Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

JKpowned19 apr 2021, 16:23

 259
Sven had natuurlijk de songtekst om voorhand gekregen en wist dus ook dat er ‘kleine bier’ in de tekst stond. Anderzijds als je het bier zag dan zou ik ook een klein bier bestellen. Denk dat Samina na alles met Sven dan ook maar all in is gegaan op hem.
Gebruikersavatar

martin.janssen19 apr 2021, 16:41

 178
Het eerste wat je leert als je in Duitsland bier bestelt is dat je moet vragen om "ein kleines Bier". In Nederland zeggen we ook niet voor niets "biertje" tegen een glas bier. Dus die woorden van Sven betekenen voor mij alleen dat hij al eerder in Duitsland was / er al langer is dan één dag.
Gebruikersavatar

JKpowned19 apr 2021, 16:47

 259
Aan zijn uitleg aan Samina leek hij toch te zeggen dat hij reeds op Oktoberfest is geweest dus inderdaad. Het is ook overal zo hard uitgesmeerd dat het doet vermoeden dat het een hint is om iedereen op het foute been te zetten.

Wat me verbaasde is dat de jodelende wereldster 74 jaar is. Je zou het hem niet geven.
Laatst gewijzigd door JKpowned op 19 apr 2021, 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen19 apr 2021, 16:53

 3423  Yens
Klopt, in Duitsland is een standaard bier meestal een halve liter, dus als je een kleiner glas wil, moet je dat er expliciet bijzeggen.
Gebruikersavatar

Bakkieryer19 apr 2021, 16:55

 183  Sven
martin.janssen schreef: 19 apr 2021, 16:41 Het eerste wat je leert als je in Duitsland bier bestelt is dat je moet vragen om "ein kleines Bier". In Nederland zeggen we ook niet voor niets "biertje" tegen een glas bier. Dus die woorden van Sven betekenen voor mij alleen dat hij al eerder in Duitsland was / er al langer is dan één dag.
Sven zag wel die gigantische literse bierkuipen terwijl hij geconcentreerd bezig was met zijn belangrijke job als regisseur. Dan is het toch compleet normaal dat hij een vers, fris klein pintje vraagt "om te proeven" en niet zo'n reuzenstoop neemt die misschien al -ik weet niet hoe lang- klaar staat voor het spel en al lauwwarm geworden is...
Gebruikersavatar

Karageorgos_19 apr 2021, 23:05

 35  Uma
martin.janssen schreef: 19 apr 2021, 14:53 Annelotte stelde voor dat zij en Lennart die tuimelbeweging zouden maken omdat ze dezelfde grootte en gewicht hebben.
Dat de afsprong mislukte lag volgens mij aan Lennart, zoals je kan zien aan deze foto. Links is bij de oefening die wel lukte. Rechts is tijdens de clip die mislukte. Kijk naar de positie van Lennart. Die is volledig verkeerd. Links start je de draai al met een hoek van pakweg 30 graden. Rechts begin je met een negatieve hoek van 30 graden en komen armen bijna vanzelf aan de grond na 30 graden draai. Benen moeten horizontaal zijn in plaats van verticaal voor beter massamiddelpunt.
Afbeelding
Hmmm, met verkeerde pose ben ik het niet zozeer eens. De rechtse foto is eigenlijk de positie voor de linkse foto. Annelotte moet vervolgens haar armen boven Lennart zijn benen krijgen om hem in die positie zoals je links hebt getoond te krijgen zodat hij inderdaad kan draaien. Niet zozeer een foute of verkeerde positie. Hij gaf gewoon te snel op of... Annelotte had hem niet goed vast, je kan het niet zo heel goed zien. Sluit zeker niet uit dat Annelotte hem 'losliet' of misschien (al dan niet per ongeluk) niet goed vasthad waardoor Lennart zijn handen wel moést zetten, anders totterde hij op zijn gezicht.

Tijdens de oefening:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens de effectieve opdracht (ging ook veel sneller dan het oefenen natuurlijk):
Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je dat Annelotte haar linkerarm over Lennart's linkerbeen heeft gezwaaid, dus dat is al gelukt maar dan loopt het fout...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verliest Annelotte nu haar evenwicht of geeft Lennart te snel op, het gaat zo snel dat je het moeilijk kan zien wat er nu juist foutloopt.

Samenwerkingen tijdens deze opdracht:

1) Philip en Lennart (de dansers van de Schuplattler) OPENING
✅ GESLAAGD

2) Samina (biermeisje) BIER
✅ GESLAAGD

3) Annelotte en Jasmien (houtzaagsters) HOLZ
✅ GESLAAGD

4) Sven (Hoornblazer) JODELSCÈNE
❌ NIET GESLAAGD

5) Samina, Jasmien (Worstendraaisters) WURST
Oorspronkelijk tijdens het oefenen met Annelotte maar tijdens filmen niet erbij,
waarschijnlijk omdat ze die laatste oefening met Lennart ging doen en dus al klaar moest staan.
✅ GESLAAGD

6) De hele groep (acrobatische tuimelbeweging) EINDSLOT
❌ NIET GESLAAGD
Gebruikersavatar

martin.janssen20 apr 2021, 00:34

 178
Ik weet niet goed hoe ik dit duidelijker moet uitleggen.
Op het moment dat Annelotte naar voren is gebogen zijn Lennarts armen aan de grond, tussen de benen van Annelotte in. Als Annelotte nu Lennart op gaat tillen, dan komt hij verticaal te hangen en met het volle gewicht naar beneden. De eigenlijke draai moet nu nog beginnen. Na een klein stukje draaien komt Lennart in een positie met zijn armen schuin naar voren en een klein stukje van de grond. Annelotte houdt het dan al niet meer, want Lennart dreigt nu naar voren te vallen en zal zich met zijn handen opvangen. Als Lennart in deze positie begint, maar dan dus met zijn handen op de grond, dan is elke krachtsinspanning van Annelotte gericht op de turnover. Lennarts armen gaan meteen de lucht in.
Gebruikersavatar

hans.vanderzijl21 apr 2021, 09:44

 22
Er was 3000 euro met deze opdracht te verdienen en als alles gelukt was, zou dit verdubbelen. 2 opdrachten zijn niet gelukt, Sven en Lennart, dus ieder is verantwoordelijk voor 500 euro minder, plus dan ook nog eens die 3000 euro extra die er dan niet is bijgekomen, dus zij zijn ieder verantwoordelijk voor 2000 euro minder in de pot. Dus als zij de mol zijn, heeft hij goed zijn best gedaan. Als iemand anders de mol is, heeft hij/zij niet goed gemold.
Gebruikersavatar

Jansen21 apr 2021, 10:46

 3423  Yens
@hans.vanderzijl
Helemaal akkoord met je analyse 😃. Ik vond in dat opzicht na afloop van de opdracht, toen Gilles hen kwam updaten over het resultaat, dat Lennart het goed speelde. Eerst heel enthousiast tegen Philip zijn omdat hun "dansje" zo goed is afgelopen en daarna in alle toonaarden zwijgen als de tweede proef - die hij deed mislukken - werd afgekeurd.
Gebruikersavatar

magali.dereu21 apr 2021, 15:26

 184  Sven
Sven kon kei in het begin kei goed in de hoorn blazen, en toen het voor 'echt' was ineens niet meer? Hij heeft in elk geval duidelijk een goede longinhoud. Weet je voor welke opdracht de mol afgelopen zondag ook een goede longinhoud kon gebruiken? 😉
Gebruikersavatar

foxhunter21 apr 2021, 17:09

 100  Sven
En wat zei de instructeur tegen Lennart bij het oefenen van het hoornblazen: "Vergeet niet adem te halen".
Gebruikersavatar

BeaVer21 apr 2021, 18:36

 1293  Uma
magali.dereu schreef: 21 apr 2021, 15:26 Sven kon kei in het begin kei goed in de hoorn blazen, en toen het voor 'echt' was ineens niet meer? Hij heeft in elk geval duidelijk een goede longinhoud. Weet je voor welke opdracht de mol afgelopen zondag ook een goede longinhoud kon gebruiken? 😉
ja, maar je kunt je als mol ook onverdacht houden door de proef tegen jezelf te doen en het niet te halen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9