Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy25 apr 2021, 20:01

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Vijf kandidaten, waaronder nog steeds een mol, trekken naar de hippe hoofdstad van Duitsland: Berlijn. Daar wil presentator Gilles dat de groep zich in twee opdeelt om foto's te maken van de zeven bekendste graffiti-werken in de stad.

Later verzamelen beide teams zich bij een verlaten site waar dezelfde zeven afbeeldingen verborgen zijn. Op elk kunstwerk is echter een aanpassing gebeurd. Beurtelings mogen twee kandidaten het terrein verkennen op zoek naar de streetart die ze in de stad zagen. Één van hen zal de fout aanduiden terwijl de ander aanvallers zal moeten afweren met een paintballgeweer.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/6.php
Gebruikersavatar

magali.dereu25 apr 2021, 20:08

 184  Sven
Weeral een referentie naar kleuren? Kleurenblinde Lennart, zijt gij de mol? 🤯
Gebruikersavatar

anja.mathijs25 apr 2021, 20:22

 391  Uma
Annelotte negeert de 2 koortjes op trui, die Jasmien doorgeeft !
En laat dat nu net het schilderij zijn met het open raam, die dan ook verkeerd is, omdat het geen onderdeel van de graffiti was !
Geen verdubbeling 🙈
Laatst gewijzigd door anja.mathijs op 25 apr 2021, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Holmes25 apr 2021, 20:59

 395
Bekijk de tag die Lennart aanbrengt en vergelijk die met de tag waarmee de makers telkens de verschillen aanduiden... het is de enige die qua vorm exact overeenstemt. Zelfs de verf druipt aan dezelfde kant...
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2021, 22:16

 2245  Uma
anja.mathijs schreef: 25 apr 2021, 20:22 Annelotte negeert de 2 koortjes op trui, die Jasmien doorgeeft !
En laat dat nu net het schilderij zijn met het open raam, die dan ook verkeerd is, omdat het geen onderdeel van de graffiti was !
Geen verdubbeling 🙈
Dat negeren was te vergelijken met wat Annelotte deed bij het bingewatchen. Katrien opperde toen "Storm op komst" als mogelijke afleveringstitel, maar Annelotte wou toen ook niet ingaan op de juiste suggestie en maakte zich er toen ook af met een smoesje. Nu leidde ze de zoektocht ook weer af naar iets anders. Ze valt in herhaling door dezelfde techniek aan te wenden. Nog één keer en er gaat een haan kraaien, vrees ik.🙂
Gebruikersavatar

SiMol25 apr 2021, 22:36

 264
Ik vind het vooral opvallend dat voornamelijk Annelotte en Jasmien het voortouw namen en kregen bij deze proef.

Het waren tenslotte Jasmien en Annelotte die de walkey talkies bedienden. Worden zij vertrouwd door de groep? Jasmien (wat ook bevestigd werd met haar exit) leek hier alles goed te doen, Annelotte wat minder.
Al vond ik dat Annelotte, buiten de koordjes ontwijken, niet overdreven veel fout deed, maar wel genoeg mocht ze de mol zijn.

Lennart lijkt zich echt wel te smijten en goed te verdedigen, als schakelt hij wel maar 1 'loper' uit (of waren het er twee?). Het tikkertje deed hij dan wel heel erg goed, wint daar heel veel extra tijd voor Philip en dat als eerste. Anderzijds staat wel de rest van de groep daar op hem te kijken.

Philip en Sven waren niet echt opzichtig in beeld en leken dus ook weinig verkeerd te doen, maar veel goeds ook niet.
De fout van Philip zie ik elke kandidaat wel maken (als je niet wist van die touwtjes).
Gebruikersavatar

Allokkes25 apr 2021, 22:37

 4
Mij viel vooral deze zin op:

Afbeelding

Heeft Annelotte voorkennis en versprak ze haar net? 🤨
Gebruikersavatar

julie.vantilt25 apr 2021, 22:44

 131
Opvallend: Philip wordt tijdens de opdracht wat buitenspel gezet door zijn medekandidaten.
"Blijf jij maar bij die bollen", eigen een stomme positie als mol. Vertrouwen ze hem niet?
Omdat er nog 1 schilderij niet gevonden is, moet hij dan toch nog op pad. Alleen, vrijspel.
En dan wordt het geld niet verdubbeld...
Gebruikersavatar

kwistet25 apr 2021, 22:47

 15  Yens
Als ik het mij goed herinner, was het Jasmien die Philip terug naar de bollen stuurde. Is ze all-in op hem gegaan, en ligt ze er daarom uit?
Gebruikersavatar

HanMi25 apr 2021, 22:57

 21
Opvallend: Philip wordt tijdens de opdracht wat buitenspel gezet door zijn medekandidaten.
"Blijf jij maar bij die bollen", eigen een stomme positie als mol. Vertrouwen ze hem niet?
Omdat er nog 1 schilderij niet gevonden is, moet hij dan toch nog op pad. Alleen, vrijspel.
En dan wordt het geld niet verdubbeld...
Klopt, maar het is wel een fout die iedereen onder druk had kunnen maken. Op zoek naar een verschil - wit raamwerk waar op de foto een zwart gat zit, je hoort de aanvaller komen. Ik zie er niet noodzakelijk sabotage in.
Gebruikersavatar

Moldigger30825 apr 2021, 23:39

 4
SiMol schreef: 25 apr 2021, 22:36 Ik vind het vooral opvallend dat voornamelijk Annelotte en Jasmien het voortouw namen en kregen bij deze proef.

Het waren tenslotte Jasmien en Annelotte die de walkey talkies bedienden. Worden zij vertrouwd door de groep? Jasmien (wat ook bevestigd werd met haar exit) leek hier alles goed te doen, Annelotte wat minder.
Al vond ik dat Annelotte, buiten de koordjes ontwijken, niet overdreven veel fout deed, maar wel genoeg mocht ze de mol zijn.
6

Annelotte wordt inderdaad al lang erg vertrouwd door de kandidaten. Er werd bv specifiek naar haar gevraagd om te communiceren met de andere groep bij de 'walk in the park' opdracht en later in deze aflevering zegt ze aan de bomtafel dat Sven noch Philip een betrouwbaar imago heeft en zijzelf wel. Gek genoeg spreekt niemand haar tegen, dus werd dit waarschijnlijk echt wel geloofd.