Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo26 apr 2021, 11:05

 1111  Uma
Eigenlijk deden Jasmien en vooral Lennart het verbazend goed in die flight simulator vond ik.
Behalve de landing dan πŸ˜›.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2021, 11:08

 8153
Lodewijk schreef: ↑25 apr 2021, 22:47 Puur genieten was dit, constante smile op mijn gezicht! En wetende dat Gilles vroeger zelf de droom had om piloot te worden: @Gilles De Coster: als je ooit eens mee wilt vliegen in een klein vliegtuigje, laat gerust weten, ik neem je met heel veel plezier mee! πŸ˜ƒ
Kan je dat voorstel ook eens richten aan @Chicawah? πŸ˜ƒ

Yvo schreef: ↑26 apr 2021, 11:05 Eigenlijk deden Jasmien en vooral Lennart het verbazend goed in die flight simulator vond ik.
Behalve de landing dan πŸ˜›.
Vond ik ook, maar dan vooral Jasmien (aanvankelijk toch). Lennart deed niet echt veel behalve grappige opmerkingen maken en telkens snel akkoord gaan om de controletoren om hulp te vragen. Elke keer nadat Jasmien dat gedaan had, scheen ze toch teleurgesteld te zijn dat ze het hadden moeten doen en er daardoor geld uit de pot was. Ik had niet de indruk dat Lennart dat geld uit de pot erg vond. πŸ˜‰

IkBenDeMol schreef: ↑25 apr 2021, 23:31 Volgens mij was die landing eigenlijk quasi onmogelijk als leek.
Met hulp van de controletoren hadden ze wel een kans gemaakt denk ik.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 26 apr 2021, 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Yvo26 apr 2021, 11:18

 1111  Uma
@chicawah.janssen Niet mee eens. Ik vond dat Lennart het heel goed deed. Hij was de piloot en heeft die taak heel goed uitgevoerd vond ik.
Behalve de landing, maar daar had Jasmine het even veel verprutst als Lennart. Plus het was niet gemakkelijk, zelfs als de instructies kloppen.
Je moet snel zijn en veel doen in weinig tijd. Jasmien heeft het ook enigszins goed gedaan vond ik,
maar bij bepaalde momenten (ik moet de aflevering nog herbekijken), het toch laten afweten.
Gebruikersavatar

SiMol26 apr 2021, 11:26

 264
@Yvo
Maar het is wel Lennart die kiest om piloot te zijn, misschien met de voorkennis dat het moeilijkste (of eerste) gedeelte van de landing voor de co-piloot was.

Hij kan dan gewoon afwachten en niet ingrijpen als het in het begin al mis loopt bij de landing. Ikzelf zou als piloot (via kennis uit films, Tom Waes en games πŸ˜…) bij de te lage hoogte ingegrepen hebben en gas bij gegeven hebben, maar is makkelijk zeggen als je niet in die situatie zit. Ter verdediging van Lennart, hij vraagt meermaals aan Jasmien om het alarm niet te negeren. Uiteindelijk negeren ze het natuurlijk wel beiden.

Dus het gedrag van Lennart is opnieuw te verklaren als kandidaat, alsook als afwachtende mol.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol26 apr 2021, 11:29

 287
chicawah.janssen schreef: ↑26 apr 2021, 11:11 Met hulp van de controletoren hadden ze wel een kans gemaakt denk ik.
Goh, zelfs dan. Tenzij die persoon het vliegtuig zou overnemen misschien. πŸ˜‰
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 apr 2021, 13:01

 767  Yens
SiMol schreef: ↑26 apr 2021, 11:26 Maar het is wel Lennart die kiest om piloot te zijn, misschien met de voorkennis dat het moeilijkste (of eerste) gedeelte van de landing voor de co-piloot was.
Is dat zo? Volgens mij werkte niemand van de 2 zich echt op de voorgrond voor de positie van piloot en was het vooral Jasmien die Lennart voorstelde om voor piloot te gaan.
Gebruikersavatar

SiMol26 apr 2021, 13:26

 264
@Mollenjager-DT
De keuze zelf is niet in beeld.
Het is Lennart die vraagt aan de instructeur wie de piloot is en wie de co-piloot. De instructeur geeft dan aan dat ze dit zelf moeten kiezen, waarop Jasmien oppert dat Lennart dit misschien beter kan, Lennart hierin snel mee te gaan. Meer komen we niet echt te weten.

Maar ik ging ervanuit, dat als je de mol bent, je daar wel de keuze kan bepalen. Stel dat co-piloot beter was geweest, had Lennart daar anders kunnen reageren.

Daarnaast kwam mijn opmerking er omdat iemand zei dat Lennart niet verdacht is in deze opdracht. Terwijl dat dit een typische wait and see opdracht is voor een mol, afwachten of het niet misloopt en anders kan je zelf nog ingrijpen op het einde. Zowel de piloot als de co-piloot konden deze opdracht doen mislukken.
Gebruikersavatar

Yvo26 apr 2021, 13:59

 1111  Uma
@SiMol De dialoog uit de aflevering (de ondertitels, dus niet de originele dialoog in het Engels):

Instructeur: De piloot zit links en de copiloot rechts.
Lennart: Wie is de piloot en wie de copiloot?
Instructeur: Dat moeten jullie beslissen. Ik leg gewoon uit hoe je een vliegtuig bestuurt, meer niet.
*Jasmien kijkt lachend naar Lennart*
Jasmien: Heb jij daar niet meer voeling voor?
Lennart: Met een vliegtuig vliegen? (met de intonatie van alsof ik daar meer voeling voor heb).

Daarna volgen bepaalde instructies over de knopjes en hendels in de cockpit. Meer krijgen we niet te zien en te horen.
Dus hieruit kan je niet afleiden dat Lennart hier snel is in meegegaan. Integendeel.
Als hij hier snel is in meegegaan hebben ze dat geknipt.
Misschien heeft Jasmien op Lennart ingepraat omdat ze liever had dat Lennart piloot was. Maar dat is pure speculatie.
Gebruikersavatar

masterveecee26 apr 2021, 17:34

 3547  Sven
Ik had ook eerder iets van "Wie wil?"
Afbeelding

Moet leuk geweest zijn. Overal knoppekes πŸ˜›
Gebruikersavatar

bert.dekimpe26 apr 2021, 18:08

 57
Wat mij opviel: Sven had tijdens deze opdracht de houding van iemand die meent door te hebben dat Philip de mol is, en die ervan uitgaat dat ook Annelotte het weet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10