Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

nathalie.liekens26 apr 2021, 22:39

 61  Yens
ja maar het slechter doen met bolletjes kan ook te wijten zijn aan de stress tijdens spel. je begint de druk te voelen en maakt daardoor sneller fouten. terwijl hij bij het begin misschien nog rustig was... ik vind ook dat algemeen iedereen snel fouten maakte, terwijl een rijtje van pakt 6 kleuren onthouden met wat was het 3 of 4 verschillende kleuren is toch te doen... anders mogen ze nog eens op hunne simon says oefenen of hoe noemt da spelleke met die 4 kleuren
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2021, 22:47

 1690  Sven
gejan schreef: 26 apr 2021, 22:34 Philip had wel de meest gunstige positie voor de uitkomst. In het begin uitstekende bolletjes maar later bleek hij daar toch minder goed in te zijn. Het bepaalde toch of de rest tijd had om de verschillen te vinden. De verdubbelingspositie, omdat hij niet van schieten hield, was misschien vooraf al tactiek. Hij kon ook verschillen spotten zonder te hoeven schieten net als Annelotte en Jasmien. Ik vond het er best ‘dik’ bovenop liggen dat hij als laatste overbleef. En ook nog een fout verschil op het laatste moment?
Daarbij dacht hij in de auto, op weg naar Berlijn, ook als eerste aan Street Art bij Berlijn. Hij had vaker gelijk bij zijn ‘versprekingen’ . Had hem afgestreept maar twijfel opnieuw.
Niemand weet het nog zeker.
Gebruikersavatar

hans.vanderzijl27 apr 2021, 09:20

 22
Leuke opdracht. Als je dit puur analytisch bekijkt, heeft zowat iedereen fouten gemaakt, wat ook logisch is, maar de 6 fouten zijn gevonden, dus het geld is binnen alleen bij de verdubbeling had Philip het fout, dus dat was een mol actie dat de pot 3000 euro heeft gekost.
Gebruikersavatar

Cadfael27 apr 2021, 14:08

 229  Uma
Ik was deze opdracht aan het herbekijken en toen Jasmien, Lennart en Philip afspraken wie het veld in moest, zei Gilles in de voice-over dat degene die achterblijft straks nog een speciale rol zou krijgen. Ik vroeg me dus af ofdat de kandidaten bij het maken van deze beslissing dit ook al wisten of dat dit er dus gewoon later aan is toegevoegd. Als ze dit al wisten, was dit dus op voorhand gepland dat de overblijver op zoek kon gaan naar de verschillen in de overblijvende werken. Stel dat Jasmien en Lennart maar 2 werken hadden gevonden, zou de overblijver dan op zoek moeten naar de verschillen in de 3 resterende werken en was de inzet dan €4000?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2021, 14:24

 8153
Zei GDC dat de overblijver een speciale rol zou krijgen of kon krijgen?
Da's wel een verschil.
Gebruikersavatar

lode.bellens28 apr 2021, 14:41

 40  Uma
Ik blijf het vreemd vinden wat Annelotte zei over die wereldbol.
Als ik dat kunstwerk zou bekeken hebben, zou ik me die wereldbol zeker herinneren. Ik zou de plaats van die wereldbol binnen het schilderij onthouden, de grootte, en welke continenten er zichtbaar waren.

Maar ineens begint Annelotte er over, en zegt ze door de walkies dat "ze een verschil heeft gevonden dat ze zich nog herinnert". Ze vraagt of Afrika bij Jasmien ook volledig groen is. Terwijl ze duidelijk op Zuid-Amerika zit te kijken. Jasmien bevestigt dat de bovenkant van Afrika geel is (logisch, daar ligt een woestijn), dus zo vinden ze het verschil. Maar het verschil is hier niet enkel de kleur, maar het feit dat de aarde hier gedraaid is en we zo een totaal ander continent te zien krijgen.

Volgens mij heeft Annelotte hier voorkennis, namelijk dat het verschil in de wereldbol zit, maar drukt ze zich niet juist uit. Net zoals bij het bingewatchen zal ze hier wel enkele proefjes doen lukken, om zo zand in de ogen van de kandidaten te strooien en vertrouwen te winnen. Dat is eerder bij Katrien gelukt, en nu dus ook bij Jasmien.

PS: Sven kan hier de mol niet zijn, want als hij zou weten dat het verschil in die wereldbol zit, zou hij toch meer moeite doen om het niet te laten aanduiden?
Gebruikersavatar

Jay-Lo28 apr 2021, 15:21

 1690  Sven
lode.bellens schreef: 28 apr 2021, 14:41 Ik blijf het vreemd vinden wat Annelotte zei over die wereldbol.
Als ik dat kunstwerk zou bekeken hebben, zou ik me die wereldbol zeker herinneren. Ik zou de plaats van die wereldbol binnen het schilderij onthouden, de grootte, en welke continenten er zichtbaar waren.

Maar ineens begint Annelotte er over, en zegt ze door de walkies dat "ze een verschil heeft gevonden dat ze zich nog herinnert". Ze vraagt of Afrika bij Jasmien ook volledig groen is. Terwijl ze duidelijk op Zuid-Amerika zit te kijken. Jasmien bevestigt dat de bovenkant van Afrika geel is (logisch, daar ligt een woestijn), dus zo vinden ze het verschil. Maar het verschil is hier niet enkel de kleur, maar het feit dat de aarde hier gedraaid is en we zo een totaal ander continent te zien krijgen.

Volgens mij heeft Annelotte hier voorkennis, namelijk dat het verschil in de wereldbol zit, maar drukt ze zich niet juist uit. Net zoals bij het bingewatchen zal ze hier wel enkele proefjes doen lukken, om zo zand in de ogen van de kandidaten te strooien en vertrouwen te winnen. Dat is eerder bij Katrien gelukt, en nu dus ook bij Jasmien.

PS: Sven kan hier de mol niet zijn, want als hij zou weten dat het verschil in die wereldbol zit, zou hij toch meer moeite doen om het niet te laten aanduiden?
Ik schat dat ze zich de kleuren herinnert en ziet dat er iets niet klopt. Dat het een ander continent is heeft zij helemaal niet opgemerkt. Waarom zou ze, als ze de mol is, Jasmien hier bij staan? Beter dat je langer zoekt zodat de vijand dichterbij kan komen.
Voor mij is dit nog maar eens een bewijs dat Annelotte een kandidaat is.
Gebruikersavatar

martin.janssen28 apr 2021, 15:49

 178
lode.bellens schreef: 28 apr 2021, 14:41 Maar ineens begint Annelotte er over, en zegt ze door de walkies dat "ze een verschil heeft gevonden dat ze zich nog herinnert". Ze vraagt of Afrika bij Jasmien ook volledig groen is. Terwijl ze duidelijk op Zuid-Amerika zit te kijken. Jasmien bevestigt dat de bovenkant van Afrika geel is (logisch, daar ligt een woestijn), dus zo vinden ze het verschil. Maar het verschil is hier niet enkel de kleur, maar het feit dat de aarde hier gedraaid is en we zo een totaal ander continent te zien krijgen.

Volgens mij heeft Annelotte hier voorkennis, namelijk dat het verschil in de wereldbol zit, maar drukt ze zich niet juist uit. Net zoals bij het bingewatchen zal ze hier wel enkele proefjes doen lukken, om zo zand in de ogen van de kandidaten te strooien en vertrouwen te winnen.
Als ze voorkennis heeft dan weet ze ook dat die koordjes op een ander schilderij het verschil is. Jasmien vraagt nota bene of ze die koordjes ziet en toch reageert Annelotte hier niet op. Hier zou ze toch wel erg verdacht over moeten komen bij Jasmien als later blijkt dat dit inderdaad het verschil was. Dit wordt ook nog eens breed uitgemeten in de montage, alle redenen om Annelotte juist niet als mol te zien.
Gebruikersavatar

martin.janssen28 apr 2021, 21:19

 178
Dat de montage Annelotte hier verdacht maakt blijkt uit het fragment van deze opdracht dat we te zien krijgen bij de test.
Hiervoor moet je kijken naar het beeld dat we te zien krijgen tijdens het geluidsfragment "twee botje of één botje". Precies dit stukje, niets meer en niet minder.
In het fragment van de opdracht loopt Sven op dat moment naar achter en draait vrij abrupt linksom naar het schilderij toe.
In het fragment dat bij de test wordt getoond loopt Sven bij exact hetzelfde geluidsfragment langzaam naar voren (sluipend). In dit fragment zie je vervolgens de close-up van het schilderij, ingezoomd op de koordjes.

Die close-up komt in het andere fragment (in de opdracht dus) voor dit geluidsfragment.
Met andere woorden, Annelotte heeft gesproken over die kap en de botjes nog voordat die koordjes ter sprake kwamen. Dit is ook logisch want waarom zou je ineens over die kap beginnen.
Conclusie: bij de opdracht wordt Annelotte opzettelijk verdacht in beeld gebracht.

Het is nog steeds te begrijpen dat Jasmien het gedrag van Annelotte verdacht vond omdat ze de koordjes heeft genoemd die Annelotte niet heeft opgepikt. Maar dat heeft ze niet gedaan door hier overheen te praten met de berenoortjes en de botjes, zoals wordt gesuggereerd in de montage.
Gebruikersavatar

Jay-Lo28 apr 2021, 21:24

 1690  Sven
@martin.janssen En om aan te vullen, als mol had ze er alle baat bij om de koordjes te vinden, dan had Philip niet de kans gehad om het bedrag te verdubbelen.
Gebruikersavatar

martin.janssen28 apr 2021, 23:24

 178
Jay-Lo schreef: 28 apr 2021, 21:24 @martin.janssen En om aan te vullen, als mol had ze er alle baat bij om de koordjes te vinden, dan had Philip niet de kans gehad om het bedrag te verdubbelen.
Ik vind de aanname dat ze minder geld hadden kunnen winnen als ze alle 7 verschillen hadden gevonden nogal straf. Een boete als je een opdracht perfect uitvoert. No way José. Als ze alle 7 verschillen hadden gevonden dan was er wel een andere twist gekomen. Ze hebben overal een plan B voor. Ik dacht dat dit in dit topic ook al ter sprake is gekomen.

En om aan te vullen, kandidaten die in de montage verdacht worden gemaakt (zoals Annelotte hier) zijn doorgaans kandidaten en niet de mol.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2021, 22:21

 8153
Ik wil even iets opmerken dat volgens mij nog nergens geschreven werd (en indien wel: vergeef mij - ik lees alles maar ben op dit ogenblik doodmoe). Ik wil mij bij voorbaat excuseren omwille van mijn vaagheid, maar ik heb niet de tijd om een screenshot te maken van wat ik bedoel en ik baseer mij op wat mij opviel tijdens de aflevering en opnieuw opviel bij het herbekijken (gisteren).
Manmanman, een erg hoogstaande post zal dit wellicht niet worden. :mrgreen:
Bij de 2de of 3de muurtekening van Jasmien en Lennart is Lennart bezig met het opsporen/op afstand houden/afschieten van de chasers. Jasmien is intussen aan het overleggen met het team met de tablet. Op het cruciale moment dat Jasmien het verschil ziet en bevestiging vraagt en zal krijgen van de anderen "verstoort" Lennart de conversatie met "Zwijg nu eens! Zeg dat ze laten weten wanneer een chaser vertrekt".
Jasmien was goed bezig en hij stond op (op een goede positie) op de uitkijk. Waarom dan die "(ver)storende" opmerking?