Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mjohlan08 mei 2021, 14:11

 328  Yens
@chicawah.janssen Laat in de avond? De zon was al onder om 18u15. 😜
Zie de beelden van de aflevering (0:19:57), denk je nu ook niet dat Sven en Philip hun boswandeling in de late namiddag hebben aangevat? En omdat ze het traject binnen de tijdslimiet van anderhalf uur aflegden, vermoed ik dat ze de spaghetti gezamelijk verorberden omstreeks 20 uur 37. 🙂 Zoals je schreef, fameuze muggenzifterij over iets totaal irrelevants.
Ter info: Sonnenaufgang und Sonnenuntergang Joachimsthal, Oktober 2020
Gebruikersavatar

martin.janssen08 mei 2021, 15:53

 178
Ik weet niet hoeveel ze eerder waren dan die anderhalf uur, maar gezien de afstand kan dit niet veel zijn. Zeg een kwartiertje. Als ze de weg niet hadden gevonden, dan kunnen ze gewoon naar het huis worden gebracht op het moment dat de tijd om is. Dan komen ze echt niet veel later aan in dat huisje.
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 mei 2021, 16:12

 1690  Sven
Sven en Philip hebben 3 km gestapt op een goed half uur, de klok in beeld staat op 57m, maar dan raken ze het spoor bijster. Sven vraagt zich af of ze zonder keien zaten, maar na een kwartier zoeken geraken ze terug op het juiste spoor. De klok in beeld geeft bijna 45m aan. Dan moeten ze dus nog 5km stappen.
Wanneer ze aankomen in het huis gaat meteen de klok lopen voor de 2de opdracht, we zien dus weer niet hoeveel tijd er nog over was, ik schat niet zo veel aangezien ze het eerste deel een half uur nodig hadden voor 3 km.
Het stuk waar ze de kiezels niet vinden is het stuk in het hoge gras, waar Lennart zegt dat je ze niet goed ziet liggen, op dat moment is hij nog steeds de keien aan het leggen. Hij loopt ook een hele tijd achter Lotte aan, waardoor het niet ondenkbaar is dat hij er een deel de struiken heeft ingegooid, en Annelotte controleert hem niet. Ideaal als hij de mol is, zij doen het goed en de anderen komen misschien niet op tijd aan waardoor de focus op Sven en Philip ligt.
Lennart en Annelotte hebben naar alle waarschijnlijkheid veel langer dan anderhalf uur over het traject gedaan, ze moesten nog opdrachten uitvoeren onderweg. Op het snoepen stond geen tijd en voor de sprookjes kregen ze 10m. Ik tel daar dan toch zeker een half uur bij.
Ze vertrokken 's ochtends, maar aan de hand van de link van @mjohlan kwam de zon op rond 7:30u en het was al licht wanneer Lennart iedereen ging wekken, nog wassen en ontbijten, Isidoor uitlaten en de rit naar daar denk ik toch dat het al 11:00u was eer ze begonnen.
Ik veronderstel dat ze ook de tijd hebben gekregen om te lunchen, enerzijds Philip en Sven, anderzijds Lennart en Annelotte in het huis. Na de telefoon van Gilles hebben ze nog tijd gekregen om op te ruimen, af te wassen en hun sporen te wissen. Na de lunch gaan Philip en Sven op pad. Dat is niet in 1x allemaal gebeurd, daar is een hele dag voor uitgetrokken.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol08 mei 2021, 17:19

 287
lucu schreef: 03 mei 2021, 18:30 Ik vrees dat de interpretatie van deze korte dialoog sterk varieert naargelang van wie je verdenkt als mol.
Is het niet altijd zo? 😉
Ik vond dat gewoon zoiets typisch dat een kandidaat eruit floept. Meer ga ik daar niet achter zoeken. 😃
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mei 2021, 20:58

 3483  Uma
Cedric schreef: 08 mei 2021, 00:08 De eindconclusie lijkt me dat de Mol niet hoefde te mollen met dank aan Lennarts 10k euro.
Tenzij Lennart natuurlijk zélf de Mol is en dat helemaal had voorzien en die 10k euro eruit haalde net doordat hij wist dat de anderen hem vertrouwden, zichzelf zo wat ademruimte gevend... In dat geval: meesterlijk gedaan.
Dit is een zo'n typische situatie in De Mol waarbij verschillende denkpistes mogelijk zijn.
bvb...
Het bedrag dat Sven voorstelde: 7600EURO is ook zeer hoog en Sven (in de hoedanigheid van mol) zou kunnen redeneren: hoog bedrag en ik duid Philip aan met dezelfde verantwoording als Lennart: gaat er iemand nog hoger? zoveel te beter