Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mollebonkers25 apr 2021, 22:13

 43
Amai, zoveel verdenking op Lennart. Dat heeft mol Sven weer goed gespeeld. Die had 7600 geboden voor het geval de rest braafjes zou zijn, maar niemand verdenkt hem nog. Nochtans toch wel vrij zeker van dat ik hem uit één van de verborgen boodschappen heb gehaald. Zie elders op dit forum indien interesse. 🥳
Gebruikersavatar

HanMi25 apr 2021, 22:16

 21
Gohja, een rotstreek. Ik begrijp zijn redenering wel wanneer hij de acties van de andere kandidaten opnoemt. Ik vond de verontwaardiging van Annelotte eerder wat hypocriet gezien zij ook al € 5000 had gegeven aan pasvragen en nu ook € 2000 wou bieden...
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2021, 22:19

 3547  Sven
Man! Wat een twist!
Jammer van de groepspot natuurlijk..
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2021, 22:19

 3423  Yens
@Vermoljoen
Moeilijk! Ook na dat bod: doet een Mol dit wel? Want 7.600 euro van Sven was ook al mooi geweest en dan kon je je onder de radar houden. Misschien moet ik dan toch maar de switch naar Sven maken? 🤔
Maar ze wisten toch niet van mekaar hoeveel er geboden is? Anders zou het wel heel gemakkelijk geweest zijn om die vrijstelling binnen te halen... Het is ook niet voor niets dat Lennart als laatste een bod heeft mogen uitbrengen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen25 apr 2021, 22:22

 2354  Uma
Als Lennart de Mol is, dan zou het kunnen dat hij geïnformeerd is geweest over de andere biedingen (hoe oneerlijk dat misschien ook zou zijn). Als je dan hoort dat er 7.600 euro werd geboden, dan zou ik als Mol mezelf op de achtergrond houden en lager bieden om minder verdacht over te komen.
Gebruikersavatar

rik.vandecruys25 apr 2021, 22:26

 1
Ik zit zelf niet op Philip maar dacht even aan deze theorie.

Philip komt als laatste dus krijgt als mol te weten dat er al 1 iemand heeft gekeken. De 4000 is dus al uit de pot. Waarom zou je dan als mol nog kijken zou je denken? Wel, lees maar even verder.

Indien de persoon met het hoogste bod (in dit geval Lennart) een persoon had aangeduid die niet heeft gekeken, ging er niks uit de pot en werd er ook geen vrijstelling verkregen.

Als enkel Jasmien heeft gekeken, kunnen de overige kandidaten bieden en hebben ze 1 op 4 kans dat ze de juiste persoon raden. Indien Philip ook kijkt verhoogt die kans naar 1 op 2. 1 op 2 kans dat er extra geld uit de pot gaat.
Laatst gewijzigd door rik.vandecruys op 25 apr 2021, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2021, 22:27

 3423  Yens
Het spel wordt dit jaar echt keihard gespeeld @Vermoljoen . Hoogstwaarschijnlijk heeft Lennart geweten hoeveel Sven geboden heeft en is hij er gewoon overgegaan. Ik vond hem wel heel overtuigend spelen... .
Gebruikersavatar

Moldolly25 apr 2021, 22:30

 18
Ik zet al een tijdje in op Lennart, mede omdat hij niet altijd op de voorgrond kwam (en uiteraard ook nog wat meer gefundeerde vermoedens).
Met zijn opvallend bod zo vlak voor de halve finale, worden de schijnwerpers plots wél op hem gericht.
Is dit een Mol-waardige zet? Ik weet het even niet meer 😲
Gebruikersavatar

Fonsie25 apr 2021, 22:31

 6
Annelotte de mol:
- ze kwam na Jasmien in de dagboekkamer, dus hoefde niet te kijken in de dossiers omdat de 4.000 € al uit de groepspot verdwenen was
- ze bood na Lennart (wordt uiteraard anders gemonteerd), en kon laag bieden omdat er al een hoog bedrag ingezet was door Lennart en Sven
Gebruikersavatar

Vermoljoen25 apr 2021, 22:32

 2354  Uma
Het spel wordt natuurlijk ook veel harder gespeeld doordat er al meerdere seizoenen op tv zijn geweest. Als je pakweg de vrijstellingopdracht waar de kandidaten vastgeketend waren in 2016 nu zou doen, dan zou die sowieso gepakt worden. Die evolutie is wel duidelijk te merken en is ook zeker niet zo vreemd. Ook het aantal psychologische opdrachten en voordelen dat in dit seizoen aan bod komt, ligt dit seizoen hoger dan andere jaren 😉 Dat zijn toch 2 aspecten die het spel harder maken.
Gebruikersavatar

anja.mathijs25 apr 2021, 22:34

 391  Uma
Sorry, maar als de mol zelf 10000 euro uit de pot neemt, dat gaat in tegen alle principes.
Ik weet nog hoe verontwaardigd ik was toen Bart zo een hoog bedrag uit de groepspot nam en zei dat ze dat jaar voor Artis punten speelden, en dat was nog op het begin van het seizoen.

Dus Lennart schrijf ik af als mol hierbij. Pas op toffe gast maar geen mol.
De groepspot is al zo laag dit jaar !
Ik weet dat er veel Lennart tunnelaars zijn, en als kandidaat zou ik het hem nog vergeven.
De mol is geen pony park of sportkamp zoals Annelotte zei, maar als mol zou ik het erg vinden

Ik blijf in mijn Annelotte tunnel, zij deed het laagste bod 2000 euro, terecht als mol.

En de vergelijking met Pieter gaat ook niet op, die wou niet dat iemand zich opofferde met de 0 euro koffer omdat hij wist dat deze ging afvallen, hij probeert hem nog van idee te veranderen.

For my two cents:
Annelotte mol, Lennart laatste afvaller.
Finale met Annelotte, Sven en Philip !
Gebruikersavatar

Isinietdoor25 apr 2021, 22:44

 21
Ik ga hierin mee @anja.mathijs

Philip en Sven hebben beiden al zo hard zitten mollen, eigenlijk samen met Jasmien, dat Annelotte er eigenlijk ook al lang niet meer had moeten inzitten door al die afleidingen. Lennart heeft zichzelf gered met die vrijstelling, want 10.000 uit de pot halen is er eigenlijk eerlijk gezegd wel over als mol.

Sven heeft me wel heel hard doen twijfelen, maar ik zie niet in bij welke proef Annelotte Sven op het spoor gekomen zou zijn.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18