Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Lodewijk09 mei 2021, 12:32

 146
chicawah.janssen schreef: 08 mei 2021, 18:45 @annie.delen Mol in het Duits is toch Maulwurf en niet Mole?
Ik zou achter die "Mole 737" echt niets zoeken. Ze vlogen met een Boeing 737*. Elk vliegtuig heeft, net als een boot/schip een naam (@Lodewijk correct me if I'm wrong), dus is het volgens mij gewoon een grap van de makers om dit (fictieve) vliegtuig Mol te noemen. Aangezien in de luchtvaart Engels de voertaal is, werd het dus Mole i.p.v. Mol.
Engels is inderdaad de voertaal van de luchtvaart. Elk vliegtuig heeft een apart callsign, dat veranderd per vlucht. Dus inderdaad het lag vrij voor de hand om de roepletters "Mole 737" te maken 😉

chicawah.janssen schreef: 08 mei 2021, 17:39 @annie.delen voor zover ik weet spreken vluchtleiding en cockpit altijd Engels met elkaar. Misschien kan @Lodewijk dit bevestigen?
Klopt!
Gebruikersavatar

foxhunter09 mei 2021, 12:49

 100  Sven
Mollenjager-DT schreef: 09 mei 2021, 09:01 Dat is eerder Lennart zijn verdienste dan die van Annelotte denk ik.
Klopt.
Ik wil alleen aantonen dat de mol ook in de hangar had kunnen zijn, zoals het nu ging in de hangar was een optimaal mols scenario, maar dat betekent nog niet dat de mol daar ook zit. En Annelotte deed dat heel goed met dat vliegtuigje. Geoefend? Niet noodzakelijkerwijs.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10