Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

julie.vantilt28 apr 2021, 16:33

 131
Hypothese: Niemand kan zonder trainen zo lang zijn adem inhouden.
Gevolg: de mol werd getraind.

Wat betekent dit?
1. hij/zij kan zelf trainen (en daar heb je slechts twee weken voor nodig) (cfr video's zoals deze: https://www.een.be/factcheckers/vier-mi ... en-oefenen
2. hij/zij is al getraind (waar ik niet van uitga, 2,5 min. is echt gigantisch lang en moet je altijd wat voor oefenen)
3. hij/zij werd met behulp van een expert getraind.

Ervan uitgaande dat het dus optie 1 of 3 moet zijn, kan je enkel die laatste proberen te controleren.
Ik ging op zoek bij het duikerssysteem van Nelos, één van de grootste duikersverenigingen in België waar ik zelf ook bij aangesloten ben. Niets, nada, noppes.

Poging twee: facebook stalken.
Annelotte heeft (tijdelijk?) geen Facebook account. Sven volgt vooral food- en fietsgerelateerde pagina's. Lennart is ook ondergedoken. Maar Philip, daar vond ik toch iets interessants.
Afbeelding
Proswimlab is een technologisch zwemlab waarbij allerlei soorten prestaties verbeterd worden. vb. zwemtechniek, ... maar waarom ook niet ademhaling? Mensen die Philip uitsluiten als mol omwille van deze proef: conditie heeft dus niet per se iets te maken met ademhaling.

EDIT: ik zie net dat de proswimlab al op facebook opdook, toch niet zo origineel dus 🙈
Gebruikersavatar

sophie.buyse28 apr 2021, 17:31

 16
Als je voor een programma als De Mol zwem/duik training zou volgen, zou je dat dan echt open en bloot op je Facebook zetten? Misschien wel, maar ik zou dat precies niet direct doen als mol...
Gebruikersavatar

nathalie.liekens28 apr 2021, 20:59

 61  Yens
als de mol een training gehad heeft is het sprl eigenlijk ook niet eerlijk. dan kon je nooit de mol verslaan, waardoor inderdaad gemanipuleerd wordt zodat de mol automatisch wint... geef iedereen de training en dan verloopt het spel nog min of meer eerlijk
Gebruikersavatar

Cedric28 apr 2021, 21:11

 2834  Uma
sophie.buyse schreef: 28 apr 2021, 17:31 Als je voor een programma als De Mol zwem/duik training zou volgen, zou je dat dan echt open en bloot op je Facebook zetten? Misschien wel, maar ik zou dat precies niet direct doen als mol...
Normaalgezien niet.
Philip daarentegen..
Gebruikersavatar

julie.vantilt28 apr 2021, 21:13

 131
@Cedric
😂

En @nathalie.liekens de mol heeft altijd voorkennis hé. Net zoals Gilles ging hardlopen om de metro in te halen, of Eline leerde duiken om de koffers om te wisselen.
Gebruikersavatar

annie.delen29 apr 2021, 19:46

 238  Uma
annie.delen schreef: 19 apr 2021, 13:03 Iemand gezien wat Lennart op het einde van de puzzelronde in zijn mond steekt?
Ps Ik ben een fervent puzzelaar en doe over een puzzel van 1000 stuks 12 uur ongeveer.
500 stuks zou ik denken 4 uur en de randen lagen al . Ik schat tijd van de mol 3.5 uur.
Weinig reactie op mijn vraag.
Zou het niet kunnen dat als het reverse wordt afgespeeld blijkt dat Lennart een puzzelstukje uit zijn mond neemt en verstopt in zijn badjas.
Gebruikersavatar

anja.mathijs29 apr 2021, 22:14

 391  Uma
Annelotte ging het duel met de mol niet aan in de adem inhouden proef, dat zou een contradictio in terminis zijn omdat ze zelf de mol is !😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 apr 2021, 22:36

 1690  Sven
annie.delen schreef: 29 apr 2021, 19:46 Weinig reactie op mijn vraag.
Zou het niet kunnen dat als het reverse wordt afgespeeld blijkt dat Lennart een puzzelstukje uit zijn mond neemt en verstopt in zijn badjas.
Ik ben speciaal gaan terugkijken en het lijkt inderdaad dat Lennart iets in zijn mond stopt op 53:29m, maar wat het is kan ik er niet uit opmaken.
Gebruikersavatar

Paraceta29 apr 2021, 22:40

 717  Sven
Beweegt hij daar niet gewoon zijn vingers over elkaar?
Het ziet er volgens mij gewoon verdachter uit dan het werkelijk is: de beelden worden vertraagd afgespeeld waardoor het inderdaad lijkt alsof er iets gebeurt, maar ik betwijfel het eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar

filiep.portugees07 mei 2021, 08:38

 407  Uma
annie.delen schreef: 29 apr 2021, 19:46 Weinig reactie op mijn vraag.
Zou het niet kunnen dat als het reverse wordt afgespeeld blijkt dat Lennart een puzzelstukje uit zijn mond neemt en verstopt in zijn badjas.
Ik heb dat eens vertraagd bekeken, je kunt niet echt zien of hij dat in zijn mond steekt of zo.
Maar wat wel is, voordat hij zelf ging lopen hield Lennart het ene deel van de doos vast, en daar lagen nog een stuk of 10 stukjes in.
Nadat hij het live duel tegen de mol heeft gelopen zien we dat deel van de doos niet meer.

mieke.janssens schreef: 21 apr 2021, 09:47 Gelezen in de groep op Facebook: bij de start van de evenwichtsproef zegt Gilles: Annelotte ik neem de tijd op.
Is dit een subtiele hint dat de tijd al op was en dat er geen geld meer te verdienen is? (Ik denk bijvoorbeeld aan de hint die Alina vorig seizoen kreeg bij de parachutesprong). Past uiteraard ook in mijn Annelotte-tunnel 😂.
Inderdaad, dit lijkt een subtiele manier om Annelotte in te lichten dat de tijd op is, het spel is al verloren, dus het kan voor de mol geen kwaad om wat trager te lopen, zodat een andere kandidaat de mol verslaat.
Veel zin lijkt die zin "Lotte, ik neem de tijd op." anders niet te hebben.
Gebruikersavatar

martin.janssen07 mei 2021, 11:13

 178
Ik probeer dit fragment terug te vinden in de opdracht waar dit topic over gaat maar kan het niet vinden. Over wat voor evenwichtsproef gaat dit?
Gebruikersavatar

happyfello07 mei 2021, 11:17

 326  Uma
Ik vermoed rennen naar de bel...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14