Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Wielewaal19 apr 2021, 21:51

 55  Uma
@Dendro
2m39 is toch onwaarschijnlijk lang? De kans dat er tussen 5 kandidaten iemand zit die het zo lang vol houdt zonder enige voorbereiding is uiterst minimaal. En dan nog zit je daar met zijn drieën om het te proberen dus zou je al moeten hopen dat als mol je net de plaats van de kandidaat die het had kunnen halen, hebt ingenomen.
Dus ik zie het nut niet om als mol aan die uitdaging mee te doen omdat sabotage daar 99% zeker niet nodig is.

Dan kan je beter bij de puzzel blijven om te zorgen dat het daar niet vooruit loopt. Het begin van een puzzel is toch het moeilijkste dus moet je kost wat kost verhinderen of uitstellen dat ze daar vertrokken geraken.
Gebruikersavatar

Dendro19 apr 2021, 22:40

 15
Je hebt zeker gelijk dat de mol het best bij de puzzel blijft tov het duel met het adem inhouden.
Maar als ik de het verloop van de opdracht goed heb begrepen zijn dit niet de opties waar de mol tussen moet kiezen. Ofwel doet de mol mee met het waterpistool/minigolfspelletje, ofwel doet deze mee met het adem inhouden. Hiervan is de laatste degene waar je het meeste invloed kan hebben.
Al bij al is deze keuze niet zo belangrijk, zoals we gezien hebben, de tijd vertragen en het saboteren van de puzzel was de sleutel tot een overwinning van de mol.

De tijd is niet zo onwaarschijnlijk, ik deed tijdens de pauze even de test en geraakte aan 2min30. Zelf even testen (gebruik de tips die anderen hier al mooi hebben uitgeschreven).
Gebruikersavatar

Wielewaal19 apr 2021, 23:03

 55  Uma
Zelf uit uw zetel uw adem inhouden vergelijken met een proef vol adrenaline met uw kop onder water? De kandidaten zijn op dat moment natuurlijk ook niet op de hoogte van tips om het langer vol te houden.
Hoe verder je aan een puzzel zit, hoe makkelijker het ineens gaat. Daarom saboteer je best aan het begin.

Jasmien zegt ook dat er aan haar deel van de puzzel gesaboteerd was. Dat kan dus enkel door Sven, Samina of Philip gebeurt zijn. Samina is eruit en Philip verdenk ik totaal niet.
Dus blijven alleen Sven en Jasmien zelf nog over. Ofwel spreekt Jasmien de waarheid en kan alleen Sven gesaboteerd hebben ofwel liegt Jasmien en is ze dus zelf de mol die de andere 3 verdacht wil maken.
Gebruikersavatar

Skaeg20 apr 2021, 00:38

 108
Ik heb eens zelf verder gezocht op het internet, en er is iemand die zelfs het 22 minuten kan.

Ik zit ook wel snel aan 1:30 minuut als ik mij kalm hou, wel zonder water maar dat is ook enkel maar 'stress' die je kunt kanaliseren. Ik denk dat een paar goeie tips het wel mogelijk maken.
Gebruikersavatar

Karageorgos_20 apr 2021, 00:39

 35  Uma
chicawah.janssen schreef: 18 apr 2021, 21:44 Jasmien wilde Samina verdacht maken. Ze maakt wel vaker iemand anders verdacht: bij de knuffelopdracht zei ze dat Sven het spel aan het "verkloten" was bv.
Ja inderdaad, dat was me ook al enorm opgevallen. Of bijvoorbeeld expliciet vermelden dat Philip een verkeerd bedrag zei bij de bunker opdracht,
mooi aangevuld door Gilles... 😎 (Om zijn mol een tandje toe te steken?!) Tzou wel weer straf zijn dat het wéér een blonde is dan... 😂

Dit was me echter ook wel opgevallen (0:37:10)
Onhandige Jasmien of mollende Jasmien? (Ze gooit de opdrachtenkaart omver,
poging om de puzzel te flippen of om enkele puzzelstukjes over de tafel te wippen?
OF gewoon een onhandig momentje, kweet het niet goed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Puzzelende Jasmien resultaat fase 1 (voor eerste opdracht, samen gewerkt met Samina en Philip) Jasmien beweerde wat later dat er gemold is geweest, (doelend op Samina), zij heeft ook als enige daarna er aan verder gewerkt. Van haar weten we dat ze de mol niet is dus wééral verdachtmakerij van Jasmien uit. Plus, je ziet duidelijk dat die kerktoren maar deels in elkaar steekt, niet volledig. En Samina heeft die delen mooi laten liggen.
Afbeelding
Puzzelende Samina
Afbeelding
nathalie.liekens schreef: 18 apr 2021, 21:25 Jasmien zegt op een gegeven moment ook dat de mol bezig was aan de puzzel, of dat er toch gemold werd. terwijl op tv zien wij enkel dat zij in eerste instantie samen met Samina aan het puzzelen was, en nadien was Samina alleen aan het puzzelen... maar sSmina is afgevallen....
Ja, ze beweerde dat er was gemold omdat zij de kerktoren al volledig in elkaar had gepuzzeld, heb dat herbekeken. Om haar even terug te nemen met haar eigen quote: "Ze liegt dat ze zwart ziet!" Want die kerktoren was helemaal nog niet volledig, dat waren delen van die toren... Maar mij valt vooral op dat haar delen nu in elkaar zijn gezet, niet apart zoals het in het begin lag. We hebben wel niet gezien wie die 2 delen in elkaar heeft gestoken. Dus in deze aflevering vond ik Samina, Sven en Philip erg kandidaats. Sven en Philip heb ik eigenlijk nooit verdacht. Proberen de makers Jasmien in deze afl. verdacht maken? Of probeert Jasmien hier de aandacht op iemand anders te vestigen als nepmol of gewoon als dé Mol?!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2021, 08:35

 8153
Wielewaal schreef: 19 apr 2021, 23:03 Jasmien zegt ook dat er aan haar deel van de puzzel gesaboteerd was. Dat kan dus enkel door Sven, Samina of Philip gebeurt zijn. Samina is eruit en Philip verdenk ik totaal niet.
Ik denk ook niet dat Philip de mol is, maar het is niet omdat wij Philip niet verdenken dat hij niet met de puzzel gefoefeld kan hebben hé. 😉
Nu, ik denk niet dat iemand uit dat groepje de puzzel gesaboteerd heeft. Sven en Philip waren aan het roeien en Samina ligt eruit.
Wielewaal schreef: 19 apr 2021, 23:03 Ofwel spreekt Jasmien de waarheid en kan alleen Sven gesaboteerd hebben ofwel liegt Jasmien en is ze dus zelf de mol die de andere 3 verdacht wil maken.
Ofwel is ze niet de mol en liegt ze om het groepje Sven-Philip-Samina verdacht te maken. 😉
Gebruikersavatar

filiep.portugees20 apr 2021, 12:42

 407  Uma
Lennart zegt tijdens de uithoudingsproef (adem inhouden), "maar wie kan dat zo lang uithouden?"
Ik denk dat ik het antwoord weet.
Het is iets dat ik op facebook gezien heb, dus ik zeg het erbij, ik heb het niet zelf gevonden, en misschien is het hier al gepasseerd.
Ik zet het in de spoiler, want ik denk dat het juist is, en hoogst waarschijnlijk de mol aanduidt, en ik wil niet de spanning direct weghebben voor iedereen.
Dus niet op de spoiler klikken als je de spanning nog wat langer wilt vasthouden.
SPOILER
Gebruikersavatar

Skaeg20 apr 2021, 13:32

 108
Mooie vondst!
Het zou me dan sterk verbazen dat deze persoon weinig ervaring heeft met zo'n zaken. Dat maakt je toch wat verdacht als je een soort van onwetendheid uitstraalt over fysieke proeven.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2021, 13:43

 8153
@filiep.portugees Ik zet mijn reactie ook in een spoiler zodat ik het niet verbrod voor de mensen die jouw spoiler niet open willen klikken.
SPOILER
Gebruikersavatar

Cedric20 apr 2021, 14:06

 2834  Uma
Ik heb het hier misschien al eens gezegd, maar mij valt vooral op hoe rustig Jasmien eruit ziet eens haar hoofd onder water is.
Misschien mijn tunnelvisie, maar ik denk echt dat ze dit niet voor het eerst deed.
Gebruikersavatar

Cadfael20 apr 2021, 14:14

 229  Uma
Lennart en Sven lijken misschien het meest logisch om hun adem zo lang in te houden, maar ik zou het top vinden als het iemand onverwacht blijkt te te zijn, zoals Philip of Jasmien. Het feit dat de mol 2minuten 39seconden zijn adem kon inhouden, doet precies al een paar mensen schrappen, maar in de mol kan alles. Ik durf dus op basis van dit feit niemand uit te sluiten, want deze tijd is een dankbaar geschenk voor de makers dan.

Cedric schreef: 20 apr 2021, 14:06 Ik heb het hier misschien al eens gezegd, maar mij valt vooral op hoe rustig Jasmien eruit ziet eens haar hoofd onder water is.
Misschien mijn tunnelvisie, maar ik denk echt dat ze dit niet voor het eerst deed.
Ik had bij haar ook echt het gevoel dat ze langer kon. Ze gaf precies ineens op.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14