Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

magali.dereu21 apr 2021, 22:10

 184  Sven
Uhu, maar uitgaande van Sven als mol gaat dat hier niet op (want hij nam geen deel aan die proef).
Gebruikersavatar

foxhunter22 apr 2021, 22:02

 100  Sven
Idee.
Een mogelijke molactie bij deze opdracht is het saboteren van de hoorn. Je stopt er gewoon iets in. Een gewaagde actie, maar mogelijk dan ook de enige in deze opdracht. Je kan verder alles goed doen en toch 3500 uit de pot.

Controle.
Na oefensessie vertrekt Annelotte als laatste ze loopt langs de hoorn, achter Jasmien aan, ze talmt en wacht echt tot iedereen op weg is en voor haar loopt.
Je ziet ook een doosje of houtblokje in haar schort. Je ziet de toeter van de hoorn in beeld... storten maar.

Je ziet een "blokje" in haar schort bij haar rechterhand.
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2021, 22:07

 8153
Dus dáárom huppelt ze als het "voor echt" is zo vrolijk als Heidi aus Tirol voorbij die hoorn. 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2021, 22:09

 8153
@Skaeg waarschijnlijk wel ja.
Gebruikersavatar

foxhunter22 apr 2021, 22:14

 100  Sven
Eerder zat ze ook aan haar oorbel.
Het moment is daar, vrij zeker dat hier wat gestort wordt.

Want die afsprong van Lennart was hooguit een molactie van Samina, die de benen van Lennart tegenhield.

En dan blijft alleen de hoorn over. En kandidaten, en ook molloten op de fora kijken Sven daar op aan.
Gebruikersavatar

Skaeg22 apr 2021, 22:19

 108
Ik weet niet of een hoorn direct heel vals gaat klinken als je daar een massief stuk in gaat steken aan het uiteinde, hooguit hoor je een andere toon. je moet de lucht eigenlijk echt afsluiten om een duidelijk hoorbaar effect te hebben. En dat merk je als blazer ook wel, dat het niet enkel je techniek is die niet klopt, maar dat er iets mis is met de hoorn. Ervaring of niet.

En vergeet niet, dat als deze actie als mol mislukt en iemand toch aan't kijken is, je met schaamrood daar staat te gapen en je uzelf keihard verraden hebt.

Enfin, ik geef het 0,1% kans.
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 apr 2021, 22:25

 1690  Sven
@foxhunter Hoe dikwijls verander jij van mol?? Haha, fantastisch toch hoe jij switcht door 1 stukje terug te kijken.
Gebruikersavatar

foxhunter22 apr 2021, 22:35

 100  Sven
En het blokje is weg bij de echte uitvoering.

En ik switch net zolang en vaak tot ik de juiste mol heb. Tunnel schieten tot je raak schiet.

Dit voelt voor het eerst geruststellend. Die 0,1% ga je denk ik zelf spijt van krijgen.

Afbeelding
Gebruikersavatar

martin.janssen22 apr 2021, 23:30

 178
Skaeg schreef: 22 apr 2021, 22:19 Ik weet niet of een hoorn direct heel vals gaat klinken als je daar een massief stuk in gaat steken aan het uiteinde, hooguit hoor je een andere toon. je moet de lucht eigenlijk echt afsluiten om een duidelijk hoorbaar effect te hebben. En dat merk je als blazer ook wel, dat het niet enkel je techniek is die niet klopt, maar dat er iets mis is met de hoorn. Ervaring of niet.

En vergeet niet, dat als deze actie als mol mislukt en iemand toch aan't kijken is, je met schaamrood daar staat te gapen en je uzelf keihard verraden hebt.

Enfin, ik geef het 0,1% kans.
Volgens mij wordt de toonhoogte bepaald door de lengte van de hoorn. Hier moeten namelijk een aantal golflengten van de toon tussen passen, hele of halve of zoiets als ik het wel heb. Een vierkant blokje zal nooit een rond gat helemaal afsluiten. Geluid heeft geen groot gat nodig om doorheen te geraken. Dat blokje (zendertje) lijkt me ook vrij klein en slank. Had ze beter een blok hout van die boom kunnen nemen.
Gebruikersavatar

Wielewaal23 apr 2021, 00:20

 55  Uma
Zo’n klein blokje heeft heus geen impact op die reusachtige hoorn hoor.
En dan nog, ze wordt daar 1 minuut eerder ondersteboven getild. Wat als dat blokje eruit valt voor de ogen van heel de groep?
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2021, 07:26

 3423  Yens
@Wielewaal
Dit klopt niet hoor. De "omdraai proef" komt helemaal op het einde, de "alpenhoorn proef" volgt na de "worstendraai proef".
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9