Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

filiep.portugees20 apr 2021, 19:06

 407  Uma
Paniek kun je natuurlijk ook spelen, ze draait zichzelf voor een groot deel van de tijd om, zodat je haar reactie niet goed ziet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2021, 19:14

 8153
En of je paniek kan spelen! Twee jaar geleden zagen we een kleine mol in kleine tunnels heel hard en heel geloofwaardig paniek faken. 😁
Gebruikersavatar

filiep.portugees20 apr 2021, 19:40

 407  Uma
Toen ben ik daar niet ingelopen.
Je op een cruciaal moment omdraaien, zodat anderen je gezicht niet goed kunnen zien vind ik altijd verdacht.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2021, 19:41

 8153
Ik ben daar wel ingetrapt. 🙈

filiep.portugees schreef: 20 apr 2021, 19:40 Je op een cruciaal moment omdraaien, zodat anderen je gezicht niet goed kunnen zien vind ik altijd verdacht.
Daar heb je wel een punt.
Gebruikersavatar

nathalie.liekens20 apr 2021, 22:02

 61  Yens
Ik heb zelf eens getimed bij mij... Ik ben een normaal persoon die liever lui dan actief is... Met om het zo te zeggen normaal conditie heeft... Mits paar keer proberen geraak ik gemakkelijk enkele keren aan 50 seconden adem inhouden.... Weliswaar onder rustige situatie... De vraag is dan in wat voor situatie heeft de mol de ademtest gedaan... Want het is makkelijk even deze opdracht doen... (Niet dat die tijd niet ongeloofelijk is). Om dat in de situatie van de kandidaten te komen. Die al een tijdje aan het roeien of peddelen zijn. Dan met goede portie stress aankomen en de opdracht moeten uitvoeren. Dat zou zelfs de mol geen 2e keer lukken... Uiteraard vind ikzelf jasmien maar Weinig scoren van tijd. Maar alles bijeengenomen van de hele proef snap ik dit. De mol had misschien ook meerdere keren kunnen proberen. Dit weten wij niet. Terwijl de kandidaten slechts 1 poging konden ondernemen
Gebruikersavatar

filiep.portugees20 apr 2021, 22:06

 407  Uma
Hoe heb je dat getest?
Heb jij dan zo'n stolp?
Als het gewoon adem inhouden is, denk ik dat dat toch wel anders aanvoelt, minder bedreigend.
Daarom vond ik de kalmte, de ongelofelijke zen houding van Jasmien zo opvallend.
Gebruikersavatar

nathalie.liekens20 apr 2021, 22:09

 61  Yens
Daarmee... In welke situatie heeft de mol de test dan afgelegd. Want deze kunnen onmogelijk dezelfde als het spel zijn
Gebruikersavatar

SiMol20 apr 2021, 23:53

 264
filiep.portugees schreef: 20 apr 2021, 22:06 Hoe heb je dat getest?
Heb jij dan zo'n stolp?
Als het gewoon adem inhouden is, denk ik dat dat toch wel anders aanvoelt, minder bedreigend.
Daarom vond ik de kalmte, de ongelofelijke zen houding van Jasmien zo opvallend.
Ik denk dat je in zo een situatie twee kanten op kan, ergens in het midden kan ook natuurlijk, maar laat het me hieronder toelichten.

Om te beginnen weet je dat deze beangstigende situatie in een gecontroleerde omgeving gebeurt en ondanks dat het beangstigend is, is het wel veilig.

Dan zijn er volgens mij dus twee uitersten.
Het eerste, je slaat in paniek en je geeft jezelf over aan jouw angsten. Dit lijkt bij Annelotte gebeurd te zijn.
Het tweede uiterste is dan dat je beseft dat dit in een veilige, gecontroleerde omgeving gebeurt en dat je naar een soort van zen modus gaat, wel met jouw zintuigen/prikkels op scherp (adrenaline, verhoogde hartslag, ...). Valt wat te vergelijken met formule 1 rijders misschien.
Of misschien nog een beter voorbeeld, een rollercoaster in een pretpark. Ikzelf ga eerder ook in een soort van zen mode net voordat de rollercoaster naar beneden duikt, terwijl anderen bijvoorbeeld al beginnen te gillen, maar ik kan je wel garanderen dat mijn hartslag en adrenaline-peil omhoog gaan.

Dus conclusie, dat Jasmien zo kalm lijkt te zijn, wil niet zeggen dat ze dit is of dat ze niet angstig is. Voor mij kan je er dus niet van opmaken, ook niet dat ze dit al gedaan zou hebben.
Gebruikersavatar

filiep.portugees21 apr 2021, 00:07

 407  Uma
Simol schreef:Het tweede uiterste is dan dat je beseft dat dit in een veilige, gecontroleerde omgeving gebeurt en dat je naar een soort van zen modus gaat, wel met jouw zintuigen/prikkels op scherp (adrenaline, verhoogde hartslag, ...). Valt wat te vergelijken met formule 1 rijders misschien.
Dat moet dan wel heel snel gebeuren, en lijkt mij daarom moeilijk.
Het is niet dat ze eventjes een kwartiertje mocht op adem komen en tot rust komen.
Gebruikersavatar

mieke.janssens21 apr 2021, 09:47

 1  Sven
Gelezen in de groep op Facebook: bij de start van de evenwichtsproef zegt Gilles: Annelotte ik neem de tijd op.
Is dit een subtiele hint dat de tijd al op was en dat er geen geld meer te verdienen is? (Ik denk bijvoorbeeld aan de hint die Alina vorig seizoen kreeg bij de parachutesprong). Past uiteraard ook in mijn Annelotte-tunnel 😂.
Gebruikersavatar

hans.vanderzijl21 apr 2021, 09:58

 22
Wat een moeilijke opdracht. Je kunt wel zeggen de mol moet alleen de puzzel oplossen, de andere zijn met 6 maar dat klopt niet. Er zijn mensen aan het roeien en er kunnen telkens maar 2 personen puzzelen op een zeer wiebelende object. Bij de ademproef krijgt de mol sowieso 30 min bij (wie kan nu 2:40 zijn adem inhouden in zo een situatie). Deze proef was veel te moeilijk, zelfs als ik die puzzel had gemaakt en ik puzzel nooit, had ik dit gewonnen. Dus in mijn ogen heeft de mol hier niet echt moeten saboteren, had hij sowieso gewonnen.
Gebruikersavatar

SiMol21 apr 2021, 10:12

 264
Ik blijf het raar vinden dat mensen dit een onmogelijke proef vinden.

Het bewijs dat deze proef effectief mogelijk was, is toch geleverd in de aflevering zelf?
Er is namelijk een bepaald moment dat er meerdere amkanidaten aan het puzzelen zijn en dan zie je toch duidelijk dat de kandidaten sneller puzzelen dan de mol en dat de stukjes niet te snel opraken.

Dus als ze niet zo chaotisch gespeeld hadden, had deze proef wel kunnen slagen, zelf met de 30 min ademhalingsbonus van de mol.
Beter had geweest dat ze bij de deelopdrachten wachten op de andere kandidaten, dan konden ze telkens met drie puzzelen bij het wachten (op een stabiele, stilstaande sub). Na een deelproef konden ze dan nog zien of ze met twee of met vier peddelen naar de volgende deelproef (afhankelijk van aantal resterende stukjes), dan zijn er altijd minstens 2 kandidaten die puzzelen.

Ok, de stabiliteit is wat minder bij het puzzelen, maar ook niet onoverkomelijk. Ikzelf ben al eens gaan subben met vrienden, wij dachten ook dat we allemaal wel eens in het water gingen belanden. Maar uiteindelijk is zelfs niemand in het water beland, zelfs met boten die passeerden en voor golfslag zorgden.

Als je daarbij in rekening houdt hoe goed de proeven vooraf getest worden door de redactie, ga ik ervanuit dat deze proef zeker niet onmogelijk was.

De mol heeft hier dus gewoon geprofiteerd van de chaos van de andere kandidaten, al dan niet zelf mee voor deze chaos gezorgd.

@filiep.portugees, in zo een soort zen-modus raken heeft toch niets te maken met (voorbereidings)tijd? Ik spreek nu voor mezelf, maar ik kan me goed inbeelden als ik in deze situatie kom, ik net voor het inhouden van mijn adem in een soort van (zen) focus probeer te geraken. Dit ziet er dan uiterlijk als rustig en geconcentreerd uit (zoals bij Jasmien), maar dat zegt niets over de hartslag en eventuele innerlijke paniek. Het is gewoon een manier van aanpakken, een mindset.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14