Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

tim.pintelon23 apr 2021, 09:40

 16  Yens
Misschien is dit iets:

Je ziet ook duidelijk dat Lennart tijdens de apneu soms lucht uitblaast via de neus. Dit lijkt spontaan te gebeuren maar dit kan je heel makkelijk faken. Om de zoveel tijd een klein beetje lucht wegblazen en het lijkt alsof zijn 50+ seconden zijn beste prestatie was.

Tijdens een apneu kan je ook makkelijk je lucht inslikken (soms per ongeluk) maar als je dit weet is het iets dat zeer moeilijk (bijna onmogelijk) te zien is door de andere kandidaten. Heeft iemand dit misschien al gespot bij Lennart of Jasmien?🤯
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk23 apr 2021, 15:41

 70  Uma
elbeon schreef: 18 apr 2021, 23:33 Wat me vandaag vooral opviel, is dat de Mol 2min 39 zijn/haar adem heeft kunnen inhouden. Da's best een opmerkelijke prestatie. Die zal ook wel geoefend mogen hebben, maar dan nog? Ik zou dus denken dat de Mol een actieve sporter is en/of gewoon een hele grote longinhoud heeft.

Weten we van de (overgebleven) kandidaten of ze een bepaalde sport beoefenen? Lennart voetbalt zeker? Iemand info over de rest?
Sven die goed kan blazen. Er wordt uitgelegd dat er veel lucht voor nodig is. Tevens is hij niet blij dat de Mol verslagen is. Ook geen blijdschap als hij de Mol (zichzelf?) al struikelend verslaat, want de Mol heeft maar 1x een halfuur voorsprong nodig misschien. En Samina schrapt hem tijdens de test, 'Sven is echt zo'. Terwijl ze hem tijdens de opdracht nog verdacht.
Gebruikersavatar

filiep.portugees24 apr 2021, 12:00

 407  Uma
Ik heb vooral vragen bij het einde, wanneer duidelijk wordt dat er geen geld verdiend is omdat de mol de puzzel al eerder heeft afgemaakt.
Ik vind dat Jasmien hier zich heel vreemd gedraagt.
Gilles's commentaarstem zegt dat iedereen zich hard inspant om zo snel mogelijk de puzzel op te lossen ("Iedereen heeft gelopen en de kandidaten puzzelen alsof hun leven ervan afhangt").
Jasmien zien we echter wat naar de doos staren, ze houdt die doos ook vast en legt ze op tafel, op die manier ligt die in de weg van Annelotte.
Lennart deed ook raar, hij hield de binnenkant van de puzzeldoos vast met daarin zeker wel 20 stukjes.
Daarna gaat hij lopen op de sups, en de doos komt niet meer in beeld.
Als hij de mol is, en hij heeft die doos verborgen, kost dat 100€ / puzzelstukje...

Maar dan komt Gilles vertellen dat de mol de puzzel al af heeft.
Hier reageert Jasmien vreemd.
Ze gluurt vanonder haar kap naar Gilles, kijkt hem bijna verliefd aan.
Ze doet precies een vreugdesdansje.
Ik vermoed dat Gilles haar door zijn formulering gebrieft heeft (denk aan zoNET vs zoPAS van vorig jaar).

Gilles zegt : "De inzet van de opdracht is met andere woorden 4.000 euro."
Die "met andere woorden" zou wel eens kunnen een afgesproken teken zijn voor de mol dat de proef mislukt is, en het mollen gelukt.
De zin had anders kunnen zijn : "De inzet van de opdracht is dus 4.000 euro."
We zien dan ook dat Jasmien haar emoties nauwelijks de baas kan.
Vanonder haar kap zien we haar glimlachen naar Gilles.
Pas daarna zegt Gilles "Maar ik heb hier ook een beeld van de puzzel van de mol."
Zelfs nadat ze gezien heeft dat de mol eerst was, blijft ze nog wat doorlachen.

Ik kan mij indenken dat als Jasmien de mol is, zij best trots is op haar prestatie daar.
Zoveel geld doen verloren gaan, haar adem 2.36 inhouden, waarvan iedereen denkt dat slechts een man dat kan.
Als zij de mol is, heeft ze dat heel goed gespeeld.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT24 apr 2021, 13:39

 767  Yens
@filiep.portugees Ik vind Jasmien haar reactie hier ook opvallend en heb haar ook als hoofdverdachte, dus op dat punt ben ik het met je eens. Maar waarom zou Gilles DC de mol een minuut voor hij bekendmaakt dat de mol al eerder klaar was daar al van op de hoogte moeten brengen? Dat is toch alleen maar om problemen en een minder spontane reactie vragen?
Gebruikersavatar

filiep.portugees24 apr 2021, 13:57

 407  Uma
Ja, dat dacht ik ook, maar misschien was er iets dat ik dacht dat de mol zich emotioneel moest voorbereiden op het lukken van het gemol.
Ik kan mij indenken dat als de mol een vrouw is, die echt wel trots is op haar prestatie, ook op dit forum ziet men die rol voor een man weggelegd.
Ik vraag mij ook af waarom ze zo happy is, als ze niet de mol is.
Ze staat bijna te dansen van vreugde, en haar reactie achteraf komt niet geloofwaardig over.
Ik weet nu niet meer bij welke proef, maar het is op zijn minst de tweede keer dat ik ze zie glunderen bij een mislukte proef.
Gebruikersavatar

Areyoukidding26 apr 2021, 20:09

 7
Open vraag ivm het adem inhouden. Waren de kandidaten verplicht deze techniek te gebruiken?

Heb de beelden herbekeken en dat wordt nergens echt gespecifieerd, al liggen er 3 objecten (glazen stolp, houten blok en emmer) klaar. De voice over zegt:

De mol heeft voor de reis zo lang mogelijk de adem ingehouden. Als Lennart, Jasmien of Annelotte de tijd van de mol kan kloppen, verhoogt hun inzet naar 2000 euro. Maar als ze daar niet in slagen, wordt de opname van de mol een half uur verder gespoeld.

Zouden er andere, meer creatieve manieren zijn om deze opdracht aan te pakken? En dan denk ik misschien ook aan de reeks vele ‘ondersteboven’ ‘omgekeerde’ scenes die al door andere mensen hier aangehaald werden.
Ik heb geen idee, maar jullie misschien wel?

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2021, 20:11

 8153
Ik denk wel dat het moest zoals wij het gezien hebben. De kandidaten krijgen altijd veel meer uitleg dan wij te horen krijgen.
Gebruikersavatar

Christoph.P28 apr 2021, 11:01

 16  Uma
Areyoukidding schreef: 26 apr 2021, 20:09 Open vraag ivm het adem inhouden. Waren de kandidaten verplicht deze techniek te gebruiken?

Heb de beelden herbekeken en dat wordt nergens echt gespecifieerd, al liggen er 3 objecten (glazen stolp, houten blok en emmer) klaar. De voice over zegt:

De mol heeft voor de reis zo lang mogelijk de adem ingehouden. Als Lennart, Jasmien of Annelotte de tijd van de mol kan kloppen, verhoogt hun inzet naar 2000 euro. Maar als ze daar niet in slagen, wordt de opname van de mol een half uur verder gespoeld.

Zouden er andere, meer creatieve manieren zijn om deze opdracht aan te pakken? En dan denk ik misschien ook aan de reeks vele ‘ondersteboven’ ‘omgekeerde’ scenes die al door andere mensen hier aangehaald werden.
Ik heb geen idee, maar jullie misschien wel?

Afbeelding
Ik denk dat die blok hout er gewoon bij staat voor als bijvoorbeeld Philip in deze proef terecht was gekomen, en bijvoorbeeld Jasmien water met de emmer in de ton moest kappen, zij dit als verhoogje had kunnen gebruiken.. 😃
Gebruikersavatar

fluffy8228 apr 2021, 14:34

 35  Yens
Een bedenking die ik me maak... Iemand zou de aflevering eens opnieuw moeten bekijken om duidelijkheid te scheppen. Ik heb jammer genoeg geen terugkijk-tv...

Was de opdracht letterlijk "adem inhouden", of was het "met het hoofd onder water blijven"? Want in het tweede geval, volstaat het om een emmer water op je hoofd te zetten en gewoon te blijven ademen... Misschien is er bij de mol na 2 minuten en x seconden gewoon een evenwichtsprobleempje gebeurd waardoor het reservoir van zijn/haar hoofd viel, of werd besloten dat 2 minuten lang genoeg is om iedereen te verslaan, maar kort genoeg om toch nog geloofwaardig te zijn?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 apr 2021, 14:47

 8153
Je kan de aflevering opnieuw bekijken op de site van GoPlay.
Volgens mij was de opdracht echt "adem inhouden".
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14