Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT25 apr 2021, 23:42

 767  Yens
Allokkes schreef: 25 apr 2021, 22:37 Mij viel vooral deze zin op:

Afbeelding

Heeft Annelotte voorkennis en versprak ze haar net? 🤨
Ik vond dat net onmols, omdat Lennart en Jasmien op die manier meer kans hadden om het verschil op te merken.
Gebruikersavatar

Moldigger30825 apr 2021, 23:45

 4
Zou de fout van Philip bij het verdubbelen een valse molactie kunnen zijn? Als hij hier in zijn eentje in een klap 3000 euro verdient, verdenkt nooit nog iemand hem, wat tactisch natuurlijk een ramp is. Van alle kandidaten doorheen de seizoenen zou maar een handvol voor deze opdracht gegaan zijn (denk bv Stijn in Argentinië) en die 'kandidaatse' kandidaten geraken zelden ver.
Gebruikersavatar

Skaeg25 apr 2021, 23:46

 108
Ik vind de verdachtmaking van Annelotte duidelijke framing door de montage, nu ze merken dat ze daalt in de polls. Maar ik kan mis zijn. De fouten die ze maakte, zijn niet zo onlogisch. Wij zien duidelijk de touwtjes in de vergelijking als kijker, maar als je ervoor staat ben je gewoon in een sneltempo die graffiti aan't scannen met je ogen, en filter je deels wat er aan de overkant van de lijn gezegd wordt, een soort van multitasking clash.

Ik vond Philip hier het meest verdacht in deze proef. Je kan stellen dat hij het vond, net op het moment dat die parkour gast af kwam, maar misschien was hij gewoon op die dude aan't wachten, om dan te doen alsof hij onder druk stond?
Gebruikersavatar

Klaartje26 apr 2021, 00:01

 2245  Uma
Gaan ze de montage aanpassen omdat iemand daalt in de polls? Dat is toch de laatste van hun zorgen denk ik.
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 apr 2021, 00:02

 2354  Uma
GDC heeft zelfs een keer bevestigd dat ze dit niet doen en afleveringen een aantal weken op voorhand klaar zijn en dan niet meer aanpassen.
Gebruikersavatar

sammy26 apr 2021, 00:08

 22
Ik vroeg me bij deze proef af wat er zou gebeurd zijn als ze direct alle verschillen hadden gevonden. Het zou me ergens toch verbazen dat ze dan achteraf gezegd zouden hebben dat het geld verdubbeld wordt omdat ze alles gevonden hebben. Aangezien de mol hier voorkennis over heeft is dat ene foutje van Annelotte misschien wel minder mols dan het er op het eerste zicht uit ziet. Los daarvan berust dit natuurlijk louter op speculatie en is het nogal tegen de filosofie van de mol in om express 500 euro te pakken om het geval dat die verdubbeling er niet komt te vermijden.
Gebruikersavatar

mjohlan26 apr 2021, 09:46

 328  Yens
Een leuke proef waar een op zich simpel concept actievol werd uitgewerkt in een setting waarbij de Street Art typisch voor Berlijn centraal staat. Dank u wel jullie makers van De Mol om de nodige educatieve elementen in de opdrachten te verwerken. Kwestie dat half Vlaanderen niet geheel volloopt met cultuurbarbaren. Plus nogmaals bedankt voor die steeds knappe drone beelden die de visuele dynamiek echt ten goede komen.👍🏻

Tactisch goed gespeeld door de kandidaten, dit intens en met veel overgave. Enige echt verdachte actie bij deze opdracht was Philip zijn “flater” om het bedrag te verdubbelen.

Annelottes “slip of the tongue” bij “Bruderkuss“ van Dmitri Vrubel (zie links-rechts correctie bril) is voor mij een dubbeltje op zijn kant. Enerzijds, waarom zomaar een goede tip doorgeven? Anderzijds kan het een verspreking zijn t.g.v. voorkennis.
Haar negatie van Jasmiens insteek (2 koordjes hoodie) bij het werk “My Home” van Herakut, nu Annelottes karakteristieke gedrevenheid kennen we ondertussen al. Niet de eerste keer dat ze “met passie” weet af te wijken van het onderwerp (ref. Bingewatchen in de Alpen).

Lennart en Sven: hoofdzakelijk kandidatengedrag. Gezien het vervolg die dag zou een subtiele mol bij deze opdracht eerder een “low profile” aannemen. Hier valt dan enkel het “vergeten” melden van vrije chasers door Sven op. Voor het overige wisten beiden meer dan hun beste beentje voor te zetten.

Leuk: die graffiti “Philip De Cleen Rules” van waarschijnlijk Sven of Lennart en gericht naar de taupologen onder ons. 🙂
Gebruikersavatar

masterveecee26 apr 2021, 10:32

 3547  Sven
sammy schreef: 26 apr 2021, 00:08 Ik vroeg me bij deze proef af wat er zou gebeurd zijn als ze direct alle verschillen hadden gevonden. Het zou me ergens toch verbazen dat ze dan achteraf gezegd zouden hebben dat het geld verdubbeld wordt omdat ze alles gevonden hebben. Aangezien de mol hier voorkennis over heeft is dat ene foutje van Annelotte misschien wel minder mols dan het er op het eerste zicht uit ziet. Los daarvan berust dit natuurlijk louter op speculatie en is het nogal tegen de filosofie van de mol in om express 500 euro te pakken om het geval dat die verdubbeling er niet komt te vermijden.
Ow, leuk vraag om te stellen aan Gilles DC. Laten we dat eens doen 😛

@Gilles De Coster
De vraag van Sammy: Wat als de kandidaten de 7 verschillen direct gevonden hadden? Wat met Philip dan?
Jullie hebben sowieso het scenario bedacht, maar zou wel leuk zijn om te weten 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2021, 11:22

 8153
Ik denk dat deze proef mocht lukken. De pot was al mager en de makers wisten dat er bij de Stasi-opdracht sowieso weer (veel) geld uit de pot zou verdwijnen.
Volgens mij was Philip ook echt overtuigd dat hij het juiste verschil gevonden had. Wel zot dat net toen de foto gemaakt werd in dat gebouw een raam openstond.
Gebruikersavatar

Woestijnmol26 apr 2021, 11:24

Forum veteraan  222
Mollenjager-DT schreef: 25 apr 2021, 23:42 Ik vond dat net onmols, omdat Lennart en Jasmien op die manier meer kans hadden om het verschil op te merken.
In tegendeel.
Ik vind dat ze opzettelijk links en rechts door elkaar haalde door Jasmien op dat moment op een verkeerd spoor te zetten.
Door links en rechts door elkaar te halen gaat Jasmien niet letten op wat links en wat rechts is, omdat Annelotte eigenlijk de bril zowel links als rechts heeft aangegeven en daarmee dat potentiele verschil al uit de weg heeft geruimd
Gebruikersavatar

rolhad26 apr 2021, 11:26

 434
chicawah.janssen schreef: 26 apr 2021, 11:22 Wel zot dat net toen de foto gemaakt werd in dat gebouw een raam openstond.
En dan nog eens zot dat het dan juist dit werk was(het enigste werk waar zo'n verwarring kon voorkomen), dat overbleef(voor Philip).
Dat is 2x zot. 🙂
Gebruikersavatar

anja.mathijs26 apr 2021, 11:30

 391  Uma
Klopt, al ingegeven in dit topic tijdens aflevering zelf !