Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

masterveecee18 apr 2021, 21:46

 3547  Sven
Cadfael schreef: 18 apr 2021, 21:38 Het enige wat we weten, is dat Philip niet de snelste was 😂
Maar als je mijn opmerking in rekening brengt, kan hij ook nog de mol zijn 🙂
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 apr 2021, 21:51

 2354  Uma
Yana.l schreef: 18 apr 2021, 21:44 De vraag bij het lopen is ook: hoe wordt die tijd geregistreerd?

De tijd begint te lopen wanneer je voet de eerste padel raakt, oké.
Maar als je eraf valt, stopt de tijd dan en begint die opnieuw bij poging 2? Loopt de tijd gewoon door?

Dat wordt aan ons als kijker niet meegedeeld hé
Dat blijft gewoon doorlopen totdat je de bel affectief hebt kunnen luiden volgens mij.
Gebruikersavatar

Loebas18 apr 2021, 22:14

 50
Maar als Annelotte effectief de mol is, zou ze dan niet gewoon na haar paniekreactie toch nog geprobeerd hebben om haar adem in te houden? Zo rekt ze tijd voor de puzzel? En dat doet ze bewust niet, dus ik blijf ze toch eerder als kandidate zien.
Gebruikersavatar

anja.mathijs18 apr 2021, 22:21

 391  Uma
Nu wat mij ineens invalt: de mol heeft dit allemaal al thuis kunnen doen :
De puzzel
Adem inhouden

Ik denk dat Annelotte het juist wel goed zou kunnen, gezien uithouding bij lopen belangrijk is.
En welke hobby’s heeft ze nog? Misschien kan ze wel duiken...

Bovendien valt het op dat ze bij Lennart de bokaal veel voller doet en telkens recht op zijn hoofd mikt, hij maakt er zelfs een opmerking van. Heeft ze misschien bang dat hij als voetballer wel een bedreiging kan zijn? Het leidt hem alleszins af, missie volbracht.
Bij Jasmien is de bokaal maar net tot boven haar ogen gevuld.
Ofwel zit ik echt te diep in de Annelotte tunnel en zie ik spoken.

Watervrees vertoont zij toch helemaal niet als ze zelf in het water valt, Bij de peddels, dus misschien toch geacteerd, ze vertrouwen haar blijkbaar goed in de groep, ze kan zich dit misschien wel veroorloven en angstige kandidaat spelen.
Gebruikersavatar

sanandreus18 apr 2021, 22:27

 25
Cadfael schreef: 18 apr 2021, 21:26 Bij het lopen hebben de kandidaten gewonnen van de mol. Kunnen we niet zien wie eventueel de snelste zou zijn geweest en die uitsluiten? Het lijkt erop dat Lennart echt snel liep, maar dit kan uiteraard bedriegen dat het zo leek, maar dat er nog iemand sneller was.
Annelotte was toch ook snel niet, de eerste dacht ik
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 apr 2021, 22:32

 2354  Uma
Je kan uit die fragmenten niets halen. Soms hebben we een kandidaat zien vallen, maar soms hebben we een kandidaat ook niet zien vallen terwijl die misschien wel (meerdere keren?) is gevallen. Dat werd dan uiteraard niet in beeld gebracht. Het is maar goed dat we er niets uit kunnen halen, want dat zou het anders ook wel verpesten 😉

Dit worden leuke beelden in aflevering 9!
Gebruikersavatar

kim.verhaeghe18 apr 2021, 22:37

 4  Anke
Misschien heb ik het verkeerd op... Maar wordt de puzzel van de mol niet voornamelijk met links gepuzzeld. Is er iemand van de kandidaten linkshandig?
Gebruikersavatar

Cedric18 apr 2021, 22:40

 2834  Uma
magali.dereu schreef: 18 apr 2021, 20:52 Ik verdenk hem totaal niet, maar gek dat Philip hier suggereert om verder te peddelen terwijl Annelotte en Jasmien net in het water gevallen zijn. 🤨Vind Jasmien wel doorheen deze aflevering verdacht.
Join me on the Jasmienverdenkings-side, Magali! 😉

Philip is echt ongelooflijk. Madness or brilliance. Ofwel speelt hij het subliem tot geniaal, ofwel speelt hij het gatachterlijk. Hoe hij zich op het einde ook weer al dan niet bewust verspreekt over het feit dat hij Samina had overtuigd om voor pasvragen te gaan bij de domino's.. Bespeelt hij de groep fantastisch of was het een slip of the tongue? Ik weet het hoe langer hoe minder..
masterveecee schreef: 18 apr 2021, 20:58 Wel zot, +2 min adem inhouden
Dit is veruit het meest opvallende van gans de opdracht. Twee minuten en 39 seconden zeg..
Ik ben nu zelf een beetje sportief en ga graag lopen (wel nog nooit meer dan 10 kilometer aan een stuk gelopen), maar langer dan 20-30 seconden kan ik mijn adem toch niet inhouden. Iemand die écht sportief is kan dat uiteraard langer. Maar wie zou dat dan zijn?
Sven die wandelen zinloos vindt en dus belange niet sportief lijkt?
Philip die niet de meest sportieve lichaamsbouw heeft?
Voetballer Lennart die het moet hebben van spurtjes en niet van uithouding?
Annelotte die al eens gaat gaan lopen (blijkbaar, ik lees het hier, weet niet wat de bron daarvoor is)?
Of Jasmien die supercompetitief is maar waar we verder amper over weten of die sportief is?

Ik had wel de indruk dat Jasmien er super relaxed uitzag onder water... En toch stopte ze al na 26 seconden. Lennart na 52 seconden.

Wat me echter het meeste opviel hier is hoe Jasmien de koker vasthoudt voor Lennart terwijl Annelotte water gaat halen om bij te vullen. Er zit al water in die koker, maar nog niet genoeg. Als Jasmien die koker wat achterover had geduwd, dan zou Lennart niet zo hard naar adem moeten happen. Maar dat doet ze wel, waardoor hij dus al naar adem hapt nog voor hij onder water zit.
Een mollenstreek?
Gebruikersavatar

Jansen18 apr 2021, 22:40

 3423  Yens
Ik vind net dat Annelotte hier totaal niet verdacht is. Als ze de mol zou zijn dan gaat ze toch niet eerst een tijd van bijna 3 minuten neerzetten en nu ineens gewoon weigeren om de proef te doen? Bovendien kreeg ik echt de indruk dat ze niet speelde... die angst was echt volgens mij. Als dit gespeeld was, dan heeft ze echt haar roeping gemist en had ze actrice moeten worden. Als mol zou ik net doen wat Lennart en Jasmien doen, gewoon een matige tijd neerzetten.
Gebruikersavatar

JBB18 apr 2021, 22:50

 439  Uma
Ter info: om 2min40s je adem in te houden, heb je een techniek nodig, dat kan je volgens mij niet zo maar als je dat nooit doet.

Ik kan dat trouwens ook, als ik me 5-10 minuten mag voorbereiden.
Gebruik makende van de Wim Hof techniek: 30 keer rustig maar heel diep in- en uitademen vanuit de buik, en dan de laatste keer 'normaal' uitademen (dus niet proberen je adem 'in te houden', je moet je longen leeg laten lopen zonder forceren). Als ik die cyclus 2 keer doe, dan haal ik de 3e keer ook 2min30s en soms zelfs 3 minuten. (zie https://www.youtube.com/watch?v=0BNejY1e9ik)

Daarvoor heb je nog altijd een goede conditie nodig. Zelfs met bovenstaande techniek haal je anders nooit 2min40s.

De vraag is voor mij dus: wie van de kandidaten zou op de hoogte zijn van zo'n techniek, en heeft ook een degelijke conditie?
Philip: met zijn intermittent fasting zie ik die nog wel Wim Hof proberen ook, maar heeft denk ik geen goede conditie.
Sven: ik weet het niet goed, zou die iets van sport doen?
Jasmien: idem

Lennart en Annelotte zie ik zeker in staat om dat te doen.

Voor de rest vind ik dat we uit deze opdracht weinig info kunnen halen over de mol. Die moet er namelijk vooral voor zorgen dat die puzzel niet afgeraakt, en dat is nu net hetgene dat wij eigenlijk niet te zien krijgen (op Jasmien na, die anderen beschuldigt van sabotage, maar dat kunnen we niet zo maar geloven).
Laatst gewijzigd door JBB op 18 apr 2021, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

?(?(!&)(18 apr 2021, 22:54

 4  Yens
Wat mij persoonlijk vooral opviel is dat de mol het meeste van de tijd met beide handen aan het puzzelen was. Toevallig heb ik net zelf nog een puzzel gemaakt en ik doe dit maar met één hand. Op de sub zelf is het erg moeilijk met twee handen omdat je je evenwicht kan verliezen. Maar wanneer ze op het vaste land verder mochten puzzelen viel me op dat enkel Jasmien met beide handen puzzelt.
Gebruikersavatar

MarcH18 apr 2021, 22:54

 72  Emanuelle
kim.verhaeghe schreef: 18 apr 2021, 22:37 Misschien heb ik het verkeerd op... Maar wordt de puzzel van de mol niet voornamelijk met links gepuzzeld. Is er iemand van de kandidaten linkshandig?
Het puzzelgedrag van de mol kan inderdaad best een aanwijzing bevatten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14