de teaser van dat rode busje. Ik denk dat we dan een eerste echte vrijstelling gaan zien.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe11 apr 2021, 22:33

 57
Ze moeten er gewoon voor zorgen dat een deel van de groep sowieso voor geld moet strijden. In Nederland doet men dat vaak, bv. 1 kandidaat strijdt voor een vrijstelling tegen de rest van de groep.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2021, 22:36

 8153
BTW: Dat argument van Annelotte waarom zij meer recht had op de 5 pasvragen dan Sven: "ik zorg hele dagen voor die hond". 🤣🤣🤣
En Sven is zó braaf, die reageert daar niet op! Ik zou gezegd hebben: "jij hebt al eens een vrijstelling gekregen doordat je stoel ontploft is en ik niet".
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 22