Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

SiMol25 apr 2021, 23:16

 264
Ik vind net dat er niet zo heel veel te saboteren valt in de hangar.

Met een papieren vliegtuigje mikken door zo een cirkel, zo evident is dat niet en door de constructie was de kans groot dat de negatieve invloeden op het vliegtuig toch gingen gebeuren.

Met het zweefvliegtuigje kan je wel saboteren, zorgen dat je dit het beste doet, maar de finish altijd net niet halen. In de bocht zogezegd de controle kwijt raken. Maar Annelotte haalt daar dus wel de finish en de instructies.

Maar zoals hier al aangehaald door iemand anders, misschien doet dit net de proef mislukken.
Met instructies van de toren, zou het landen waarschijnlijk een stuk makkelijker zijn. Nu denken ze dit zelf de kunnen, dankzij de instructies van het blaadje.
Gebruikersavatar

Lodewijk25 apr 2021, 23:25

 146
Ik denk persoonlijk dat je beter in het vliegtuig zit als mol. Daar valt namelijk het geld te verdienen. Eerst en vooral is de opdracht sowieso al heel moeilijk. De luchtverkeersleiding hulp vragen kost al geld en je kunt ervan uitgaan dat ze in de hangar geen 3 papieren vliegtuigjes van de eerste keer door de hoepel gaan gooien.
En zelfs met de uitleg is het nog aartsmoeilijk om aan te voelen hoe je het vliegtuig moet landen, tenzij je uitlegt hoe je een autoland doet waardoor de autopilot zelf de approach en landing vliegt. Dan moeten de kandidaten wel zelf nog die instellen, zeggen wat ie moet doen en zorgen dat de configuratie juist is.
Nu, volledig manueel is 100% veeel leuker, maar de werkdruk ligt veel hoger: thrust moet precies op tijd komen om de snelheid te houden, er moet precies worden aangevlogen, goeie communicatie tussen beiden,... Nu zijn ze letterlijk uit de lucht gevallen en is de proef mislukt...

@Cedric Er staan zeker een paar van die flight simulators in België, ik kan je zeker een paar adresjes aanraden als je wilt 😉
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2021, 23:30

 2834  Uma
Mag je zeker eens doorsturen, @Lodewijk ! Zou zalig zijn om eens te proberen.
Misschien moet ik ook nog eens zo'n flight simulator game downloaden, maar zo'n "echt" toestel lijkt me toch leuker 😃
Gebruikersavatar

IkBenDeMol25 apr 2021, 23:31

 287
Volgens mij was die landing eigenlijk quasi onmogelijk als leek.

Alweer een proef die gedoemd was om te mislukken dus, zoals zovelen dit seizoen. 🙄
Gebruikersavatar

Lodewijk25 apr 2021, 23:36

 146
SiMol schreef: 25 apr 2021, 22:58 Maar lag het enkel aan de co-piloot?
Mijn gevoel bij de te lage hoogte was onmiddellijk: geef wat gas bij. Als ik mij niet vergis, staat de hendel om gas bij te geven centraal in de cockpit, Lennart kon dus makkelijk ingrijpen. Uiteraard zou je dit als mol niet doen en is Jasmien degene die het dan zogezegd fout laat gaan.

@Lodewijk , correct me if I am wrong.
Klopt volledig, maar ik dacht gehoord te hebben in de proef dat er gezegd werd "de copilote staat in voor de snelheid", wat dus thrust zou betekenen en inderdaad, het was Jasmien die de thrust verminderde om de snelheid eruit te halen.

In real life is dat nooit zo: de pilot flying (niet altijd de captain trouwens, first officers (of co-piloten) vliegen zelf ook. We wisselen af van sector tot sector), de pilot flying dus vliegt: stuurt het vliegtuig en geeft gas (yoke en thrustlevers). De Pilot Monitoring kijkt mee om te zien wat er uitgevoerd wordt wel juist is en zegt deviaties als die er zijn (check speed, check flaps, check heading,...).
Dat gezegd zijnde kan je natuurlijk de area of responsibility van de ander over nemen als je dat nodig zou vinden, controls over nemen en zelf vliegen (liefst met een goeie reden 😅), maar misschien had Lennart er gewoon niet aan gedacht om hier de thrust levers van Jasmien over te nemen (of bewust geen gas gegeven)
Gebruikersavatar

Isinietdoor26 apr 2021, 00:01

 21
Ik ben geen piloot zoals @Lodewijk , maar ik heb wel al eens wat flight sims geprobeerd op computer. Het ding laten opstijgen is al straf, maar het laten landen lijkt me nog sterker, zonder 1 keer te mogen oefenen, ook al krijg je instructies.

In zo een simulator heb je wel het voordeel dat je wat beweging meekrijgt, maar ik denk dat de opdracht zo goed als onmogelijk was en dat de mol dus niet echt moest mollen bij deze opdracht. Zoals andere aangaven denk ik dat de enige kans ook was indien de controletoren de instructies kon geven en exact kon zien wat de kandidaten deden in de cockpit. Dan nog alle instructies nauwgezet volgen terwijl je moet zoeken naar de knoppen is niet evident. Even dacht ik eraan dat Jasmien express het landingsgestel niet had uitgeklapt, maar er waren gewoon teveel instructies om te verwerken en te weinig tijd om te zoeken.

Sven bleeft wel erg hard op Philip kappen. Ik blijf in mijn Annelotte tunnel, omdat er teveel molwerk van de anderen is. Ik zie niet in bij welke opdracht zij de mol geïdentificeerd zou kunnen hebben. Sven roept meer en meer twijfel op. 7600 euro inzetten vond ik dan wel weer een erg hoog bedrag bij de laatste opdracht.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 apr 2021, 00:07

 767  Yens
Wat een zalige opdracht weer! Ik was na het geklungel in de stoel en het niet uitklappen van het landingsgestel van Jasmien nog zo zeker dat ze de mol was... 😂

Wat mij ook opviel, was de groepsverdeling vlak voor de opdracht. Philip en Annelotte volgen Sven meteen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 apr 2021, 00:07

 2354  Uma
bert.dekimpe schreef: 25 apr 2021, 22:56 En dat het eindigde met een crash maakte het eigenlijk nog beter.
Hahahaha ja inderdaad! Dat werd zo grappig en een beetje dramatisch ook in beeld gebracht met dat vuur 😂 Geweldige opdracht inderdaad!
Gebruikersavatar

joachim.dekimpe26 apr 2021, 01:33

 1
Ik heb nooit geloofd in Annelotte is mol, maar vandaag moesten Jasmien&Lennart landen op landingsbaan 26... waarom 26 dacht ik? Er is 1 kandidate die 26 is, Annelotte... best verdacht, nee? + in haar afbeelding op Vier en het molforum staat er leeftijd 25 , maar in haar filmpje zegt ze dat ze 26 is, misschien willen de makers het wat wegstoppen?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Lodewijk26 apr 2021, 10:07

 146
joachim.dekimpe schreef:Ik heb nooit geloofd in Annelotte is mol, maar vandaag moesten Jasmien&Lennart landen op landingsbaan 26... waarom 26 dacht ik? Er is 1 kandidate die 26 is, Annelotte... best verdacht, nee? + in haar afbeelding op Vier en het molforum staat er leeftijd 25 , maar in haar filmpje zegt ze dat ze 26 is, misschien willen de makers het wat wegstoppen?
Hier zou ik niets achter zoeken. Ze vertrokken vanop luchthaven Berlijn Tegel op baan 26L (left) en ze hadden moeten landen in Brussel op baan 25L. Die cijfers duiden de oriëntatie van de runway aan: 26 wil zeggen 260°, 25 250° enz. L/C/R is left, centre, right als er een minstens 1 parallelle baan ligt. Elke runway kan trouwens vanuit de andere richting ook gebruikt worden, dat is dan 180 graden verschil, dus voor 26 heb je dan aan de andere kant 08, 25/07,...
De overheersende wind in Europa is Zuid-West, dus veel landingsbanen gaan in Europa eerder in die richting liggen aangezien vliegtuigen het best opstijgen en landen tegen de wind in: Oostende is 26/08, Brussel is 25/07 (L/R) (en 01/19), Charleroi is 24/06, Luik is 22/04 (L/R), Antwerpen is iets meer Noord-West/Zuid-Oost met 29/11.
Gebruikersavatar

masterveecee26 apr 2021, 10:30

 3547  Sven
Cadfael schreef: 26 apr 2021, 01:15 Geweldige opdracht!!!
Ik vond Lennart en Jasmien ook precies een komisch duo! 😂
Ja, maar ik zou ze wel niet als piloot willen 😀
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10