Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo27 apr 2021, 10:30

 1690  Sven
masterveecee schreef: 27 apr 2021, 08:34 Zou niet slim zijn, want dat heeft Joeri ook gedaan in de voorlaatste aflevering zodat Bas die info meenam en Joeri eruit lag.
Was het niet andersom? Dat Bas zich versprak en Joeri daarmee wist wie de mol was, Kaat moest hier het spel verlaten. Maar soit, zo zie je maar dat kandidaten soms wel praten over hun verdachten.
In elk geval, Philip volgde Sven in het aan de grond blijven en Annelotte gaf ook snel haar plek in de simulator op. Dat op zich vind ik al vreemd, terwijl iedereen aanvankelijk wilde vliegen.
Gebruikersavatar

masterveecee27 apr 2021, 10:34

 3547  Sven
Kan ook 😃
Gebruikersavatar

Jansen27 apr 2021, 10:41

 3423  Yens
Nadat bekend werd gemaakt dat Lennart de vrijstelling "won" nadat hij 10.000 € uit de pot had gespeeld, zei Jasmien: "Goed gedaan" tegen Lennart :

Afbeelding

Daarna herhaalt ze dat nog eens met de woorden "Ik ben blij voor jou.":

Afbeelding

Het volledige filmpje vind je hier:

https://www.goplay.be/video/de-mol/lenn ... ijstelling

Die verdenking van Lennart, lijkt me hier alleszins niet aanwezig en dat was dus net voor de eliminatie.
Let ook op Annelotte, die is gewoon razend, het verbaasd me dat de stoom niet uit haar oren komt... .
Laatst gewijzigd door Jansen op 27 apr 2021, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 apr 2021, 10:41

 8153
Jimmy schreef: 27 apr 2021, 09:33 Dat klopt, de pedalen zijn enkel om te sturen en om te remmen (op de grond). En deze zijn inderdaad ook verbonden tussen pilot en co-piloot. Daarom vind ik het ook raar van Jasmien. Maar ze deed nog wel andere rare dingen, zoals een alarm negeren in een landend vliegtuig.....
Lennart liet dat alarm ook maar tuten en tuten en tuten zonder echt iets te doen. 😉[
Skaeg schreef: 27 apr 2021, 10:20 Des te vreemder ik het vind dat Jasmien erna uit ging. Het was inderdaad een ideale test voor haar om hem te testen op mol-gedrag.
En ik had niet het gevoel dat het besluit 'Lennart is het echt totaal niet' kon zijn. Lennart heeft in die situatie te hard geprofiteerd van zaken die mis liepen, hij greep echt niet veel in als er alarmen af gingen.
Goed geredeneerd. Maar Sven de mol? Ik kan het nog altijd niet geloven, maar als hij het is zou ik het wel fantastisch vinden. 🙂

Mollenjager-DT schreef: 26 apr 2021, 23:39 @Jansen Ik vind Lennart eigenlijk net vaak slecht acteren. Zijn reacties komen vaak helemaal niet oprecht of zeer raar over bij mij, het valt mij zo hard op dat ik dan weer denk dat hij de mol niet kan zijn.
Dat vind ik ook. Vandaar dat ik hem, als hij de mol is, niet een mol van het kaliber Elisabet, Pieter en Gilles VB zou vinden. Alina kon ook goed acteren maar staat voor mij toch een trapje lager dan E, P en GVB.
Gebruikersavatar

Jimmy27 apr 2021, 11:01

 197  Anke
chicawah.janssen schreef: 27 apr 2021, 10:46 Lennart liet dat alarm ook maar tuten en tuten en tuten zonder echt iets te doen. 😉
Je weet toch waarom GPS fabrikanten meestal standaard een vrouwenstem gebruiken voor de gesproken instructies? Jawel, omdat bewezen is dat mannen daar beter naar luisteren!

De instructie was wel duidelijk hier 😃

Afbeelding
Gebruikersavatar

foxhunter27 apr 2021, 12:33

 100  Sven
@Lodewijk
Bij de landing zegt Philip flaps to 15 en speed to 15. Speed to 15?!!
Lijkt me niet kloppen.
15 zal toch 15 kps zijn en de landingssnelheid zal toch gauw 100 kps moeten zijn?
Gebruikersavatar

bert.dekimpe27 apr 2021, 13:06

 57
magali.dereu schreef: 27 apr 2021, 08:11 Is toch echt gek? Als kandidaat ga je toch niet in die mate prijsgeven wie je verdenkt?
Misschien zit ik ernaast wat de verstandhouding tussen Sven en Annelotte betreft, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die midden in het spel zitten het gewoon wel van elkaar weten, en dat geheimdoenerij nog weinig zin heeft. Sowieso kan ik nog moeilijk geloven dat Sven of Annelotte de mol zijn. Kijk bv. naar het lachje hieronder. Dat is geen mollenlach, dat is de lach van een kandidaat die denkt "Ik heb u door".

Afbeelding
Gebruikersavatar

Lodewijk27 apr 2021, 20:54

 146
foxhunter schreef: 27 apr 2021, 12:33 @Lodewijk
Bij de landing zegt Philip flaps to 15 en speed to 15. Speed to 15?!!
Lijkt me niet kloppen.
15 zal toch 15 kps zijn en de landingssnelheid zal toch gauw 100 kps moeten zijn?
Wat hij zegt is volledig correct: als je flaps selecteert, vertraag je naar de flap 15 speed. Die snelheid is variabel (afhankelijk van het gewicht, hoe zwaarder hoe hoger) en komt overeen met een snelheid in KTS (knots=Knopen).

Afbeelding
(Bron Wikipedia)

Op de foto hier zie je een PFD (Primary Flight Display) van de 737 waarop veel van onze info staat. Links staat onze speedtape. In dit voorbeeld vliegen we aan 175 knopen (324 km/h). Je ziet er vlak naast een paars/roze “bug” waarin een “10” staat (bovenaan in het paars/roze staat ook 175, de geselecteerde snelheid). Die groene “10” is de flap manoeuvring speed voor flaps 10. Wij hebben flaps 1/2/5/10/15/25/30/40. Dat komt overeen met de graden van de hoek waarin ze uitkomen, elk van deze flap settings hebben dan ook een snelheid: hoe meer flaps je zet, hoe trager je kan vliegen, maar nooit onder de flaps manoeuvring speed van de overeenkomende flap.

Philip vroeg dus flap 15 en speed 15, daarbij moesten Lennart en Jasmien Flaps 15 selecteren en vertragen naar speed 15 die ze dan in het groen zouden zien staan op de PFD 😉
Je ziet hier trouwens ook VREF 30/152 staan. Dat betekent dat de “final approach speed” (snelheid om te landen) 152 knopen (281 km/h) is met flaps 30 😉
Gebruikersavatar

Isinietdoor27 apr 2021, 22:22

 21
Jay-Lo schreef: 27 apr 2021, 11:05 En Annelotte, ja die is echt boos.
Misschien dat Annelotte boos is omdat een niet mol meer geld uit de pot haalt dan haar 🙂
Gebruikersavatar

géry.vantroyen28 apr 2021, 17:55

 8
@LODEWIJK: als ik even off topic mag muggenziften: de notering "1kt = 1.852km/h" is toch op z'n Amerikaans hoop ik, de punt is het decimaal teken, bij ons de komma. Als ik m'n Cessna rotate bij 60 knots dan is dat 111 km/u en niet 111120 km/u hoop ik 😃😃.
Sorry voor muggenziften maar als Flightsimmer was ik daarover gevallen.

@YVO: Jasmien en Lennart hebben volgens mij toch wat tijd gehad om in de sim te verblijven en te oefenen, met één enkele instructie doe je niet wat zij deden.
Gebruikersavatar

wimpie02 mei 2021, 22:31

 9
Jimmy schreef: 27 apr 2021, 09:33 Maar ze deed nog wel andere rare dingen, zoals een alarm negeren in een landend vliegtuig.....

De enige reden van de crash was zoals je zegt dat er te weinig "gas" werd gegeven. Tijdens het landen regel je de hoogte met de motor en de snelheid met het stuur. De bediening van het motorvermogen was volgens mij de taak van Jasmien

Mocht Lennart de mol zijn, heeft hij waarschijnlijk een tip gekregen in de vorm van "zorg dat het motorvermogen te laag staag bij de landing, en je crasht vanzelf". En zo geschiedde 🙂
Sorry voor het late antwoord...

Ik begrijp de reactie van Jasmien wel. Als je niets kent van al die alarmen, dan is het misschien beter om je op je taken te concentreren en geen tijd te verliezen met het alarm? Als ik me niet vergis was dat trouwens het alarm van de landing gear (wordt geactiveerd als flaps op landing staan, maar landing gear niet uit is). Tenslotte zocht ze wel naar die hendel.

En ja, dat lijkt me de perfecte molactie... Lennart Is niet voor niets mijn mol 😉
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10