Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 mei 2021, 20:53

 1690  Sven
Ze komen achteraf wel samen in de leefruimte in die volgorde. Eerst Lennart, dan Jasmien, net zoals het ons wordt voorgesteld. Als het anders ging zouden de kandidaten ook merken dat er gefoefeld wordt. Ze moesten alleszins wachten (apart?) in een ruimte tot ze bij Gilles mochten, daarna ging het richting leefruimte. Ik stel me dan wel de vraag bij de bieding, als ze mogen bieden zien of weten de anderen toch wie geroepen wordt. Dan moeten ze dus allemaal apart ergens wachten en worden Jasmien en Philip niet ontboden.
Lennart merkt op dat Jasmien lang heeft binnen gezeten, terwijl iedereen 10min kreeg, dat klopt dus niet, of is hij maar even binnen geweest om te briefen. Als er bij hem 2 takes zijn opgenomen, 1 waarin hij kijkt en 1 waarin hij niet kijkt, zou dat toch ook niet eerlijk zijn.
Ofwel heeft hij gewoon eerlijk gespeeld en is hij ervanuit gegaan dat sowieso iemand zou kijken. Of iemand anders is de mol.
Gebruikersavatar

joeri.michiels08 mei 2021, 21:05

 176  Sven
Waarom zou het de volgorde zijn die we zien bij de dossiers en de loft?

Het kan perfect dat ze na de dossiers elders moesten wachten om dan om de beurt in de lift te gaan. Eveneens voor de dossiers. Ook mogelijk dat ze pas in de loft mochten praten. Al vermoed ik dat het niet zo gegaan is.
Gebruikersavatar

wouter.vanderlinden09 mei 2021, 10:16

 6  Yens
Na het herbekijken lijkt het er me heel hard op dat de mol NIET gebriefd is over wie er al dan niet in de dossiers heeft gekeken.

Het past ook bij wat er gezegd wordt, als je kijkt zorg dan dat de anderen (inclusief de mol) het niet te weten komen. We weten intussen al dat de mol bij de mensen zit die een bod mocht doen.

Op dat opzicht is deze opdracht fundamenteel anders dan die waar Bart in afl 1 vorig jaar 10200 euro uit de pot haalde.. daar hadden de andere kandidaten geen vat op Bart zijn bod, moest Bart de mol geweest zijn. En toen -10200 euro zou zo oneerlijk geweest zijn. Met Bart toen als kandidaat had Alina het goed gedaan om Bart te overtuigen om 10200 weg te halen..

Als de mol hier NIET gebrieft is ligt het hier fundamenteel anders. De echte mol /verrader(Lennart is ZEER verdacht) heeft de verrader van deze opdracht door en geeft zichzelf hierdoor het recht om 10000 euro van die "verraderlijke" kandidaten af te pakken.

Want hij/zij (Lennart had het hoogste bod en kon dus Philip ontmaskeren) ziet verraad bij de kandidaten waar blijkbaar alle kandidaten op het eind van de voorlaatste aflevering hem zelf als algemene verrader totaal nog niet verdenken..

En zeg nu zelf.. dat is nu toch wel echt wel... de wereld op zijn kop, toch?!😎

Het molletje heeft de verrader onder de kandidaten door en blijft zelf rustig onder de radar. Hoewel hij maar even 10000 euro uit de pot haalt. Een saaie, rustige move kan je dat toch niet noemen?

Of zijn we nu allemaal zo (kleuren)blind om dat niet te zien?!
Gebruikersavatar

Taupe07710 mei 2021, 09:21

 767  Yens
Mooie actie op zich maar één die niet nodig is.
Ik had hier liever 5K of wat dan ook gezien als bod en dan de dag erna ipv een snipperdag omdat bedrag in de pot te laag is, eerder wel sabotages.
Mocht Lennart dat gebracht hebben dan zette ik hem op één. Nu kan ik het gewoon niet. Zoals mol Pieter zegt het is een ongeschreven wet dat een mol niet op dergelijke manier zoveel uit de pot haalt.
Maar het leuke is dat we het allemaal op een andere manier ervaren!
Gebruikersavatar

Lennart_mol10 mei 2021, 13:12

 5
Het probleem is door zo een ongeschreven wetten over mollen. Wordt je net super obvious als mol. Lennart was de perfecte omgekeerde psychologie mol. Uit het opgebouwde steriotiep stappen door mega harde kandidaten moves te maken die ook nog eens slecht zijn voor de groepspot. Al hoop ik dat dit type opdracht wel definitief geschrapt wordt. In dit seizoen heeft het geniaal uitgepakt, maar in 90% van seizoenen kan een mol dit nooit doen en kan je per direct 1 kandidaat elimineren als mol. En gaat er gewoon random zeer hoog bedrag uit de pot zonder invloed van de mol.

Ook wel te hopen is dat hij absoluut geen info had. Zowel bij dossiers(quasi bevestigd) als wie gekeken heeft/wat geboden is. Vooral het laatste want dat neemt weg van de goede keuze die Annelotte/Sven hebben gemaakt. Sven kijkt enkel niet, omdat hij correct inschat dat dit later voordeel opbrengt
Gebruikersavatar

katrin.schäfer10 mei 2021, 13:25

 24
ik vind het ergens flauw dat de mol een "random" bedrag uit de pot kan pikken. Ok, hij riskeert dat hij daardoor ontmaskerd wordt maar dan nog... In de laatste aflevering zit er dan wel een spel dat net die 10000 € zou kunnen opbrengen (awel vanaf 10000 start, want zelf de snelste en handigste met een topgetrainde hond zou er geen 10000 kunnen uithalen). Moest de 10000 € gekozen zijn als net het bedrag dat de mol uit de pot gepikt heeft bij de dossiers dan zou me dat wel terug kunnen verzoenen. ( stel de mol had de video voor 5000 gekocht -> laatste opdracht start bij 5000, in die zin)
Gebruikersavatar

Jay-Lo10 mei 2021, 14:01

 1690  Sven
Ik vond het vorig jaar nogal flauw dat de mol voor het begin aanzette tot geld uit de pot door kandidaten en het dan er zelf terug bijspeelde in de eerste aflevering. Acties als deze zullen altijd commentaar krijgen, ofwel is men van mening dat de mol het geld moet wegspelen, anderzijds, als de mol het zelf doet is het not done. Sowieso, als er voordelen te rapen zijn is er niemand meer die om het geld maalt. Nu vond ik die 10000 er ook los over, maar achteraf bekeken was dat niet het scenario van de makers wegens te gierig, maar de beslissing van de mol.
Gebruikersavatar

toon.11 mei 2021, 11:52

 7
Het feit dat hij compleet onverdacht was bij de kandidaten tot op het slot van het spel maakt mij meer content met de 10k die hij hier geboden heeft.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18