Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

foxhunter23 apr 2021, 12:29

 100  Sven
Ik werd gewezen op de omgevallen hoorn, daarom een nieuwe versie, die al een stuk logischer in elkaar steekt.
De molactie is verplaatst van na de acrobatische act, naar voor de acrobatische act tijdens de generale repetitie, zodat de hoorn van Sven niet goed zou functioneren tijdens de definitieve opname. Dit kan alleen op een moment nadat Sven tijdens de generale repetitie op de hoorn had geblazen. Na de generale repetitie zie je iedereen direct naar hun opdracht teruglopen, om meteen daarna de opname te maken. En ik omschrijf het als de hoorn verstoppen, maar misschien zijn er ook andere mogelijkheden binnen wat ik nu ga schetsen. Ik laat slechts zien dat Annelotte de gelegenheid om een gewaagde molactie uit te voeren.

Afbeelding 1) Annelotte loopt naar opening in het hek achter Ischi, wacht achter de struiken en achter de muur. Doet misschien alsof ze naar het worstendraaien kijkt.
Afbeelding
Afbeelding 2) Hoorn staat rechtop, na blazen door Sven.
Afbeelding
Afbeelding 3) Deze vier zijn in ieder geval al uitgesloten. Zij komen niet in de buurt. Lennart, Philip, Jasmien en Samina.
Afbeelding
Afbeelding 4) Annelotte kan door de opening van het hek iets in de hoorn gedaan hebben en daarbij is hij omgevallen. Ze heeft haast want …
Afbeelding
Afbeelding 5) …. Annelotte komt via normale route aangelopen.
Afbeelding
Afbeelding 6) Hoorn ligt op zijn zijkant.
Afbeelding
Afbeelding 7) Hoorn staat weer rechtop terwijl er niemand in de buurt is geweest. Productie helpt de mol een handje. Jasmien en Annelotte lopen weg langs de rechtopstaande hoorn.
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2021, 12:35

 8153
Klaartje schreef: 23 apr 2021, 10:57 Om die hoorn te saboteren had ik ook al gedacht dat je misschien iets kon foefelen met dat opzetstuk waarin je moet blazen. Dat is zo verwisseld, je kan dat er makkelijk afnemen, dat zag je tijdens de repetitie. Dus stel dat de mol echt iets heeft gesaboteerd aan die hoorn tussen de generale en het 'echie', dan kon die er misschien gewoon heel efkens een slechtwerkend mondstuk op plaatsen, waardoor je nooit echt een zuivere noot eruit kan krijgen.
Dat is misschien makkelijker, maar het zou wel betekenen dat de mol geholpen werd door de productie. Hoe zou hij/zij anders aan zo'n ander mondstuk geraakt zijn? Mocht de mol een mondstuk gekregen hebben van de productie met de opdracht het om te wisselen met het echte, dat zou toch flauw geweest zijn? Veel flauwer dan de opdracht/suggestie "je kan iets in de hoorn stoppen, bv. dit of dat of ...". Dan moest de mol er zelf voor zorgen dat hij aan dat "iets" geraakte en het ongezien in de hoorn kon stoppen. Hout en gehakt lagen voor het grijpen en bij de kledingstukken zat vast wel een schortje op een paar kousen dat dienst kon doen als vod.
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2021, 12:49

 2245  Uma
@chicawah.janssen Ja, zo'n slecht werkend mondstuk moet dan inderdaad wel voorzien worden door de produktie. Maar ik was maar aan het zoeken hoe je zo'n alpenhoorn nog zou kunnen saboteren zonder iets erin te stoppen via het uiteinde van de hoorn. En dan dacht ik gewoon aan het "begin" van de hoorn, de plaats waar je de lucht moet inblazen, dat mondstuk dus. Zoiets is klein, makkelijk te verstoppen, snel te verwisselen.

Maar Sven kan ook gewoon slecht geblazen hebben die tweede keer. Ofwel opzettelijk, ofwel per ongeluk.
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2021, 13:00

 3423  Yens
@Klaartje
Die laatste zin lijkt me het meest plausibel 😃.

Nog iets, waarom zou de mol de alpenhoorn saboteren? Als hij echt gesaboteerd is, lijkt me dat Sven de voor de hand liggende 'saboteur' is, omdat dat redelijk eenvoudig te doen is. Voor elke andere kandidaat was dit toch een ingreep die veel risico inhield.

Al de andere proeven, waren trouwens veel eenvoudiger te 'saboteren', dus waarom dan de alpenhoorn?
Gebruikersavatar

Wielewaal23 apr 2021, 13:04

 55  Uma
@foxhunter , op het moment dat volgens u Annelotte iets in die hoorn kan steken, staan zowel Sven, Lennart als Philip reeds op positie bij de laatste groepsopdracht. Ik kan me niet voorstellen dat je met een roze rok dat onopgemerkt kan doen bij die gigantische hoorn die daar open en bloot staat terwijl er 3 kandidaten 2 meter verder staan.

Als Ischi ‘würst’ zegt op 19:10 staat die hoorn nog recht en op 19:13 komt Annelotte om de hoek bij de laatste opdracht. Dus zou ze op die 3 seconden onopgemerkt iets in die hoorn moeten hebben gestoken en naar die positie gespurt moeten zijn. Lijkt me straf.
Gebruikersavatar

foxhunter23 apr 2021, 13:23

 100  Sven
In de zwart-wit beelden zag ik nog een interessante. Het mondstuk ligt daar op de balustrade, op de plek van waar Annelotte een keer langs gaat lopen. Maar hoe dit dan in te passen in de sabotage dat weet ik nog effekes niet.


Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2021, 13:27

 8153
Mondstuk (daarmee bedoel ik die tuut waarop je je lippen zet) losmaken (kan dat?), snel een kleinigheid in de hoorn gooien dat dat onderweg wel ergens blijft steken en de tuut er weer op zetten? Maar dat lijkt mij nog veel moeilijker te realiseren.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT23 apr 2021, 13:53

 767  Yens
foxhunter schreef: 23 apr 2021, 13:23 In de zwart-wit beelden zag ik nog een interessante. Het mondstuk ligt daar op de balustrade, op de plek van waar Annelotte een keer langs gaat lopen. Maar hoe dit dan in te passen in de sabotage dat weet ik nog effekes niet.


Afbeelding
Die balustrade is wel een heel stuk hoger dan het gras waar Annelotte op huppelt.
Gebruikersavatar

foxhunter23 apr 2021, 14:04

 100  Sven
Dat mondstuk ligt daar ongeveer op ooghoogte voor Annelotte. Zie plaatje 1 in eerdere post.
Gebruikersavatar

martin.janssen23 apr 2021, 14:05

 178
Ik heb screenshots gemaakt van alle frames waar dit blokje te zien zou moeten zijn en uitsneden van die screenshots achter elkaar gezet. Van links naar rechts en van boven naar onder. Vooral de 2 frames linksonder doen met twijfelen. Het lijkt wel of het blokje breder wordt en een beetje kantelt naar buiten.
Ook zou het een vrij smal zakje in de rok moeten zijn, want anders zou het blokje toch op zijn zij gaan liggen? Ook vind ik het opvallend dat het blokje plotseling verschijnt en later ook weer even plotseling verdwijnt. Ik weet het niet hoor. Wat vinden jullie?
Afbeelding
Gebruikersavatar

Wielewaal23 apr 2021, 14:19

 55  Uma
Alle respect @foxhunter maar eerst zou er een blokje in gegooid zijn na de volledige repetitie, dan zou het net nadat Sven geblazen had tijdens de repetitie door de opening van het hek en dan zou het een mondstuk vervangen zijn die op het hek ligt.
Toch net allemaal wat te veel aanpassingen om de theorie toch maar te laten kloppen lijkt me. Zeker omdat het dan ook nog eens allemaal heel snel zou moeten gaan met verschillende kandidaten vlakbij, zie ik niet hoe dit allemaal onopgemerkt zou kunnen gedaan worden.

Het enige waar ik niet bij kan is hoe die hoorn tijdens de repetitie ineens op zijn zij ligt. Die staat duidelijk op een steun dat ervoor zorgt dat die niet kan omvallen. Dus daar moet je al uw best voor doen eer dat die valt. Tenzij de steun zelf reeds onstabiel stond en de productie of die Duitser hem terug heeft recht gezet.
Gebruikersavatar

foxhunter23 apr 2021, 15:02

 100  Sven
Dat heet nou voortschrijdend inzicht. En het is fijn om bijdragen van anderen te horen. De tweede opzet steekt al een stuk logischer in mekaar dan de eerste en biedt Annelotte een paar seconden voor een actie. Daarom ligt die hoorn op zijn zijkant, het moest vlug. Wat het is geweest, daar kunnen we alleen naar raden. Dat mensen dan struikelen over een blokje, een mondstuk of wat dan ook vind ik minder belangrijk, want we krijgen de uitvoering toch niet te zien. Inmiddels zijn we met meerdere bijdragen al iets verder.

Bij het vertrek na de generale repetitie naar het houtblok zie je eerst Annelotte vlak achter Jasmien naar die hoorn lopen, en een halve seconde later loopt ze daar helemaal alleen. Daar wordt ergens op voorgesorteerd. Dus moeten we gaan zoeken met de beelden die er wel zijn. Die hoorn op de balustrade in zwart-wit zou al voor de generale repetitie zijn, maar omdat de makers eindeloos knippen en plakken en de volgorde onnavolgbaar maken kunnen we dat misschien zelf reconstrueren tot een logisch verhaal door ook te knippen en te plakken met wat we wel hebben. Hier kom je nog een eind, maar bij die wandeling in het bos, dat is helemaal kapot geëdit, wat moet je daar nog mee? Waarschijnlijk niks meer.

Als die hoorn niet gesaboteerd is, dan blaast Sven expres valse noten.
Die acrobatische act met afsprong had ook zo maar goed kunnen gaan, daarom denk ik dat een mol in deze opdracht meer gedaan heeft dan deze acrobatische act. De waarde zou verdubbeld worden als het goed ging. De mol is het hier toch aan zijn stand verplicht om die 3000 euro als alles goed ging weg te spelen.

Dat maakt de bijdrage van Annelotte interessant. Want eerst biedt ze aan om Samina te vervangen, omdat dan de acrobatische act beter gaat en dat klopt ook, maar vervolgens loopt ze achter dat hek langs die hoorn en op de terugweg langs die hoorn, beide posities waar ze bij de hoorn kan, hetzij bij het mondstuk hetzij bij de luchtuitgang. En haar gedrag in de beelden van het onschuldige huppelende meisje, en na de act het gezicht "ik ben iets van plan", er zit iets aan haar oor, er is iets met haar knie, er zit iets op haar neus, en dan zit ze weer aan haar kin, daar is een duidelijk ongemak aanwezig.

Het riekt, maar ik kan niet aantonen dat het stinkt. Geeft niet. We gaan wel vinken waar het het vaakst riekt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9