Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

SiMol18 apr 2021, 23:57

 264
@chicawah.janssen
Inderdaad, hoewel Philip al veel verdachte momenten heeft gehad, doen deze momenten mij hem bijna uitsluiten als mol. Teveel individuele opbrengsten, terwijl al al het werk al gedaan lijkt te zijn om een excuus te hebben om niet te slagen, onmols.

Bij Sven heb ik ook al meerdere vergelijkbare momenten gezien.

Vandaar dat beide laag op mijn radar staan.
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 apr 2021, 23:58

 2354  Uma
@SiMol
Mooie analyse! Wat nu opeens in mij opkomt over de rol van de regisseur: zou het kunnen dat enkel diegene alle info heeft gekregen over de timing, volgorde, etc. en dus stiekem de kandidaten verkeerde instructies heeft gegeven? Dan kon diegene zijn/haar eigen opdracht met gemak doen slagen, want anderen zouden het dan verpesten. Dit zou deze rol wel al veel interessanter kunnen maken voor de Mol!

Nu denk ik niet dat dit is gebeurd aangezien Sven zijn eigen opdracht niet goed ging, maar dit klinkt eigenlijk wel nog als een mooie molactie als ik er zo over nadenk, toch? De kijkers en kandidaten zouden dan enkel weten welke onderdelen niet goed werden gekeurd en dus niet dat iets verkeerd werd 'aangeleerd' door de regisseur.
Gebruikersavatar

Delirivm19 apr 2021, 00:29

 101  Sven
Wanneer GDC meedeelt dat er 4 opdrachten geslaagd zijn in de clip, kwam Jasmien haar ''echt'' reactie niet heel blij over. Het klonk meer teleurgesteld. Maar ik zit sinds afgelopen week meer op Jasmien te focussen, dusja. 🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

evy.mlrts19 apr 2021, 00:44

 3  Sven
Wat mij ook opgevallen is in het begin van de videoclip, is dat er een witte veer aan de glasplaat lijkt te hangen.

Dit deed mij denken aan het boek “De witte veer” van John Boyne waarin landverraders in de oorlog witte veren genoemd worden. Aangezien Lennart zich met een vogel vergeleek qua dier, zou dit misschien een subtiele hint kunnen zijn.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Loebas19 apr 2021, 07:08

 50
Als mol heb je hier vrij weinig impact op het geld dat kan worden gewonnen. De proeven werden per duo of alleen gespeeld, dus als die personen het goed doen is er automatisch geld binnen. Het enige wat je hier kan doen, is ervoor zorgen dat je eigen proef mislukt, zodat er zeker 1 van de 6 proeven mislukt is en er geen verdubbeling is van het te winnen geld. Dit is enkel het geval bij Sven, en - als we effectief Annelotte mogen geloven - Lennart, vermits hij meteen zijn handen op de grond heeft geplaatst bij de tuimeling, en zo de proef doet mislukken. Al kan het uiteraard een reflex zijn om je handen op de grond te plaatsen, indien je daar zo ondersteboven hangt. Wat meer duidelijkheid kan brengen, maar niet getoond wordt, is de vraag of Lennart er expliciet voor heeft gezorgd dat hij de tuimeling doet, of dit hem door de anderen werd opgedragen. Dat we over deze discussie door de makers niet veel te zien krijgen, doet me toch meer neigen naar optie 1 (Lennart die ervoor geprobeerd heeft om de tuimeling te doen), wat dan zou betekenen dat hij wel degelijk de proef kan gesaboteerd hebben door met zijn handen eerst te landen i.p.v. met zijn voeten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2021, 09:02

 8153
SiMol schreef: 18 apr 2021, 23:57 @chicawah.janssen
Inderdaad, hoewel Philip al veel verdachte momenten heeft gehad, doen deze momenten mij hem bijna uitsluiten als mol. Teveel individuele opbrengsten, terwijl al al het werk al gedaan lijkt te zijn om een excuus te hebben om niet te slagen, onmols.

Bij Sven heb ik ook al meerdere vergelijkbare momenten gezien.

Vandaar dat beide laag op mijn radar staan.
Volledig mee eens. Die twee doen veel te hard hun best. Ze zijn zelfs aan die rots gaan bengelen tot ze "geëvacueerd" werden. De mol had het na een half uur voor bekeken gehouden.
Gebruikersavatar

Mola Lisa19 apr 2021, 10:28

 328  Uma
Loebas schreef: 19 apr 2021, 07:08 Als mol heb je hier vrij weinig impact op het geld dat kan worden gewonnen. De proeven werden per duo of alleen gespeeld, dus als die personen het goed doen is er automatisch geld binnen. Het enige wat je hier kan doen, is ervoor zorgen dat je eigen proef mislukt, zodat er zeker 1 van de 6 proeven mislukt is en er geen verdubbeling is van het te winnen geld. Dit is enkel het geval bij Sven, en - als we effectief Annelotte mogen geloven - Lennart, vermits hij meteen zijn handen op de grond heeft geplaatst bij de tuimeling, en zo de proef doet mislukken. Al kan het uiteraard een reflex zijn om je handen op de grond te plaatsen, indien je daar zo ondersteboven hangt. Wat meer duidelijkheid kan brengen, maar niet getoond wordt, is de vraag of Lennart er expliciet voor heeft gezorgd dat hij de tuimeling doet, of dit hem door de anderen werd opgedragen. Dat we over deze discussie door de makers niet veel te zien krijgen, doet me toch meer neigen naar optie 1 (Lennart die ervoor geprobeerd heeft om de tuimeling te doen), wat dan zou betekenen dat hij wel degelijk de proef kan gesaboteerd hebben door met zijn handen eerst te landen i.p.v. met zijn voeten.
Oorspronkelijk waren het Lennart en Samina die de act inoefenden. Maar op voorstel van Annelotte neemt zij over van Samina "wij zijn van dezelfde grootte" (of zoiets).
Gebruikersavatar

Yvo19 apr 2021, 11:02

 1111  Uma
@Mola Lisa Eerder hetzelfde gewicht. Lennart kon Samina niet houden als ik me goed herinner (maar ik moet de aflevering nog herbekijken).
Hoewel ik denk dat het ook handig was dat ze ongeveer van dezelfde grootte waren.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2021, 11:06

 8153
Hebben ze het niet ook eens geprobeerd met Jasmien? Dat leverde nogal schunnige beelden op...
Gebruikersavatar

Bakkieryer19 apr 2021, 11:09

 183  Sven
Achter heel deze proef moeten we volgens mij niet veel zoeken. Ik denk dat het een beetje een" beloning" is voor de geleverde prestaties tot nu toe, samen met het bubbelbezoek dat er 's avonds nog op volgde...

En let op : de rechten op een videoclip en de bijhorende lyrics ( van Belgisch fabricaat ) die enkele miljoenen keren bekeken worden kunnen een aardig duitje in het van Duitse deglichkeit bol staande zakje brengen... Er zal dus wel een stevig contractje opgesteld zijn tussen NV De Mol en de Jolig Jodelende Japanner...

Het zal hen allemaal Würst wezen, want een vrolijk nootje bij een klein of groot biertje, een billenkletser van formaat, nu eens een keertje echt gezaag van Jasmien, Huppeltrutje Annelotte die vrolijk en met een extreem hoog Heidi aus die Bergen gehalte ronddirndlt tussen de valse toeters en de jodelahitiii's van Herr Yamazaki Shezowannabemolitsu door, het zijn allemaal ingrediënten die de spanning eens mogen breken... En voor de Mol komt het er die dag waarschijnlijk enkel op aan om de Verdubbelaar te elimineren. Wat echt niet zo moeilijk zal zijn, want als je alle proeven van dichtbij bekijkt dan weet je al dat de kans op succes uiterst miniem is...
Gebruikersavatar

martin.janssen19 apr 2021, 14:53

 178
Yvo schreef: 19 apr 2021, 11:02 @Mola Lisa Eerder hetzelfde gewicht. Lennart kon Samina niet houden als ik me goed herinner (maar ik moet de aflevering nog herbekijken).
Hoewel ik denk dat het ook handig was dat ze ongeveer van dezelfde grootte waren.
Annelotte stelde voor dat zij en Lennart die tuimelbeweging zouden maken omdat ze dezelfde grootte en gewicht hebben.
Dat de afsprong mislukte lag volgens mij aan Lennart, zoals je kan zien aan deze foto. Links is bij de oefening die wel lukte. Rechts is tijdens de clip die mislukte. Kijk naar de positie van Lennart. Die is volledig verkeerd. Links start je de draai al met een hoek van pakweg 30 graden. Rechts begin je met een negatieve hoek van 30 graden en komen armen bijna vanzelf aan de grond na 30 graden draai. Benen moeten horizontaal zijn in plaats van verticaal voor beter massamiddelpunt.
Afbeelding
Gebruikersavatar

JBB19 apr 2021, 15:44

 439  Uma
Ik irriteerde me initieel een beetje aan Philip, maar ik moet mijn mening herzien: die man is hilarisch.

Dat gezicht van die Duitser richting Philip wanneer hij niks fatsoenlijk uit die hoorn krijgt:
Afbeelding

😂😂😂
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9