Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2021, 11:54

 8153
chicawah.janssen schreef: 19 apr 2021, 10:24 @Stupéfet Daar lijkt het wel op. Maar het zou mij niet verwonderen mochten ze het beeld gespiegeld hebben aangezien dit jaar zoveel "gespiegeld" en "omgekeerd" is (tenzij wij ons dat inbeelden). En dan is de mol dus toch linkshandig.
Nog eens goed gekeken. Op de doos staat de toren rechts, bij de mol zie je de toren links en wordt gepuzzeld met de linkerhand. Maar dat is dus allemaal rechts.
Conclusie: een rechtshandige mol? Maar de makers kunnen natuurlijk aan een linkshandige mol gevraagd hebben om af en toe een stuk met de rechterhand te doen. Ik zou daar echt niet van opkijken.
Doordat linkshandigen voortdurend geconfronteerd worden met een rechtshandige wereld, zijn zij doorgaan sterker met hun rechterhand dan rechtshandigen zijn met hun linkerhand. Mijn dochter is linkshandig, maar werkt gewoon met een rechtshandige muis. Ik ben rechtshandig en zou echt niet kunnen werken met mijn linkerhand en een linkshandige muis.
Gebruikersavatar

gwen19 apr 2021, 13:03

 14
brecht.demeulenaere schreef: 19 apr 2021, 11:31 @Skaeg Er is op het beeld van de mol ook wel wat nabewerking gedaan, alsof hetzelfde beeld er nog een paar keer naar rechts is overgeschoven. Er zijn ook nog andere plekken om te vergelijken, voorbeeld bij de toren (al kan ik hier niet 100% zeker zeggen of het stuk overeenkomt met de foto bij de kandidaten:

Afbeelding

vs

Afbeelding
Ik vind dat je het haar van de mol goed kan zien op dat beeld. Lang, pluizig, golvend, valt naar beneden, scheiding in 't midden...
Gebruikersavatar

annie.delen19 apr 2021, 13:03

 238  Uma
Iemand gezien wat Lennart op het einde van de puzzelronde in zijn mond steekt?
Ps Ik ben een fervent puzzelaar en doe over een puzzel van 1000 stuks 12 uur ongeveer.
500 stuks zou ik denken 4 uur en de randen lagen al . Ik schat tijd van de mol 3.5 uur.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT19 apr 2021, 13:04

 767  Yens
chicawah.janssen schreef: 19 apr 2021, 11:54 Conclusie: een rechtshandige mol? Maar de makers kunnen natuurlijk aan een linkshandige mol gevraagd hebben om af en toe een stuk met de rechterhand te doen. Ik zou daar echt niet van opkijken.
Doordat linkshandigen voortdurend geconfronteerd worden met een rechtshandige wereld, zijn zij doorgaan sterker met hun rechterhand dan rechtshandigen zijn met hun linkerhand. Mijn dochter is linkshandig, maar werkt gewoon met een rechtshandige muis. Ik ben rechtshandig en zou echt niet kunnen werken met mijn linkerhand en een linkshandige muis.
Inderdaad, ik ben zelf linkshandig en ben het inderdaad gewoon om voor verschillende dingen toch met mijn rechterhand te werken. De computermuis is daar inderdaad een heel goed voorbeeld van.

Weet er iemand of er eigenlijk een kandidaat is die linkshandig is?

gwen schreef: 19 apr 2021, 13:03 Ik vind dat je het haar van de mol goed kan zien op dat beeld. Lang, pluizig, golvend, valt naar beneden, scheiding in 't midden...
Ik vermoed dat dat eerder de kap is van een hoodie die jij voor haar aanziet.
Gebruikersavatar

gwen19 apr 2021, 13:39

 14
Kan natuurlijk ook. Maar zoals Klaartje ook al aanhaalde, als het niet zo is kan je het wel goed zien.
Ik vind het er te pluizig uitzien voor een kap maar we zullen wel zien over enkele afleveringen 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2021, 13:52

 8153
Een pluizige muts dan? Ik denk echt niet dat de makers het ons zomaar zullen weggeven.
Gebruikersavatar

Skaeg19 apr 2021, 14:00

 108
Heb je een screenshot?

Ik vond wel dat de puzzel-mol een fijne motoriek had.
Gebruikersavatar

brecht.demeulenaere19 apr 2021, 15:07

 16
Skaeg schreef: 19 apr 2021, 11:20 Die uitstulpingen komen niet overeen, bij het beeld van de bovenkant gezien zijn de uitstulpingen verder uit elkaar dan bij de mol-puzzel.
@Skaeg Ik heb het nog eens herbekeken in m'n middagpauze. Dit bekom ik als ik de linkerranden van de puzzels vergelijk (meest zichtbare rand): Afbeelding. Geen perfecte overeenkomst, maar wel veel beter dan als je de rechter ipv de linkerkant van de puzzel van de kandidaten neemt.

- Als het beeld van onder is genomen, dan is de opname van de mol gespiegeld achteraf.
- (mocht het beeld van boven genomen zijn, dan is de opname van de mol niet gespiegeld, maar jou screenshot laat anders vermoeden)

De screenshot van jou lijkt dat die met de linkerhand speelt (nuja, we zijn niet 100% zeker). Lennart puzzelt in elk geval al links, zijn er nog? (Philip Annelotte, Sven niet volgens de laatste puzzel scene lijkt het).

(overzichtshots puzzels: https://i.imgur.com/f58Anwh.png, https://i.imgur.com/vBH1cpB.png)
Gebruikersavatar

tim.pintelon19 apr 2021, 15:19

 16  Yens
Ik train de laatste jaren elke week in zwembaden op adem inhouden tijdens mijn duikopleidingen. Hier moet je gewoon aanleg voor hebben. Zonder training en speciale methodes kon ik 45-60 seconden mijn adem inhouden. Andere personen tijdens de opleiding haalden soms nog geen 30 seconden. Meer dan een minuut zie je zelden . In de eerste weken varieerde dit veel.

Drie dingen zijn heel belangrijk:
1) Rust
2) Training/techniek
3) Fysiek

1) Hoe rustiger je bent, hoe minder energie en zuurstof je verbruikt, hoe langer je dus onder water kan blijven. Door dat de mol dit hoogstwaarschijnlijk ergens thuis kon doen zonder de druk van de proeven zal hij makkelijker een goeie tijd halen.

2) Na enkele jaren te trainen op apneu heb ik mijn record ook al boven de 2 minuten mogen noteren. Maar dit heb ik nog niemand zien doen die geen training gehad heeft. De mol zal hier dus een tijdje intensief op getraind moeten hebben of misschien vroeger een watersport beoefend hebben. Er bestaan idd enkele technieken die het makkelijker zouden maken om de adem in te houden. Deze helpen sowieso, maar om op die manier in enkele weken 2m 40s te halen....onmogelijk of heeel straf!

3) Een goeie conditie helpt natuurlijk bij het inhouden van de adem. Maar dit is niet 100% betrouwbaar aangezien er in onze opleiding ervaren zestigers met een bierbuikje van 30kg makkelijk 2 minuten onder water blijven. Hier zal de training dan een grotere rol spelen.

Note: Een blaasinstrument spelen kan eventueel ook helpen. Ik weet niet of iemand muziek speelt van de kandidaten?

Note 2: Als je de oren niet volledig onder water hebt, kan je ook langer je adem inhouden. Misschien heeft de mol enkel zijn mond + neus in het water gestoken en daardoor zo'n goeie tijd gehaald. 🤯
Gebruikersavatar

martin.janssen19 apr 2021, 15:40

 178
Klaartje schreef: 19 apr 2021, 11:38 51) Als de makers ons niet beliegen met de beelden die ze ons tonen van de "puzzelende mol" en het effectief de echte mol is die daar aan de puzzel aan het werken is en (2) indien ze de mol geen bivakmuts of zo hebben laten aantrekken om eventueel loshangend haar te camoufleren, dan vind ik toch dat je heel goed kan zien wie daar aan het puzzelen is.

De mensen die goed zijn in frama by frame beeldanalyse moeten dat toch ook gezien hebben. Waar het te zien is? Op een bepaald moment krijgt de mol 30 minuten voorsprong (dankzij het falen van de eerste tussenopdracht met dat adem inhouden) en dan zie je dat de beelden van de puzzelende mol versneld afgespeeld worden (ze "spoelen door"). Nu, die beelden moet je eens vertragen. Ik heb dat gisterenavond nog gedaan, met de beperkte middelen die ik heb op mijn tv: zelfs aan 1/4 van de normale snelheid zie je duidelijk wie het is (indien de twee aannames waarmee ik dit bericht begon juist zijn).

Ik ga niet zeggen wie het is, omdat ik niet over de computerskills beschik om een bewijs zwart op wit hier te tonen, want met een printscreenshot van de beelden op de site van goplay ga ik er niet geraken. Het bewijs moet geleverd worden door iemand die het frame per frame kan analyseren en de beelden op zijn computer voldoende kan vertragen. Misschien heeft iemand dat al gedaan, dat heb ik dan gemist, omdat ik nog niet alles gelezen heb op dit forum.

Ik kijk uit naar de resultaten van de techneuten en of die overeenkomen met hetgeen ik heb gezien. Succes, jongens!
Ik heb die beelden frame voor frame bekeken en het lijkt er inderdaad op dat je een gezicht ziet, wat qua vorm wel lijkt op een bepaalde kandidaat.
SPOILER
Gebruikersavatar

Wielewaal19 apr 2021, 17:34

 55  Uma
Wetende dat er van de kandidaten wellicht niemand nog maar in de buurt van 2m 39s zou komen, waarom zou de mol mee gaan bij die opdracht?

Dan kan de mol beter bij de puzzel blijven om te waken dat het daar niet vooruit gaat en vervolgens mee gaan bij het waterpistool. Tegen dan is er een beter beeld over de vooruitgang van de puzzel en kan hij/zij nog besluiten om zijn best te doen of te saboteren.

Verder was het opvallend dat Sven bij het begin van de opdracht Lennart direct terecht wees aan de verkeerde kant van het bord te staan om er later zelf andersom op te staan.
Gebruikersavatar

Dendro19 apr 2021, 21:18

 15
@Wielewaal
Waarom wordt er vanuit gegaan dat niemand aan 2min 39 zou geraken? Ik vind dit niet zo vanzelfsprekend.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14