Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

SiMol20 apr 2021, 14:22

 264
@filiep.portugees
Zoals terrecht opgemerkt door andere leden, waarin ik ze volg, zal de mol zich hebben kunnen voorbereiden op zijn/haar adem inhouden en, niet onbelangrijk, dus de juiste technieken toegepast hebben.

Dus de op het eerste zicht lange tijd, kan door iedereen neergezet zijn.

Ik vind dit dan ook geen spoiler.

Nu even over iets anders, zoals ik hier in een vorige post had aangegeven, vond ik het paniekeren van Annelotte wel heel onmols en had ik er niet direct een verklaring voor.
Na dit even te laten bezinken, is me het volgende te binnen geschoten.
Namelijk als de mol (hier veronderstel ik dan Annelotte) de proef op voorhand onder de zelfde omstandigheden had uitgevoerd, is die toen waarschijnlijk tot op de limit gegaan en misschien zelfs erover. Het kan dus zijn dat dit de reden van Annelotte haar paniekaanval was.
Ik geef toe dat dit vergezocht is en ik vind het panikeren van Annelotte nog steeds meer kandidaats dan mols, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn waarbij ze niet hoefde te acteren.

Dus ik sluit haar niet uit in mijn verdenkingen, maar dat doe ik voor Lennart en Jasmien ook niet. 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2021, 14:24

 8153
Cedric schreef: 20 apr 2021, 14:06 Ik heb het hier misschien al eens gezegd, maar mij valt vooral op hoe rustig Jasmien eruit ziet eens haar hoofd onder water is.
Misschien mijn tunnelvisie, maar ik denk echt dat ze dit niet voor het eerst deed.
Ik haal er even het screenshot van @masterveecee bij. Ik heb het een klein beetje bijgesneden.

Afbeelding

Jasmien ziet er inderdaad heel rustig uit. Ze lijkt wel dood.
Eigenlijk is die foto van een soort bovenaardse schoonheid, net door de rust die ervan uitstraalt.
Gebruikersavatar

masterveecee20 apr 2021, 14:32

 3547  Sven
Dan toch de Jasmien-tunnel, Chicawah??? 😀
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2021, 14:38

 8153
Nee zenne @masterveecee. Lennart trekt in zijn bokaal meer smoelen dan Jasmien, maar Lennart trekt wel vaker smoelen. Daar trap ik niet in! :mrgreen:
Gebruikersavatar

PJMBLT20 apr 2021, 15:04

 14  Uma
SiMol schreef: 20 apr 2021, 14:22 @filiep.portugees
Zoals terrecht opgemerkt door andere leden, waarin ik ze volg, zal de mol zich hebben kunnen voorbereiden op zijn/haar adem inhouden en, niet onbelangrijk, dus de juiste technieken toegepast hebben.

Dus de op het eerste zicht lange tijd, kan door iedereen neergezet zijn.

Ik vind dit dan ook geen spoiler.

Nu even over iets anders, zoals ik hier in een vorige post had aangegeven, vond ik het paniekeren van Annelotte wel heel onmols en had ik er niet direct een verklaring voor.
Na dit even te laten bezinken, is me het volgende te binnen geschoten.
Namelijk als de mol (hier veronderstel ik dan Annelotte) de proef op voorhand onder de zelfde omstandigheden had uitgevoerd, is die toen waarschijnlijk tot op de limit gegaan en misschien zelfs erover. Het kan dus zijn dat dit de reden van Annelotte haar paniekaanval was.
Ik geef toe dat dit vergezocht is en ik vind het panikeren van Annelotte nog steeds meer kandidaats dan mols, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn waarbij ze niet hoefde te acteren.

Dus ik sluit haar niet uit in mijn verdenkingen, maar dat doe ik voor Lennart en Jasmien ook niet. 😛
ik denk absoluut niet dat Annelotte de mol is, maar op zich helpt het wel niet voor de andere twee kandidaten dat iemand langs je bijna weent van de stress voor de proef. Hierdoor kan je wel zorgen dat ook anderen licht gepanikeerd aan de opdracht beginnen.
Gebruikersavatar

Skaeg20 apr 2021, 15:05

 108
SiMol schreef: 20 apr 2021, 14:22 @filiep.portugees
Zoals terrecht opgemerkt door andere leden, waarin ik ze volg, zal de mol zich hebben kunnen voorbereiden op zijn/haar adem inhouden en, niet onbelangrijk, dus de juiste technieken toegepast hebben.

Dus de op het eerste zicht lange tijd, kan door iedereen neergezet zijn.

Ik vind dit dan ook geen spoiler.

Nu even over iets anders, zoals ik hier in een vorige post had aangegeven, vond ik het paniekeren van Annelotte wel heel onmols en had ik er niet direct een verklaring voor.
Na dit even te laten bezinken, is me het volgende te binnen geschoten.
Namelijk als de mol (hier veronderstel ik dan Annelotte) de proef op voorhand onder de zelfde omstandigheden had uitgevoerd, is die toen waarschijnlijk tot op de limit gegaan en misschien zelfs erover. Het kan dus zijn dat dit de reden van Annelotte haar paniekaanval was.
Ik geef toe dat dit vergezocht is en ik vind het panikeren van Annelotte nog steeds meer kandidaats dan mols, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn waarbij ze niet hoefde te acteren.

Dus ik sluit haar niet uit in mijn verdenkingen, maar dat doe ik voor Lennart en Jasmien ook niet. 😛
Ik heb nog wat verder gezocht, en ik kwam op dit filmpje uit:

https://www.een.be/factcheckers/vier-mi ... en-oefenen

Conclusie; Achteraf gezien zou ik eigenlijk niemand afschrijven, en zijn we te voorbarig mensen aan't uitsluiten.
Gebruikersavatar

Klaartje20 apr 2021, 15:37

 2245  Uma
Cedric schreef: 20 apr 2021, 14:06 Ik heb het hier misschien al eens gezegd, maar mij valt vooral op hoe rustig Jasmien eruit ziet eens haar hoofd onder water is.
Misschien mijn tunnelvisie, maar ik denk echt dat ze dit niet voor het eerst deed.
Jasmien heeft haar mond ook niet helemaal dicht, de lippen zijn niet op elkaar, in tegenstelling tot bij Lennart.
Zo kan je dat niet al te lang volhouden.

Toch vind ik 2min39 verschrikkelijk lang. Daar moet de mol toch op getraind hebben. En zou het in dezelfde omstandigheden zijn geweest, dus ook met zo'n constructie rond de nek en water dat langs boven erin wordt gegoten?
Toen de mol die tijd heeft neergezet, zal het wel in "laboratoriumomstandigheden" geweest zijn, m.a.w. ideale omstandigheden. Dat is toch wel heel wat anders dan daar aan de oever van het meer, buiten (kouder), natter (enkelen waren al in het water gevallen), vermoeider (na de inspanning van het peddelen). Ik denk dat de mol zelf in die setting nooit zijn record van 2min39 had gehaald.

Maar Jasmien ziet er wel buitenaards vredig uit. Helemaal zen.

Skaeg schreef: 20 apr 2021, 00:38 Ik heb eens zelf verder gezocht op het internet, en er is iemand die zelfs het 22 minuten kan.
En leefde die mens nog na die 22 minuten of was hij al meer dan een kwartier pieredood?😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2021, 15:54

 8153
Klaartje schreef: 20 apr 2021, 15:38 Toch vind ik 2min39 verschrikkelijk lang. Daar moet de mol toch op getraind hebben. En zou het in dezelfde omstandigheden zijn geweest, dus ook met zo'n constructie rond de nek en water dat langs boven erin wordt gegoten?
Toen de mol die tijd heeft neergezet, zal het wel in "laboratoriumomstandigheden" geweest zijn, m.a.w. ideale omstandigheden. Dat is toch wel heel wat anders dan daar aan de oever van het meer, buiten (kouder), natter (enkelen waren al in het water gevallen), vermoeider (na de inspanning van het peddelen). Ik denk dat de mol zelf in die setting nooit zijn record van 2min39 had gehaald.
We hebben het hier thuis ook over gehad. Onze conclusie was dat de mol wellicht eerst "droog getraind" heeft (met de nodige tips) en de proef daarna afgelegd heeft in zo'n overmaatse confituurpot (of gewoon onder water, maar in zo'n bokaal zou eerlijker zijn en in de reveal ook leukere beelden opleveren), weliswaar in wat jij zo treffend "laboratoriumomstandigheden" noemt. Dus niet na een fysieke inspanning en met zuiver water dat niet ijskoud was.


Klaartje schreef: 20 apr 2021, 15:38 Skaeg schreef: ↑
Vandaag, 00:38
Ik heb eens zelf verder gezocht op het internet, en er is iemand die zelfs het 22 minuten kan.

En leefde die mens nog na die 22 minuten of was hij al meer dan een kwartier pieredood?😃
Dat doet me denken aan "Alle paddenstoelen zijn eetbaar, maar sommigen maar 1 keer". :mrgreen:
Gebruikersavatar

Skaeg20 apr 2021, 16:55

 108
https://www.guinnessworldrecords.com/wo ... ily-(male)

Dit is het laatste record. Maar als ik er verder op doorzoek, vermoed ik dat het gaat om pure oxygen die ze van een fles inhaleren.

Natuurlijk is't geen vergelijking met een bokaal en de andere omstandigheden, daarvan ben ik me ook wel bewust. Ik wil zeker de tijden van de kandidaten niet minimaliseren of het gemakkelijk doen lijken, en veel respect voor Annelotte hoor. Mijn conclusie is gewoon dat ik geen kandidaat kan elimineren aan de hand van deze proef, doordat het toch trainbaar is.

EDIT:

The current non-oxygen aided records stand at 11 minutes, 35 seconds for men (Stéphane Mifsud, 2009) and 8 minutes, 23 seconds for women (Natalia Molchanova, 2011).

dit nog even als toevoeging.
Laatst gewijzigd door Skaeg op 20 apr 2021, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 apr 2021, 17:20

 8153
Skaeg schreef: 20 apr 2021, 17:18 The current non-oxygen aided records stand at 11 minutes, 35 seconds for men (Stéphane Mifsud, 2009) and 8 minutes, 23 seconds for women (Natalia Molchanova, 2011).
Natalia Molchanova 🤣🤣🤣

Gebruikersavatar

filiep.portugees20 apr 2021, 18:25

 407  Uma
Ik zal nog één keer reageren, want anders wordt het wat belachelijk met die spoilers...
SPOILER


chicawah.janssen schreef: 20 apr 2021, 14:24 Jasmien ziet er inderdaad heel rustig uit. Ze lijkt wel dood.
Ja, ik moet zeggen dat ik tijdens het bekijken van het programma hier ook dacht dat ze op geoefend had.
Ze leek zó rustig, persoonlijk zou ik lichtjes in paniek geraken bij het idee dat ik geen adem zou krijgen.
Het kan dus zijn dat ze hierop geoefend heeft, maar om de proef te doen mislukken, heel snel opgeeft.
In dat geval zit ik nog altijd goed, want Jasmien is mijn eerste verdachte.

Klaartje schreef: 20 apr 2021, 15:38 En leefde die mens nog na die 22 minuten of was hij al meer dan een kwartier pieredood?😃
Werd het filmpje misschien gesponsord door Dela uitvaartverzekeringen?
Gebruikersavatar

julie.vantilt20 apr 2021, 18:53

 131
Conclusie: niemand valt hier af te schrijven als Mol op basis van het aantal minuten.

Nu ben ik zelf duiker, en weet ik wel het één en ander over apneus doen onder water. Niet mijn favoriete bezigheid, moet ik zeggen.
Dat heeft te maken met 1. training, 2. conditie 3. VO2max 4. mentaal (je moet mentaal rustig kunnen blijven want fysiek kan je lichaam dit perfect aan) maar ook: 5. longcapaciteit.
Iemand met astma of rokers zullen het hier bijvoorbeeld moeilijker hebben. Daarnaast klopt het dat mannen over het algemeen beter scoren op dit type tests. Maar of je hiermee Jasmien en Annelotte moet uitsluiten, dat laat ik in het midden.

Persoonlijk viel het me wel op dat Annelotte in paniek sloeg.
Als je deze opdracht als mol al enkele keren geoefend zou hebben, zou je niet zo'n reactie tonen omdat je ondertussen al weet welke tips en tricks er zijn. En weet je dat het vooral een mentale mindfuck is en niet zozeer een fysieke.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14