Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 apr 2021, 12:49

 767  Yens
Woestijnmol schreef: 26 apr 2021, 11:24 In tegendeel.
Ik vind dat ze opzettelijk links en rechts door elkaar haalde door Jasmien op dat moment op een verkeerd spoor te zetten.
Door links en rechts door elkaar te halen gaat Jasmien niet letten op wat links en wat rechts is, omdat Annelotte eigenlijk de bril zowel links als rechts heeft aangegeven en daarmee dat potentiele verschil al uit de weg heeft geruimd
Dat is dan subjectief denk ik. Ik vind het eerder onmols omdat Jasmien hier bv had kunnen vragen aan Annelotte of de bril links of rechts stond.
Gebruikersavatar

thomas.s-mans26 apr 2021, 14:07

 9
Ik vond dit beeld opvallend. Staat de Mol hier alleen terwijl de kandidaten de geslaagde opdracht 'vieren'?
Afbeelding
Gebruikersavatar

Woestijnmol26 apr 2021, 14:21

Forum veteraan  222
Mollenjager-DT schreef: 26 apr 2021, 12:49 Dat is dan subjectief denk ik. Ik vind het eerder onmols omdat Jasmien hier bv had kunnen vragen aan Annelotte of de bril links of rechts stond.
net niet, want Annolette zegt dit tussen de soep en de patatten eenerzijds, maar anderzijds is het toch gezegd en kan Jasmien zich op iets anders concentreren
Gebruikersavatar

masterveecee26 apr 2021, 14:22

 3547  Sven
thomas.s-mans schreef: 26 apr 2021, 14:07 Ik vond dit beeld opvallend. Staat de Mol hier alleen terwijl de kandidaten de geslaagde opdracht 'vieren'?
Afbeelding

Heb ik ook gedacht toen ik het zag, maar ik denk dat het gewoon een moment was van wie eerst naar wie draait.
En als ik de beelden check, is het eigenlijk Sven die naar Annelotte keert, en Philip die zich eerst naar Jasmien draait

Afbeelding
Gebruikersavatar

foxhunter26 apr 2021, 14:25

 100  Sven
De kunstwerken: Philip, Jasmien en Lennart zoeken in de stadstour:
1. Pink man (verschil klein mannetje zit andersom) gevonden door L+J
2. Yellow man (verschil een ceintuur) gevonden door L+J
3. Mein Gott, hilf mir, diese tödliche Liebe zu überleben , verschil bril verwisselt, L+J
4. Test the best (test the rest) , verschil tekst "test the rest", gevonden door L+J

Annelotte en Sven (stadstour):
5. Elephant playing with a balloon (verschil Afrika Zuid-Amerika) gevonden door A+S
6. A beautiful mind (verschil is een oor) gevonden door A+S
7. My home (meisje met tuinbroek) (verschil de koordjes) gevonden door A+S, maar te laat.
Portoverkeer tussen Annelotte en Lennart beschrijven alle figuurtjes op de mouw. Jasmien en Annelotte vinden de koordjes. Annelotte stuurt aan op fout met botjes. Te laat.

Het team L+J ontstaat mede omdat Philip niet wil schieten.
Philip mag "My Home opnieuw doen, voor een verdubbeling van 3 naar 6 duizend.
Hij krijgt veel tijd dankzij Lennart en Sven die goed rennen en de aanvallers ontwijken.
Ogenschijnlijk staat hij te wachten tot de aanvaller er aankomt, want op de tablet heeft hij alleen naar het raam gekeken, en zodra de aanvaller er is markeert hij het raam, omdat dat open stond en op de tablet gesloten is.

Als alles gevonden was in 1 keer, dan was er 3500 euro verdiend, klaar.
Maar nu ging "My Home" mis, was er 3000 euro verdiend en kon er verdubbeld worden tot 6000 euro. De mol zal er dus alles aan doen om de verdubbeling te voorkomen!!!
Lennart verdacht want samen met Jasmien vindt hij er vier. Hij was ook actief aanvallers aan het afweren. Nu weet je waarom.
Gebruikersavatar

SiMol26 apr 2021, 14:31

 264
@foxhunter

En wie zegt dat er geen verdubbeling mogelijk was als alles gevonden was? Het zou me verwonderen dat er dan geen verdubbeling mogelijk was, zou toch wat flauw zijn, kandidaten doen het voortreffelijk en troeven de mol af, maar worden er voor gestraft.

Ik denk dat als alle antwoorden gevonden waren, er gewoon nog een reserve afbeelding/graffiti was. Philip moest dan naar die afbeelding gaan en daar het verschil proberen opmerken.
Lijkt me veel eerlijker.
Gebruikersavatar

Cadfael26 apr 2021, 14:44

 229  Uma
Of stel dat de kandidaten op elke afbeelding iets aangeduid hadden, maar er waren er 2 fout, zouden ze voor die afbeeldingen dan een herkansing krijgen. De makers zijn op alles voorzien. Volgens mij hadden ze een plan B dus.
Gebruikersavatar

thomas.s-mans26 apr 2021, 14:46

 9
masterveecee schreef: 26 apr 2021, 14:22 Heb ik ook gedacht toen ik het zag, maar ik denk dat het gewoon een moment was van wie eerst naar wie draait.
En als ik de beelden check, is het eigenlijk Sven die naar Annelotte keert, en Philip die zich eerst naar Jasmien draait

Afbeelding
Klopt, maar toch vreemd dat Lennart dan naar Gilles blijft kijken terwijl de anderen in alle euforie al bezig zijn met vieren en wegkijken wat een normalere reactie is, lijkt me. Kan idd niks zijn hoor, maar viel me gewoon op.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 apr 2021, 15:02

 767  Yens
Woestijnmol schreef: 26 apr 2021, 14:21 net niet, want Annolette zegt dit tussen de soep en de patatten eenerzijds, maar anderzijds is het toch gezegd en kan Jasmien zich op iets anders concentreren
Dat is dan jouw kijk op de zaak... Daarnaast heeft Annelotte het ook meermaals over dat bolletje op die bril waardoor ze onrechtstreeks toch het juiste antwoord aanduidt.
Gebruikersavatar

charline.steuckers26 apr 2021, 18:26

 8
sammy schreef: 26 apr 2021, 00:08 Ik vroeg me bij deze proef af wat er zou gebeurd zijn als ze direct alle verschillen hadden gevonden. Het zou me ergens toch verbazen dat ze dan achteraf gezegd zouden hebben dat het geld verdubbeld wordt omdat ze alles gevonden hebben. Aangezien de mol hier voorkennis over heeft is dat ene foutje van Annelotte misschien wel minder mols dan het er op het eerste zicht uit ziet. Los daarvan berust dit natuurlijk louter op speculatie en is het nogal tegen de filosofie van de mol in om express 500 euro te pakken om het geval dat die verdubbeling er niet komt te vermijden.
Goeie bedenking! Spookte ook eventjes door mijn hoofd, van "wat als ze alle 7 waren gevonden? wat dan met de verdubbeling?" ik denk dat ze niet verwacht hadden dat de kandidaten het zo goed zouden doen. 6/7 was al heel straf volgens mij. Die laatste positie voor Philip had er hoedanook wel gekomen denk ik.
Gebruikersavatar

nathalie.liekens26 apr 2021, 21:36

 61  Yens
ik vind het wel erg voor philip. toch zoeken en dan struikelen over het open raam. want raam hoort bij het gebouw niet de afbeelding...
ik denk in the heat of the moment dat iedereen dat zou aanduiden als fout hoor. ja het waren de lintjes, maar je kijkt soms snel over iets heen dat echt voor je neus staat
Gebruikersavatar

gejan26 apr 2021, 22:34

 28
Philip had wel de meest gunstige positie voor de uitkomst. In het begin uitstekende bolletjes maar later bleek hij daar toch minder goed in te zijn. Het bepaalde toch of de rest tijd had om de verschillen te vinden. De verdubbelingspositie, omdat hij niet van schieten hield, was misschien vooraf al tactiek. Hij kon ook verschillen spotten zonder te hoeven schieten net als Annelotte en Jasmien. Ik vond het er best ‘dik’ bovenop liggen dat hij als laatste overbleef. En ook nog een fout verschil op het laatste moment?
Daarbij dacht hij in de auto, op weg naar Berlijn, ook als eerste aan Street Art bij Berlijn. Hij had vaker gelijk bij zijn ‘versprekingen’ . Had hem afgestreept maar twijfel opnieuw.