Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Skaeg27 apr 2021, 15:35

 108
Maar dan denk ik: De mol weet dat in een latere fase het geld terug in de pot kan (mocht dat kloppen wat jullie zeggen). Ook al is dit geen zekerheid, dan ben je toch meer op je gemak dan hoe Lennart was... eerder zoals Sven.
Gebruikersavatar

joeri.michiels27 apr 2021, 15:39

 176  Sven
@Skaeg Indien Lennart de mol is, dan kan hij deze reactie gespeeld hebben. Het feit dat hij naar de grond keek, kan wijzen op schaamte. Maar evengoed op liegen. Elke voorgaande mol heeft al eens zo'n rolletje opgevoerd.
Gebruikersavatar

Addow27 apr 2021, 16:01

Molerator  377  Yens
Het zou ons toch een schat van informatie bezorgen, mochten we te weten komen in welke volgorde de geheime dossiers lagen tijdens deze opdracht? Jammer genoeg hebben ze voor ons de etiketten wazig gemaakt en kunnen we daar weinig informatie uit halen. Maar....

Ik heb een stil vermoeden waar de dossiermappen van 2 kandidaten lagen. De mogelijke sleutel of de tip kregen we volgens mij op het einde van de vorige (5de) aflevering te zien....

Afbeelding
Vaststelling 1: We krijgen in de rubriek "Volgende week" een snelle shot van een opengeklapte dossiermap te zien, namelijk die van Philip, voor de gemakkelijkheid Dossier 4.
Vaststelling 2: Als je goed speurt, kun je op Dossier 1 in potlood een doorgestreepte naam zien staan (ik gok voorzichtig Samina, maar kan ook Alina zijn), met daaronder een andere nieuwe naam.... Sven.

Laaaaarie! Kwatsj! Ze veranderen de volgorde van dossiers telkens een andere kandidaat de kamer binnenkomt.

Op volgende twee shots, zie je nog steeds de potloodinscriptie staan.
De eerste is een vooraf opgenomen shot voor Lennart binnenkomt, de tweede terwijl Jasmien Dossier 1 ronddraaiend aan het bekijken is.

Afbeelding
Afbeelding
Nu kunnen we eenvoudig achterhalen welk dossier we Jasmien hebben zien inkijken: Dossier 1, dat van Sven.

Afbeelding
Afbeelding
En ook Philip grijpt als eerste naar die van Sven. Maar kijkt uiteraard in alle mappen, zélfs die van zichzelf 😂😂

Afbeelding
Zijn we daar iets mee. Ja en neen... dat laat ik aan jullie en hangt erg af van in welke tunnel men zit 😜
Laatst gewijzigd door Addow op 27 apr 2021, 16:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2021, 16:05

 8153
Jasmien zal ook wel in meer dan 1 dossier gekeken hebben. Als je dan toch kijkt, kijk je naar alles. Toch?
Gebruikersavatar

joeri.michiels27 apr 2021, 16:07

 176  Sven
Tot de tijd om is toch 😃
Gebruikersavatar

Addow27 apr 2021, 16:10

Molerator  377  Yens
chicawah.janssen schreef: 27 apr 2021, 16:05 Jasmien zal ook wel in meer dan 1 dossier gekeken hebben. Als je dan toch kijkt, kijk je naar alles. Toch?
Jasmien heeft niets in haar boekje genoteerd en had nog maar 4 minuten. Ze zal ongetwijfeld wel andere dossiers geopend hebben. Maar deze nam ze toch lekker eerst 😜

Toch een correctie!
Tijdens een van de weinige shots waar de etiketten niet wazig zijn en we ze kunnen lezen, krijgen we een andere volgorde te zien.
Philip blijkt daar Dossier 1, 2 of 3 te zijn, maar dus zeker geen 4.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2021, 16:46

 3423  Yens
fredt schreef: 27 apr 2021, 15:23 Als Lennert de mol is, dan zou ik het maar zwak vinden dat hij op die manier de pot leeg rooft.
Dan zou hij een heel seizoen, bij iedere proef, zijn best kunnen doen, met dit in het achterhoofd.
Als die 10.000 EUR nog gerecupereerd kan worden (Mogelijks door Isidoor) dan zou dit Lennert voor mij nog wat extra verdacht maken.
Maar hij heeft toch verschillende opdrachten doen mislukken? In mijn ogen heeft hij maar eenmaal zijn best gedaan, en dat was in de eerste proef van de meest recente aflevering. Daar zal hij waarschijnlijk gedacht hebben, er gaat nog genoeg verloren in de volgende proeven... .
Laatst gewijzigd door Jansen op 27 apr 2021, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

mjohlan27 apr 2021, 16:49

 328  Yens
Skaeg schreef: 27 apr 2021, 14:39 Ik heb nog eens het fragment bekeken omdat ik onderlinge emoties altijd interessanter vind om te analyseren dan pure acties, mijn visie:
Na bekendmaking 10K:
Philip: Verbazing
Annelotte: Verbazing
Jasmien: Verbazing
Lennart: Schaamte, toch soort van verraste blik nu blijkt dat hij de hoogste bieder was. Angst nu zijn naam zal vallen.
Sven: Neutraal, weinig emotie
...
Idem conclusie hier. Bij zowel Philip, Jasmien en Lennart kon je al voor de afkondiging afleiden dat ze zich geheel ongemakkelijk voelden. Lennart zat je figuurlijk sterven van schaamte doorheen de gehele scene, en het leek me hier zeker niet om acteerwerk te gaan. Zijn verantwoording nadien was dan ook incoherent.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2021, 17:10

 8153
@mjohlan Net omdat die uitleg niet coherent was, denk ik dat hij geen kandidaat is. Hij keek ook naar de grond. Dat is handig als je je gezicht wil verbergen.



Geheel terzijde en een beetje off-topic: wat ik mij bedacht toen ze daar gezellig samen zaten te zweren op de Leerdammer was "Aiai, Leerdammer is een kaas met serieuze gaten!" :mrgreen:
Gebruikersavatar

foxhunter27 apr 2021, 18:21

 100  Sven
Grappig dat Philip ook in zijn eigen dossier kijkt. Als kandidaat zou je je concentreren op de andere vier mappen en die uit je hoofd leren, zodat je dit later in je boekje kan schrijven.
Gebruikersavatar

nyckelpiga28 apr 2021, 09:13

 69
Cadfael schreef: 26 apr 2021, 11:25 Ik zou er niet van uitgaan dat iedereen weet dat hij of zij de mol is. Jasmien zat ook fout en misschien is er nog minstens 1 persoon die fout zit
Ik denk dat Jasmien op Annelotte zat als mol. Ze zei op het einde van de aflevering (kan natuurlijk ook zo door de productie zijn gemonteerd), dat ze nooit gedacht had dat het Annelotte was. En dan zei ze tegen Gilles nog "ja verkeerde mol".
Dikke kans dat nu zondag Lennart naar huis moet als hij op Philip zit als mol (of Annelotte zelf want die zit volgens mij ook op Philip). Ik zit wel serieus in de Sven tunnel, maar dat komt ook gewoon omdat hij naast Lennart het minste heeft verdiend, en sinds de 2de helft van het seizoen plots als eerste altijd op een bepaalde plaats wil zitten in een opdracht. Lennart is mijn tweede hoofdverdachte, maar ik zou het wat flauw vinden dat hij gewoon 10.000 EUR kan uit de pot halen als mol. Normaal in vorige seizoenen is de mol nooit zo opvallend, ondanks dat het nog maar een paar afleveringen zijn, dan toch zou ik als mol niet willen dat er te veel mensen mij verdenken. Als er nog 2 bijvoorbeeld fout zitten, en ik weet dit als mol, dan zou ik expres wat meer benadrukken wat die andere fout doet, zodat de andere 2 hem nog meer gaan verdenken.
Gebruikersavatar

joeri.michiels28 apr 2021, 10:30

 176  Sven
Het kan ook bewust zijn, indien Lennart de mol is, om zoveel geld uit de pot te halen. Om zo minder verdacht te zijn.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18