Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

wim.geuens27 apr 2021, 13:27

 57  Uma
katrin.schäfer schreef: 27 apr 2021, 12:52 Stel dat echt wel niemand in de dossiers gekeken had... dan had iedereen mogen bieden, maar niemand had iemand juist kunnen aanduiden. -> de mol moet toch echt wel ervoor zorgen dat in de dossiers gekeken wordt.
Ik geloof niet dat iemand van de productie in de dossierruimte staat en tegen de mol gewoon zegt: er is al ingekeken. Maar ze hadden wel de informatie kunnen doorgeven door de dossiers in een bepaalde volgorde te leggen. alle dossiers die boven die van de mol liggen hebben gekeken, ligt het dossier van de mol boven is er nog niet gekeken. Zoiets.
Wat de mol zou doen als hij ziet dat al gekeken is weet ik niet goed (ik volg wel de redenering, er gaat dan zowieso nog geld uit de pot als een inkijker aangeduid wordt, dus kijken=kans verhogen - maar dan is het natuurlijk niet nodig informatie aan de mol door te geven omdat die sowieso moet kijken )
Als je als mol kijkt dan lieg je best zo slecht mogelijk zodat die met het hoogste bod je aanduidt.
Op die manier manipuleert de productie met het verloop van de opdracht, dat haalt voor mij alle vertrouwen weg want het is aan de Mol om te saboteren en niet de productie.
Gebruikersavatar

joeri.michiels27 apr 2021, 13:46

 176  Sven
De productie heeft dit altijd al gedaan en de mol kreeg altijd al een degelijke voorbereiding op de reis. Uitgezonderd toen Elisabeth de mol was. Maar dan nog kreeg ze briefings.

Op zich kan je daar ook niks op tegen hebben, want zonder voorbereiding/briefings krijgt de mol een ondergeschikte rol. Hierdoor is de kans kleiner dat sabotages lukken en zal hij/zij sneller door de mand vallen.

Wat het bieden betreft: we weten dat er vorig jaar tegen Alina werd gezegd om gemiddeld te bieden. De kijkers weten dit ook, dus lijkt mij de kans groter dat ze deze keer hebben gevraagd om laag of hoog te gaan.
Gebruikersavatar

katrin.schäfer27 apr 2021, 14:10

 24
na dat ik net zei dat ze de mol niet moesten informeren omdat hij (jaja of zij) toch in de dossiers moest kijken...stel dat IEDEREEN had gekeken, dan zou niemand kunnen bieden en extra geld uit de pot kunnen halen -> dan had de mol net niet mogen kijken.
Maar ja, dan moet de mol natuurlijk als laatste in de kamer. zijn we zeker in welke volgorde ze in de kamer waren? was dat noodzakelijk de volgorde van binnenkomen in het loft?
Gebruikersavatar

joeri.michiels27 apr 2021, 14:23

 176  Sven
De volgorde van het inkijken en het binnenkomen in de loft, kunnen gemonteerd zijn. Alleen raar dat Lennart van Jasmien dan vond dat ze er lang binnen zat. Terwijl ze elk 10 minuten hadden.
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2021, 14:26

 3423  Yens
joeri.michiels schreef: 27 apr 2021, 13:03 @katrin.schäfer Als niemand had gekeken, zou er ook geen opbod zijn geweest.
Waarom niet? Het waren juist de mensen die niet gekeken hadden, die mochten bieden. Philip en Jasmien dus niet.
Gebruikersavatar

joeri.michiels27 apr 2021, 14:34

 176  Sven
Omdat GDC zei dat er gekeken was. Dus als er niet gekeken was, zouden ze ook niet moeten bieden hebben. Of ze hadden hen wel laten bieden. Maar omdat er dan niemand gekeken zou hebben, zou de gekozen video fout zijn. Waardoor er geen geld uit de pot ging en geen vrijstelling te verdienen was. Nu is er meer wantrouwen in de groep en dat zou niet zijn bij een fout gekozen video. De productie heeft niet liever dat er wantrouwen is. Tenzij de mol in het vizier komt.
Gebruikersavatar

Skaeg27 apr 2021, 14:39

 108
Ik heb nog eens het fragment bekeken omdat ik onderlinge emoties altijd interessanter vind om te analyseren dan pure acties, mijn visie:

Na bekendmaking 10K:

Philip: Verbazing
Annelotte: Verbazing
Jasmien: Verbazing
Lennart: Schaamte, toch soort van verraste blik nu blijkt dat hij de hoogste bieder was. Angst nu zijn naam zal vallen.
Sven: Neutraal, weinig emotie

Na het Philip verraad filmpje:

Philip: Schaamte/oei ik maar me niet populair/game face, ik speel het hard, ik blijf bij m'n keuze.. en mix van deze zaken. Onzeker over zijn mol, of heel hard aan't bluffen als mol.
Annelotte: Heel kwaad op Lennart. Voelt zich bedrogen, teleurgesteld in de mensen. Hecht het meeste belang aan een goede onderlinge relatie en een goede groepsfeer (zie leerdammer moment) en dat wordt nu kapot gemaakt. Ik heb het gevoel dat ze op de juiste mol zit. Weinig mol-gedrag (of ijzersterk iedereen in't ootje aant nemen).
Jasmien: Snapt de actie van Lennart, steunt hem zelfs. Alsof ze de reden snapt: Philip werd verraden en Lennart heeft dat mooi bloot gelegd. Toch een verschil met de reactie van Annelotte.
Lennart: Schaamte, vraagt aan Annelotte op wie ze kwaad is. Zit ermee in. Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat hij goed overeen komt met Annelotte. Mocht Lennart de mol zijn, zien we toch barstjes in zijn mentale weerbaarheid, want dan is hij minder fier op zijn mol-actie dan het feit dat hij de kloot van de groep is. Indien hij niet de mol is, voelt hij zich onzeker over zijn kandidaat, want anders zet je niet zoveel in.
Sven: Neutraal, weinig emotie. Soort van 'it's a part of the game' gevoel.

Conclusie voor mij:

Mol:
Sven>Lennart=Philip>Annelotte

Winnaar/zit er juist op:
Annelotte>Sven>Lennart=Philip

Ik denk dat 1 van de laatste 2 gaat wegvallen zondag.

Feel free om te reageren als je denkt dat ik bij één totaal mis zit.
Gebruikersavatar

Thibaud Dedier27 apr 2021, 14:53

Deelnemer  46
stef.vermeiren schreef: 25 apr 2021, 21:33 10.000 euro voor een vrijstelling... déjà vu?
Na de acties de voorbije weken ben ik nu wel geneigd om Lennart af te schrijven als mol: jezelf zo in de kijker zetten vlak voor de finale is riskant.
Philip wederom compleet onverdacht, vooral Sven zit hier in de beste molpositie.
Ik deel je mening : ofwel kwam sven na Lennart en werd hij gebriefd door Gilles (en achteraf eventueel anders gemonteerd), ofwel ervoor maar dan nog was het geen groot risico : stel dat hij hoogste had geboden, dan kon men hem wel nog vertellen wie NIET gekeken had (zodat hij als escape nog altijd een filmpje kon kiezen waarvoor hij wist dat er niet gekeken was). Je wist natuurlijk zo dat het tot 10K ging gaan (Bart heeft die norm zo aanvaardbaar hoog gelegd vorig seizoen 😉 ).
Gebruikersavatar

michiel.dewitte27 apr 2021, 15:00

 53  Sven
Het eerste wat ik dacht bij deze opdracht was: ze mochten niets opschrijven in hun molboekje om de 4000 euro te verdienen. Maar wat als je nu de dossiers las, maar er niets over opschreef? Dan zou in theorie toch het geld verdiend zijn want je schrijft niets op maar je weet wel meer ?

2de wat ik dacht : als mol wil je hier toch zeker niet als eerste of 2de komen, liefst zo laat mogelijk. Anders heb je totaal niet in handen of het geld al dan niet verdiend zal worden.
Gebruikersavatar

Jimmy27 apr 2021, 15:06

 197  Anke
Ik vraag mij ook wel af of er een limiet op het te bieden bedrag had gestaan... In het vorige seizoen was er een limiet van (ik dacht) 15.000 eur, want Bart zou véél meer hebben geboden.

Zou men het zomaar hebben laten gebeuren dat er iemand de groepspot op 0 zou zetten?
Gebruikersavatar

joeri.michiels27 apr 2021, 15:09

 176  Sven
@Jimmy die bedenking maakte ik me ook. Maar vorig jaar begon de teller ook terug af te tellen en nu was er geen teller. Ik blijf er voorlopig vanuit gaan dat er nog iets volgt zolang men het totale bedrag niet in beeld heeft gebracht of laten zeggen door GDC. En dan nog...
Gebruikersavatar

fredt27 apr 2021, 15:23

 3
Als Lennert de mol is, dan zou ik het maar zwak vinden dat hij op die manier de pot leeg rooft.
Dan zou hij een heel seizoen, bij iedere proef, zijn best kunnen doen, met dit in het achterhoofd.
Als die 10.000 EUR nog gerecupereerd kan worden (Mogelijks door Isidoor) dan zou dit Lennert voor mij nog wat extra verdacht maken.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18