Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

masterveecee26 apr 2021, 21:29

 3547  Sven
De scéne hier doet mij wel denken aan vorig seizoen, waar Jolien ook mega pissig was met de uitslag van de proef (je weet wel, het skydiven). Toen is Jolien ook echt boos geweest. Wel, Annelotte reageert net hetzelfde. Dus, voor mij is Annelotte niet de mol.

Afbeelding
Gebruikersavatar

joeri.michiels26 apr 2021, 22:08

 176  Sven
Ik heb even getwijfeld, maar blijf in Lennart toch de mol zien. Ook omwille van de trailer waarbij hij, als enige lijkt me voorlopig, aan het gebouw bengelt. Misschien heeft hij de kans om het verloren geld terug te brengen of toch een deel ervan. Ook het feit dat GDC niet zei hoeveel er nog in de pot zit en dat dit ook niet getoond werd, lijkt me bizar. Of ze hebben allemaal de kans nog om nog iets te doen aan de lage pot of, zoals hier al gezegd, moet Isidoor hiervoor op de knop drukken.
Gebruikersavatar

martin.janssen26 apr 2021, 22:17

 178
Het wordt nu pijnlijk duidelijk waarom Lennart bij de domino opdracht zo nodig voor geld moest spelen. Waarom hij geen enkele moeite deed om bij de bomstoelen als laatste over te blijven en zodoende gedoemd zou zijn om samen met een medekandidaat voor de pasvragen te kiezen. Allemaal voorbedachte rade. Nu kon hij als mol toeslaan.

Ook heel vreemd dat hij alleen Annelotte verweet dat zij €5000 uit de pot speelde en niet Sven die hier even schuldig aan was.

En het zou toch ook veel logischer zijn om voor jezelf te spelen door je niets aan te trekken van de afspraak en wel in de dossiers te kijken? Als kandidaat heb je hier heel veel aan want ook in de finale komen er volgens mij persoonlijke vragen over de mol aan bod en daarvoor moet je weten wat hij heeft ingevuld op de vragenlijst.

Ik vond zijn argumentatie overigens heel slecht geacteerd.
Gebruikersavatar

Jansen26 apr 2021, 22:29

 3423  Yens
@martin.janssen
Iemand die in de dossiers had gekeken mocht geen bod doen (zoals Philip en Jasmien). Waarom zou hij dan in dossiers kijken als hij weet dat hij daarna het grote bod kon doen? Hij kon er ook zeker van zijn dat er sowieso iemand in die dossiers zou kijken en dan was die 4000 € ook verloren.
Gebruikersavatar

anton.smets26 apr 2021, 22:51

 50  Uma
Ik weet eigenlijk niet of het al opgemerkt is, maar weten we eigenlijk of Sven en Annelotte juist hadden gekozen, moesten zij het hoogste bod gedaan hebben? Want op zich is het hoogste bod doen wel een makkelijke manier om als mol te verzekeren dat er geld weg gaat, want anders hang dit af van de kandidaat!

Stel bijvoorbeeld dat Annelotte de mol is, met zo'n laag bod ging ze sowieso niet winnen, maar dan loopt ze wel het risico dat de persoon die wel een bod mag doen verkeerd kiest niet? Daarom verdenk ik hier Lennart dus, omdat hij het dubbele voordeel heeft van meer geld eruit te halen én zeker te zijn dat er geld uit gaat
Gebruikersavatar

HanMi26 apr 2021, 23:16

 21
martin.janssen schreef: 26 apr 2021, 22:17 Het wordt nu pijnlijk duidelijk waarom Lennart bij de domino opdracht zo nodig voor geld moest spelen. Waarom hij geen enkele moeite deed om bij de bomstoelen als laatste over te blijven en zodoende gedoemd zou zijn om samen met een medekandidaat voor de 8pasvragen te kiezen. Allemaal voorbedachte rade. Nu kon hij als mol toeslaan.

Ook heel vreemd dat hij alleen Annelotte verweet dat zij €5000 uit de pot speelde en niet Sven die hier even schuldig aan was.

En het zou toch ook veel logischer zijn om voor jezelf te spelen door je niets aan te trekken van de afspraak en wel in de dossiers te kijken? Als kandidaat heb je hier heel veel aan want ook in de finale komen er volgens mij persoonlijke vragen over de mol aan bod en daarvoor moet je weten wat hij heeft ingevuld op de vragenlijst.

Ik vond zijn argumentatie overigens heel slecht geacteerd.
Dat lijkt me wel heel erg 'the long game' spelen als Mol en ik vond zijn argumentatie net erg zinnig. Leek me helemaal de kandidaat die er genoeg van heeft altijd 'het brave dutske' te zijn en dat ineens overcompenseert. Je ziet ook dat hij zich bij de line-up even later al redelijk ongemakkelijk voelt.

Ik sluit hem niet uit als Mol, maar kan zijn actie als kandidaat ook helemaal plaatsen.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 apr 2021, 23:38

 767  Yens
joeri.michiels schreef: 26 apr 2021, 22:08 Ik heb even getwijfeld, maar blijf in Lennart toch de mol zien. Ook omwille van de trailer waarbij hij, als enige lijkt me voorlopig, aan het gebouw bengelt.
Dit klopt niet, in de trailer voor volgende week zien we ook Philip aan het gebouw hangen. En we krijgen zoals altijd natuurlijk ook niet alles te zien, dus kan het evengoed dat de andere 2 dat ook gaan doen.
Gebruikersavatar

joeri.michiels26 apr 2021, 23:42

 176  Sven
Ja, ik twijfelde na mijn post zelf. Het zou me alvast niet verbazen als er nog iets zou volgen.
Gebruikersavatar

martin.janssen27 apr 2021, 00:05

 178
Jansen schreef: 26 apr 2021, 22:29 @martin.janssen
Iemand die in de dossiers had gekeken mocht geen bod doen (zoals Philip en Jasmien). Waarom zou hij dan in dossiers kijken als hij weet dat hij daarna het grote bod kon doen? Hij kon er ook zeker van zijn dat er sowieso iemand in die dossiers zou kijken en dan was die 4000 € ook verloren.
Ik redeneerde hier vanuit het standpunt dat Lennart NIET de mol is, om dan te concluderen dat hij niet goed bezig zou zijn. Een soort van bewijs uit het ongerijmde.
Gebruikersavatar

Cadfael27 apr 2021, 01:09

 229  Uma
anton.smets schreef: 26 apr 2021, 22:51
Stel bijvoorbeeld dat Annelotte de mol is, met zo'n laag bod ging ze sowieso niet winnen, maar dan loopt ze wel het risico dat de persoon die wel een bod mag doen verkeerd kiest niet? Daarom verdenk ik hier Lennart dus, omdat hij het dubbele voordeel heeft van meer geld eruit te halen én zeker te zijn dat er geld uit gaat
Ik denk wel dat iedereen voor Philip zou zijn gegaan. Ze zeiden het voordien al: "We weten enkel niet wat de Flipper uit Zwijnaarde gaat doen." Philip heeft wel een niet te vertrouwen imago binnen de groep. En stel dat een kandidaat al €10000 zou bieden, dan denk ik niet dat de mol nog hoger zou bieden om zeker te zijn dat het geld weg is en om alle ogen op hem te richten. De pot stond al niet zo hoog.
Gebruikersavatar

katrin.schäfer27 apr 2021, 12:52

 24
Stel dat echt wel niemand in de dossiers gekeken had... dan had iedereen mogen bieden, maar niemand had iemand juist kunnen aanduiden. -> de mol moet toch echt wel ervoor zorgen dat in de dossiers gekeken wordt.
Ik geloof niet dat iemand van de productie in de dossierruimte staat en tegen de mol gewoon zegt: er is al ingekeken. Maar ze hadden wel de informatie kunnen doorgeven door de dossiers in een bepaalde volgorde te leggen. alle dossiers die boven die van de mol liggen hebben gekeken, ligt het dossier van de mol boven is er nog niet gekeken. Zoiets.
Wat de mol zou doen als hij ziet dat al gekeken is weet ik niet goed (ik volg wel de redenering, er gaat dan zowieso nog geld uit de pot als een inkijker aangeduid wordt, dus kijken=kans verhogen - maar dan is het natuurlijk niet nodig informatie aan de mol door te geven omdat die sowieso moet kijken )
Als je als mol kijkt dan lieg je best zo slecht mogelijk zodat die met het hoogste bod je aanduidt.
Gebruikersavatar

joeri.michiels27 apr 2021, 13:03

 176  Sven
@katrin.schäfer Als niemand had gekeken, zou er ook geen opbod zijn geweest.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18