Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

skred08 mei 2021, 17:53

 110  Uma
Afbeelding
Er bestaat wel een kleur met dit nummer.
Gebruikersavatar

annie.delen08 mei 2021, 18:20

 238  Uma
Ik bedoel niet zozeer de Engelse taal. Maar vertaling Engels mole... mol en moedervlek.
Vertaling Duits mole ... mol.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2021, 18:43

 8153
@annie.delen Mol in het Duits is toch Maulwurf en niet Mole?
Ik zou achter die "Mole 737" echt niets zoeken. Ze vlogen met een Boeing 737*. Elk vliegtuig heeft, net als een boot/schip een naam (@Lodewijk correct me if I'm wrong), dus is het volgens mij gewoon een grap van de makers om dit (fictieve) vliegtuig Mol te noemen. Aangezien in de luchtvaart Engels de voertaal is, werd het dus Mole i.p.v. Mol.

*Manmanman, ik zou er geld voor gegeven hebben om dat te mogen doen! Ik heb ooit eens een klein sportvliegtuigje mogen besturen, samen met een monitor die het opstijgen en landen voor zijn rekening nam. Dat was fantastisch en smaakte naar meer!

foxhunter schreef: 08 mei 2021, 17:41 Het meest molse dat de drie in de hangar kunnen doen is de landingsaanwijzingen vrij te spelen, zodat de piloten hierop gaan vertrouwen. Zo zat de opdracht ook in elkaar. Opbouwen van het zelfvertrouwen "we kunnen het vliegtuig wel landen" zonder de toren te bellen. Allerlei rampen overwonnen, landen zal dan ook wel lukken. Maar landen met die instructies daarvoor waren Lennart en Jasmien te onervaren. Daarvoor moesten ze juist wel de toren bellen om de landing te laten slagen.
Het is dus mols dat Annelotte het vliegtuigje zo goed laat vliegen.
Maar ze belden de toren niet! Is dat niet molser?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT08 mei 2021, 19:37

 767  Yens
foxhunter schreef: 08 mei 2021, 17:41 Het meest molse dat de drie in de hangar kunnen doen is de landingsaanwijzingen vrij te spelen, zodat de piloten hierop gaan vertrouwen. Zo zat de opdracht ook in elkaar. Opbouwen van het zelfvertrouwen "we kunnen het vliegtuig wel landen" zonder de toren te bellen. Allerlei rampen overwonnen, landen zal dan ook wel lukken. Maar landen met die instructies daarvoor waren Lennart en Jasmien te onervaren. Daarvoor moesten ze juist wel de toren bellen om de landing te laten slagen.
Het is dus mols dat Annelotte het vliegtuigje zo goed laat vliegen.
Daar ben ik het toch niet echt mee eens. Zelfs met de landingsinstructies erbij hadden ze nog naar de toren kunnen bellen, maar ze besloten dat gewoon niet te doen terwijl ze dat bij alle voorgaande rampen wel gedaan hadden. Zelfs niet wanneer er een alarm afgaat in de cockpit... Zonder de landingsinstructies hadden ze veel langer met de toren moeten bellen en was er dus meer geld verloren gegaan.
Gebruikersavatar

foxhunter08 mei 2021, 20:35

 100  Sven
@Mollenjager-DT
Ja natuurlijk kunnen ze de toren bellen maar dat hebben ze niet gedaan omdat het vetrouwen er was. Denk Jasmien even weg en zet er bijvoorbeeld Noah (iemand die niet nepmolt) neer in gedachten. Die zou gaan handelen maar achter de feiten aan gaan lopen. Tegen de tijd dat de toren gebeld is, is het te laat.
Een ervaren piloot kan misschien tijdig reageren op het alarm, maar onze piloten niet.
Er was meer geld verdiend als de toren meteen gebeld was dan nu.
Gebruikersavatar

sophie.buyse08 mei 2021, 20:50

 16
skred schreef: 08 mei 2021, 17:53 Afbeelding
Er bestaat wel een kleur met dit nummer.
En blauw is wauw! 🙂
(maar meer kan ik er ook niet bij verzinnen...)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2021, 20:59

 8153
sophie.buyse schreef: 08 mei 2021, 20:50 En blauw is wauw! 🙂
(maar meer kan ik er ook niet bij verzinnen...)
En wauw!
Is dat specifieke blauw
niet het Club Brugge Blauw?
SPOILER
Gebruikersavatar

filiep.portugees08 mei 2021, 21:11

 407  Uma
foxhunter schreef: 08 mei 2021, 17:41 Het meest molse dat de drie in de hangar kunnen doen is de landingsaanwijzingen vrij te spelen, zodat de piloten hierop gaan vertrouwen. Zo zat de opdracht ook in elkaar. Opbouwen van het zelfvertrouwen "we kunnen het vliegtuig wel landen" zonder de toren te bellen. Allerlei rampen overwonnen, landen zal dan ook wel lukken. Maar landen met die instructies daarvoor waren Lennart en Jasmien te onervaren. Daarvoor moesten ze juist wel de toren bellen om de landing te laten slagen.
Het is dus mols dat Annelotte het vliegtuigje zo goed laat vliegen.
Zo kun je het bekijken, maar ik denk ook aan TV spektakel.
Annelotte gooit kerosine, en anders niets.
Dat levert op TV gebied niets spectaculairs op.
Sven daarentegen gooit eerst een tegenligger, en dan nog eens een zware storm, om uiteindelijk toch nog kerosine te gooien.
Stel je voor dat iedereen direct brandstof gooit.
Dat had veel minder interessante TV opgeleverd.
Op dat gebied is Annelotte veel minder interessant dan Sven.

skred schreef: 08 mei 2021, 17:53
Er bestaat wel een kleur met dit nummer.
Alle kleuren van #000000 tot #FFFFFF bestaan.
Dat is gewoon de hexadecimale weergave van Rood Groen Blauw (2 per kleur, of decimaal gezien van 0 tot 255).
Gebruikersavatar

skred08 mei 2021, 21:22

 110  Uma
Natuurlijk bestaan er ongelooflijk veel kleuren met alle mogelijke nummers 😂
Gebruikersavatar

happyfello08 mei 2021, 21:34

 326  Uma
chicawah.janssen schreef: 08 mei 2021, 20:59
SPOILER
Je vergist je... f*kking GdlTourette 😉
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 mei 2021, 09:01

 767  Yens
foxhunter schreef: 08 mei 2021, 20:35 @Mollenjager-DT
Ja natuurlijk kunnen ze de toren bellen maar dat hebben ze niet gedaan omdat het vetrouwen er was. Denk Jasmien even weg en zet er bijvoorbeeld Noah (iemand die niet nepmolt) neer in gedachten. Die zou gaan handelen maar achter de feiten aan gaan lopen. Tegen de tijd dat de toren gebeld is, is het te laat.
Een ervaren piloot kan misschien tijdig reageren op het alarm, maar onze piloten niet.
Er was meer geld verdiend als de toren meteen gebeld was dan nu.
Dat is eerder Lennart zijn verdienste dan die van Annelotte denk ik.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10