Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

SiMol23 apr 2021, 15:08

 264
@Wielewaal
Veel speculatie inderdaad en veel risico moest er zo een sabotage gebeurd zijn. Hoogst waarschijnlijk is er dus niets gebeurd, maar als het toch klopt zou het een erg knappe sabotage zijn.

Ik denk dat de hoorn effectief opgevallen tijdens de proef. De steun zelf is misschien stabiel, maar de steen waarop die steunt niet echt, zie helemaal onderaan de foto van @foxhunter.

Afbeelding

Die zal dan weer recht gezet zijn bij een re-take ofzo.

Blijft wel mooi opgemerkt, er zou een off-topic moeten komen voor originele, hoogst onwaarschijnlijke sabotages. Want ik lees ze met plezier. 👍
Gebruikersavatar

Cadfael23 apr 2021, 15:21

 229  Uma
Volgens mij is er niets gebeurd. Sven heeft gewoon per ongeluk vals geblazen bij de hoorn. Toen hij gekozen werd als hoornblazer, gaf hij al aan dat hij dat zelf niet hoort of dat vals of goed is, omdat hij niets van noten kent. De ene keer blaast hij dus goed, de andere keer vals. Het is ook geen molactie, denk ik, anders kon hij daarvoor al een paar keer vals blazen, zodat het niet te opvallend was dat het mislukte als het voor echt was. Ik hou het dus op per ongeluk vals blazen.

Als het echt een molactie was door de hoorn te saboteren, dan kijk ik al uit naar de reveal.
Gebruikersavatar

Skaeg23 apr 2021, 15:25

 108
Mooie analyse.

Maar ik vraag me af of het zo niet té complex wordt. En dan saboteer je niet tijdens de opdracht zelf, maar in de voorbereiding met het materiaal, én dat met hulp van de productie. Zeker met dat laatste heb ik toch een beetje moeite, want waar trek je de grens? De productie mag briefen, maar ingrijpen?

En Annelotte vond ik altijd al expressief in haar emoties en gezichtsuitdrukkingen, dus ofwel door deugenieterij (als mol), ofwel gewoon lichtjes zenuwachtig omdat ze aan een tv programma mee doet, wat ook perfect normaal kan zijn hé.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT23 apr 2021, 16:08

 767  Yens
foxhunter schreef: 23 apr 2021, 14:04 Dat mondstuk ligt daar ongeveer op ooghoogte voor Annelotte. Zie plaatje 1 in eerdere post.
Ja, maar dan nog moet Annelotte dat mondstuk toch op de hoorn krijgen en verwisselen, terwijl die veel hoger ligt?
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2021, 18:20

 2834  Uma
Het hoeft ook niet zo te zijn dat als er iets in de alpenhoorn zou zijn gestopt (vooralsnog hebben we daar geen zekerheid over) om het geluid te vervormen, dat dat dan gebeurd is in de beelden die we te zien gekregen hebben.
Pakweg Elisabets geplande molactie in de tunnels zouden we ook niet gezien hebben indien die zou zijn geslaagd. Dan zou gewoon zo'n tube onploft zijn zonder dat we zouden hebben geweten waarom (toch tot de reveal-aflevering).
Hetzelfde kan hier het geval zijn.
Als (!) de alpenhoorn zou zijn gesaboteerd, dan kan dat ook gebeurd zijn in de periode tussen de generale repetitie en de effectieve opname van de videoclip. Wie weet heeft de Mol er 2-3 zelfgedraaide worsten in gegooid of zo, maar hebben we dat gewoon niet te zien gekregen.
Gebruikersavatar

martin.janssen23 apr 2021, 23:45

 178
Volgens mij is er maar één iemand verantwoordelijk voor die valse noten op de alpenhoorn, en dat is Sven. De hoogte van de toon wordt volgens mij bepaald door de manier waarop op het mondstuk wordt geblazen. Ik verwacht dat de druk en lipspanning de belangrijkste factoren zullen zijn. De hoorn versterkt het geluid. Door de afmetingen van de hoorn (voornamelijk de lengte) zullen bepaalde frequenties meer versterkt worden dan anderen. De frequentie zelf zal niet veranderen.
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2021, 07:10

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef: 23 apr 2021, 12:35 ...Hout en gehakt lagen voor het grijpen en bij de kledingstukken zat vast wel een schortje op een paar kousen dat dienst kon doen als vod.
Cedric schreef: 23 apr 2021, 18:20 ...Als (!) de alpenhoorn zou zijn gesaboteerd, dan kan dat ook gebeurd zijn in de periode tussen de generale repetitie en de effectieve opname van de videoclip. Wie weet heeft de Mol er 2-3 zelfgedraaide worsten in gegooid of zo, maar hebben we dat gewoon niet te zien gekregen.
Als de eigenaar had ontdekt dat er iemand gehakt of worsten in zijn alpenhoorn had gepropt, dan denk ik toch dat het kot te klein zou geweest zijn 😂😂.
Gebruikersavatar

mjohlan24 apr 2021, 12:06

 328  Yens
Janssen schreef:...Als de eigenaar had ontdekt dat er iemand gehakt of worsten in zijn alpenhoorn had gepropt, dan denk ik toch dat het kot te klein zou geweest zijn 😂😂.
Al vermoed ik dat zijn vrouw wel blij zal zijn geweest met de extra worst voor bij het avondeten.🙂
Voor mij is hier niets gebeurt, puur speculatie. Ik kijk wel uit naar de volgende release.
SPOILER
Gebruikersavatar

annebeestje24 apr 2021, 12:23

 88  Sven
“Wurst-gate” Het zou toch geweldig zijn!

Ho maar wacht eens even! De groep van zes kreeg in de avond toch vijf worsten opgediend in plaats van zes? Ze beginnen al met snijden om te verdelen.
Waar is die ene worst gebleven?! 🤨
Gebruikersavatar

filiep.portugees24 apr 2021, 12:38

 407  Uma
Jansen schreef: 24 apr 2021, 07:10 Als de eigenaar had ontdekt dat er iemand gehakt of worsten in zijn alpenhoorn had gepropt, dan denk ik toch dat het kot te klein zou geweest zijn 😂😂.
Je zou voor minder hoorndol worden...
Gebruikersavatar

martin.janssen24 apr 2021, 13:40

 178
Om die alpenhoorn dicht te stoppen met een worstje heb je volgens mij wel een vrij dik worstje nodig. Ik heb even de diameter van de beker van de alpenhoorn gemeten in pixels en de diameter van de buis (zie foto). Als we uitgaan van een beker van 20 cm wat niet echt groot is voor zo'n instrument met die lengte dan is de (buiten) diameter van de buis 20 * 42 / 102 = 8,2 cm. Nu zal de binnendiameter wel wat kleiner zijn maar nog altijd veel groter dan de diameter van een gemiddelde braadworst.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2021, 13:46

 2834  Uma
Je moet die niet dicht stoppen hé. Dan komt er helemaal niets van geluid uit.
Gewoon voldoende dat het geluid vervormd wordt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9